








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
En voor de liefhebbers natuurlijk ook wat foto’s van afgelopen week en van het vervoeren van het andere project, waar we eigenlijk mee bezig waren.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Het is eventjes stil geweest, maar gisteren vroegen wat mensen naar de voortgang dus laat ik het jullie ook niet onthouden.
Ik heb besloten de dame toch maar de de spuiter strak te laten maken. Dit, omdat ik erg druk ben met mijn werk en omdat het toch wel erg lang gaat duren allemaal. Nadat ze gespoten is is er namelijk nog een hoop werk te verzetten.
De rechterzijde is grotendeels strak gemaakt. Het volledige inteieur is gedemonteerd. Ik heb wat kleine, beginnende roestplekjes netjes behandel en bijgewerkt. De deuren heb ik netjes afgehangen, omdat die bij nader inzien netter afgesteld konden worden.
De spuiter zou haar eigenlijk afgelopen week komen halen, maar door omstandigheden met een van zijn personeelsleden hebben we afgesproken dat ik mijn werkzaamheden voortzet en dat we over een week of twee gewoon een nieuwe afspraak maken. In de tussentijd ga ik het blok eruit halen. Dit is niet zo veel werk meer want alleen de koppelingskabel moet nog los en de linker aandrijfas. Zodra dat is gebeurd kan ik de boel eens lekker schoonmaken daar en wat kleine dingen aanpakken. Er zijn wat hydraulique leidingen die slecht beginnen te worden en de motorsteun moest sowieso al vervangen worden. Tevens wilde ik meteen de remkrachtverdeler eruit halen en (laten)reviseren. Dan kan ik er mooi bij en ook die zat er aan te komen. Verder zal ik vast nog wel wat kleine dingetjes tegenkomen, want zo gaat dat meestal…Toch? Dus leuke klusjes voor de boeg!
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Omdat Cruijff zo ‘in’ is op het moment: “ieder nadeel, hep z’n voordeel”! Zo komt je CX er beter uit, of niet? Je kunt nu in ieder geval extra dingen aanpakken en dat is natuurlijk een voordeel Succes ermee en post wat foto’s als de kar terug is van de spuiter!
Way out in the water, see it swimming.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Het is even stil geweest rond het herstel van mijn dame. Afgelopen donderdag is ze opgehaald door de spuiter. Hij zal haar verder strak maken en spuiten. Met een week of vier is ze terug, ik ben benieuwd…
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Dat ziet er goed uit dan!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ben benieuwd,orginele kleur weer?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
F.SvM schreef:Ben benieuwd,orginele kleur weer?
Ja gewoon weer Gris Perle. Zat nog wel te twijfelen voor een andere kleur, maar dat is zo’n gedoe. Dan moet ze ook geheel binnendoor gespoten worden en dat gaat gewoon echt te veel kosten.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971






















Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dat zijn fijne vorderingen Gaan ze de deuk in het rechter achterscherm ook weghalen?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
‘t Begint er in elk geval weer heel erg als een auto uit te zien. Goed bezig!









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Na enkele maanden stilte weer eens een kleine update;
Afgelopen vrijdag even bij de spuiter langs geweest, omdat ik bij de linker achterdeur nog een stelplaatje moest monteren. Meteen even bespoken wanneer hij zou beginnen. Het zat namelijk wat tegen, vanwege afwezigheid van de plaatwerker. Als het een beetje meezit is ze tussen de 6 en 8 weken klaar . Hij was nog bezig met wat ander leuk spul: Een alfa guillietta, een VW T1, een golfje en had net een Saab Sonett klaar. Echt poep-strak! Heel mooi. Dus na de alfa was de CX aan de beurt.
Verder nog wat kleine voorbereidende zaken gedaan. Dashboard helemaal schoongemaakt, interieur gereinigd en vanavond maar eens een begin gemaakt aan het opnieuw bekleden van het plafond en de stijlen. Leuk klusje! Afgelopen week ook maar het kabelboompje dat van de zekeringkast naar achteren loopt (de platte kabelboom) opnieuw gefabriceerd. Die lag zo’n beetje open en bloot. Dus ook dat weer verbeterd.
Voor de komende weken heb ik nog een aantal klusjes staan. Er moet als ze terugkomt een nieuwe achterruit in, omdat die door de hitte geknapt was. Nu heb ik een nieuwe ruit liggen, maar daar zitten nog kitresten aan van de vorige auto. Heeft iemand een idee hoe ik die kitresten het beste kan verwijderen zonder de ruit en met name de achterruitverwarming te beschadigen?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi om te horen dat het einde van de weg terug in zicht komt.
Op mijn zijruitje lukte het om de kitresten met een doekje met wasbenzine te verwijderen. Is vast niet de professionele weg. Zet je wel een randje primer op de ruit voordat je gaat kitten? Dan weet je zeker dat de kit ook werkelijk pakt.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Oh, goeie tip. Nooit over nagedacht dat die kit idd niet zou kunnen pakken. Dank je! En de kit die er nu op zit is aardig hardnekkig. Heb het al even geprobeerd om los te krijgen met wasbenzine en andere rommel. Maar helaas… Bestaat er ook iets als kitverwijderaar wat de strips van de verwarming niet beschadigd?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ken ik alleen voor siliconenkit - maar ‘t zou zomaar kunnen dat die deze kit ook aankan. Gewoon bij de DHZ-handel.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Misschien dat carglass of garage je kan helpen met het verwijderen, danwel inzetten van de ruit?
Hoi
De ruitenkit gewoon laten zitten, de kit zover afsnijden zodat er een laagje van ongeveer 1mm dik over is, doe dit aan beide kanten. Dit ontvetten met wasbenzine, en dan nieuwe ruitenkit erop doen. Dit zal waarschijnlijk ook on de kit spuit staan. Evt kun je resten ook met Thinner eraf halen, maar pas wel op met dit spul, tast je lak aan en als je het op je huid komt is het ook niet gezond. Trek speciale handschoenen aan als je hier mee bezig bent.
Goede raad is voorraad