Ziet er perfect uit, en dat in zo’n korte tijd.
Maak je de ‘støtvanger foran’ niet af?
Wij komen in augustus voor de derde keer in Noorwegen in de buurt van Alesund. Deze keer met onze Jumpy Camper.Ik zal met mijn lichten knipperen als ik de Sambalbij tegenkom (waarschijnlijk het enige exemplaar in Noorwegen in deze uitvoering?)
JoF
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ja ik heb rozetten liggen, die moet ik nog geel maken. Ook komt er nog een zilverkleurige strip boven de charleston boog en ik heb nog een achterbumper met azambeugels , die wil ik er ook op hebben.
Maar nu eest een nieuwe deurbak voor de bestuurderdeur van mn Ds lassen. gisterenavond de oude eruit geslepen.
Vanavond ga ik de Dolly-in-delen ophalen die ik gekocht heb. Maw eerst een paar dringende zaken.
Ik heb een vriendin die 3 avonden in de week weg is en een garage dicht bij huis.
Kom maar een bakkie doen (als ik temninste thuis ben) Kijk maar op google earth waar ik woon. zoek op Ringgata (oost) Alesund ,kan niet missen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
JOF Jumpy camper, heb je daar een foto van en zelf ingericht.
Ik heb een zelfbouw.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Beetje off-topic, maar bij deze: http://www.quickcamp.nl/jumpy/all-in-citroen-jumpy.html
Eventueel vervolg via Forum Citroën bedrijfswagens
(wel even melden, want op dat forum is bijzonder weinig actie)
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Gert-Jan Brink schreef:Kom maar een bakkie doen (als ik temninste thuis ben) Kijk maar op google earth waar ik woon. zoek op Ringgata (oost) Alesund ,kan niet missen.
Wie weet! Wij gaan deze keer minder noordelijker dan de vorige keren, blijven een beetje rondtouren rond en op de Hardangervidda en Zuid-Noorwegen. Maar….de weersomstandigheden kunnen ons naar andere zonnigere streken brengen, dus wie weet. Ik noteer het in ons ‘rittenboek’.
Ben toevallig óók bezig met de restauratie van de 4 deuren van mijn DS, eveneens de deurbakken en de hoeken van de buitenkant van de deuren. Twee deuren liggen nu bij de spuiter. Moet mijn website weer eens actualiseren.
Groeten, JoF
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Maar ik moet zeggen, dat ziet er echt heel mooi uit.
Wij slepen er ook een 7.5 m LMC caravan mee.
En in Noorwegen, Sweden en ook Griekenland laten
we de caravan soms achter om onze tochten verder te
rijden over de kleine wegen, met de Jumpy. Top in ieder geval.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
vanwege flinke regenwaterlekkage de voorruit er gisteren maar eens uitgehaald….
en na verwijderen van de roest met de staalborstel:
ik was er al bang voor, afijn weer een extre lasklusje. de slijptol er maar ingezet. Nieuwe stukken gemaakt en in de menie gezet. Vananvond zal ik ze er in lassen. Nu dus 3 projecten aan de gang. De deur van mn Ds ook nog geplamuurd. De Dolly moet maar ff wachten.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Vanavond de boel gelast , in de menie gezet en in de verf.
mooi blank staal is al een heel verbetering
in de menie
en in de verf, toch nog 4 uur werk bij elkaar
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
bij het terugplaatsen van de voorruit sneuvelde het door de vorige eigenaar al aardig verziekte voorruitrubber. dan maar die van de Dolly geleend, jammer alleen dat ze die doormidden hebben geknipt (
Hij zit met behulp van kit maar mooi is anders…
Eind volgende week ben ik weer eens in NL dus volgende week zaterdag op het EI maar even 2 nieuwe rubbers halen.
Kan die ruit er over 3 weken weer uit.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
af en toe doe ik tussen de bedrijven door nog wel eens wat met Sambalbij. De laatste maanden veel motor gereden en op vakantie met de HY geweest.
De neus van sambal is nu conform origineel 1973 , een mooie lamellengrill kado gehad van Harry uit Apeldoorn, Hary nog bedankt! en de rozetten gemonteerd:
gisteren maar weer eens een poging gedaan om de regenwaterlekkage te verminderen. vd week en paar uur in heftig regenweer gereden; wat komt er een water naar binnen…
dus ventklepje gekit en gelijk motorkapscharnier maar even meegenomen
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ik zou een week geleden even mn carburateur schoonmaken en afstellen….
Vergeet ik de benzineslang terug op de carburateur te zetten en ik startte hem zonder de rubberslang naar het luchtfilter….. Een backfire zorgde ervoor dat de hele boel in de fik vloog. De vlammen kwamen tot aan de geopende motorkap!! SHIT!!
Na een halve seconde paniek de brandblusser gepakt die gelukig vlakbi stond en binnen een seconde was het uit. De schade was beperkt tot een licht geschroeide looplamp en de draad nar de dynamo, dacht ik…...
Het kostte me 2 uur om alle poeder van de brandblusser op te ruimen. De 2CV buiten afgespoeld waarbij ik de rubber slang naar het luchtfilter monteerde om water in de carburateur te voorkomen. Omdat het poeder en het water overal in zat van dynamo tot remtrommels had ik het idee dat het goed zou zijn om deboel droog te rijden en te zien of alles nog werkte. Het was inmiddels 23.00 uur, ik was moe na een lange dag en dus vergat ik dat ik de carburateur natuurlijk ook vol met poeder had gespoten. Ik probeerde te starten maar had al heel snel geen compressie meer…weer SHIT!!
nou moest ik de motor toch onder handen nemen vanwege lekkende brilkrubbers en blauwe rookpluim af en toe en te weinig fut maar dat had ik voor de winter gepland, niet nu. Gelukkig had ik al brilrubbers en zuigerveren besteld dus de volgende dag de boel maar gelijk uit elkaar getrokken. De inlaatkleppen bleken te blijven hangen door aanslag vd poederblusser.
Ook een compressieveer zat vast in de zuiger ,dat verklaarde het gebrek aan vermogen. Ik blijk een motor met 1-8,5 compressievermogen te hebben en das eigenlijk mn favoriete motortype.
Afijn nieuwe zugerveren gemonteerd, kleppen geslepen en nieuwe brilrubbers gemonteerd. ook gelijk maar nieuwe bogies en ze loopt weer als nieuw. De eerte keer remmen volgde met een hoop herrie, poeder en roest in de trommels maar dat was na 2 keer remmen gelukig weg.
Wat is een 2V motor toch een prachtig motorblok
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Aiaiai…
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat hadden ze bij de mythbusters nog niet geprobeerd… bluspoeder in de carburateur.
Mooi dat ze weer leeft.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
zo rijdt je nog in de winter en zo is het voorjaar en mogen/moeten de spijkerbanden weer in de kast.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
zie dat ik al bijna een jaar niets over Sambalbij heb gepost.
Ja ik gebruik hem regelmatig en eigenlijk heb ik het afgelopen jaar niets anders hoeven doen dan zomerbanden en spijkerbanden wisselen.
Van de week ons caravannetje uit de stalling gehaald en naar huis gebracht met de 2CV, gewoon omdat het zon leuke combinatie is. Mag eigenlijk niet, is te zwaar voor de noorse wet maar het is maar een kilometer rijden.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive