5 van de 49
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 maart 2012 09:24 PM
  [ # 61 ]
Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 19 maart 2012 09:51 PM
  [ # 62 ]

Ik hoop dat je de kleppen gesteld krijgt. Het klinkt eerder als ingesleten tuimelaars ik hoop dat het door het filmpje komt .Wel weer erg leuk zo,n GSA ik heb er jaren mee gereden succes.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 19 maart 2012 11:21 PM
  [ # 63 ]

Ik heb er in het echt naast gestaan, maar niets verontrustends gehoord. Kleppen tikken wat meer dan normaal…..maar nadat er een liter olie bijgevuld was werd het al minder. Ik denkals de olie ververst is,en de kleppen gesteld dat het wel weer fijn zal klinken..

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 19 maart 2012 11:32 PM
  [ # 64 ]

Over die verwarming trouwens, kijk even of er niet een kachelverwarmingsslang in de motorruimte mist, los ligt of gescheurd/poreus is.  Bij mijn gsa mist de dikke slang rechts(als je ervoor staat links) en mijn kachel word ook niet echt warm.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 19 maart 2012 11:43 PM
  [ # 65 ]

Daar zal ik binnenkort even naar kijken. En voor wat betreft de motor: we zullen het zien; kleppendekselpakkingen, oliefilter, luchtfilter, bougies en gele duplo’s zijn al besteld. Ik ben van plan er nu eerst goedkopere olie in te gooien en die met een maand of twee weer te verversen met kwaliteitsolie, om zo de interne vervuiling proberen weg te spoelen. En natuurlijk z.s.m. kleppen stellen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 20 maart 2012 11:35 PM
  [ # 66 ]

Vanmiddag maar eens begonnen met het openhalen van de bestuurdersdeur voor het smeren van de deurslot-stangetjes en om te zien wat er mis is met het raammechanisme. Het raam wil maar een stukje open en trekt bovendien scheef.

Ook hier geen folie meer op de deur, en een raar plaatje gepopnageld.

Nadere inspectie wijst uit dat het achterste asje is losgekomen van het plaatje aan het raam, vooraan zit alles nog zoals het hoort. Door het drukplaatje wordt het mechaniek naar binnen gedrukt, waardoor deze in aanvaring komt met de slotstang en dus niet verder dan een kier open kan.

Het asje met zijn kunststof omhulsel zat nog in de rail. Ik had al wel één en ander gelezen over loslatende plaatjes of vastzittende rolletjes, maar dit kwam me zo snel niet bekend voor. Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen? Dan kan ik daarna ook weer folie in de deur aanbrengen; wel zo prettig voor de voetenbakken. Morgen is de bijrijdersdeur aan de beurt.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 maart 2012 11:59 PM
  [ # 67 ]

Op dit forum staat (ergens) een topic over dit onderwerp, van DriverD. Even zoeken dus.
Zijn oplossing staat er compleet met foto’s beschreven.
Succes

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 21 maart 2012 12:03 AM
  [ # 68 ]

Ik denk dat de metalen strip is aangebracht om het bedieningsstangetje van het slot, en het ruitmechanisme niet met elkaar in “aanvaring” te laten komen

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 maart 2012 12:59 AM
  [ # 69 ]

Dat denk ik ook, maar ik los het liever goed op Razz En volgens mij heb ik gevonden wat je bedoelde: dit topic toch?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 21 maart 2012 01:16 AM
  [ # 70 ]

Mijn idee: als je de resten van het afgebroken popnagelding eruit haalt dan kun je het asje terug bevestigen met een lange schroef + bout + borgringetjes.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 maart 2012 11:32 PM
  [ # 71 ]

Vanmiddag de bijrijdersdeur opengehaald, en de beide plaatjes zijn losgekomen van het raam. Dat wordt kitten dus. En terwijl ik bezig was vond ik onder de bijrijdersstoel de folie van de bijrijdersdeur terug! Snel onder de bestuurdersstoel gekeken, maar helaas, daar geen folie van de bestuurdersdeur. Die zal ik dus zelf moeten fabrieken.

Even een inventarisatie van zaken die ontbreken of kapot zijn en ik dus vroeg of laat wil vervangen, afgezien van de kinnebak:
- rechter koplamp lek, reflector verroest (links zit een Marchal duplo-lamp)
- olievuldop is gaar, sluit nog wel, maar het rubber is compleet uitgehard (zie foto)
- pijpje links vanuit de carburateur is provisorisch/amateuristisch gedicht (zie foto)
- siernaafkapje RV-wiel mist
- deurvanger RA-deur is afgebroken, werkt dus niet meer (zie foto)
- asbakje RA-deur blijft niet zitten/klemt niet in zijn houder
- linker speakerrooster mist
- rechter afdekkapje in achterklep t.b.v. kentekenverlichting mist
- rechter kentekenlamphouder zit geductaped aan de klep
- kofferbaklamphouder is kapot, nokjes afgebroken, stekkers zijn heel
- linker bevestigingspunt rollo hoedenplank afgebroken
- deurvanger LV-deur mist, wel los bijgeleverd, maar ligt uit elkaar
- originele buitenspiegels missen (kleine type), huidige GS(?)-spiegels evt. te ruil
- binnenspiegel is gammel en er zit een dodehoekspiegeltje op geplakt

De hoofdsteunen hebben ook andere bekleding dan de stoelen, al zie je daar nu niets van door de stoelhoezen.

Vanmiddag arriveerden de klepdekselpakkingen, bougies, oliefilter, luchtfilter en gele duplo-lampen per post vanuit Duitsland. Lampen en luchtfilter zijn inmiddels gemonteerd, het oude luchtfilter was allesbehalve schoon:

Ik heb zelf nog geen voelerplaatjes, dus ik heb de bougies nog even laten zitten, die komen zaterdag wel, als ik bij m’n ouders in de garage de kleppen ga stellen en de olie ga wisselen. Speaking of which, bij gebrek aan instructieboekje: ik neem aan dat de versmalling/inkeping in de peilstok het verschil tussen min en max aangeeft, en het peil dus binnen de versmalling dient te vallen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 maart 2012 12:59 AM
  [ # 72 ]

Klopt helemaal!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 22 maart 2012 09:22 PM
  [ # 73 ]

~Deurvanger rechts, en 1 of 2 koplampen heb ik nog wel voor je liggen evt. Zal dan ook nog even gaan spitten tussen m,n tellerklokken of er 1 met klokje bij zit in groen of geel.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 maart 2012 10:24 PM
  [ # 74 ]

EDIT mod: gelieve de posts met enkel “PM” achterwege te laten, dit voegt niets toe aan het topic.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 22 maart 2012 10:58 PM
  [ # 75 ]

@Art: als je dat mee zou willen nemen naar de voorjaarsmeeting dan zou ik erg blij zijn. De linker Marchal duplo-koplamp is verder prima in orde, dus alleen een rechter duplo-lamp is voldoende. Als je me even een PM of mail stuurt over wat het moet kosten dan kan ik daar vantevoren rekening mee houden.

@dirkvdmei: PM terug!

Vandaag bezig geweest het achterste kogeltje van het raammechaniek in de bestuurdersdeur te fixen, wat is gelukt. Gelijk van een dikke plastic tas drie stukken ‘folie’ gemaakt en die in aan de deur bevestigd.
Helaas wil het raam, wanneer die helemaal naar beneden wordt gedraaid, nog wel eens aan de scharnierzijde uit z’n raamgeleider schieten. Het profiel waar de kogeltjes doorheen glijden lijkt op sommige plaatsen wat vernauwd, waardoor er veel meer kracht op moet worden gezet. Voorlopig het raam niet verder open doen dan ongeveer 5 cm boven de deur, voor de rest wil het wel. Zaterdag het mechaniek maar eens uit de deur halen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
5 van de 49
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook