Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, ik snap die “Rat Look” aanhangers niet zo hoor. Een BX is al een knakenrijdersbak, maar als de verf er ook nog aftyft is het net een oost-europese kliko. Gewoon effe netjes maken toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik wil er graag (en dat klinkt raar uit mijn mond) lang mee kunnen doen. Dat houdt automatisch in dat de lak aangepakt moet worden, want anders is het over een paar jaar over, of wordt het in ieder geval een grote restauratie. Dus ja, aanpakken zeker. Maar echt haast heb ik er nu nog niet mee (moet ook even de pecunia bij elkaar vegen )
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik hoop voor je dat het uitkomt met het verbruik, maar ik zat meer richting de 1 op 15…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zo, de koplampen kunnen m’n verlichtings-schakelaar niet meer slopen. Die worden nu door relais gestuurd. Verder heb ik de dame gewassen. Dat scheelt wel het een en ander. ze is nog steeds scharrig, maar nu wel schoon. Lek is ze ook trouwens, een set andere portier- en ruitrubbers zijn geen overbodige luxe.
Tot slot had ze de heilige geest, want ze startte zonder hamer gebruikt te hebben
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Voorlopig doet de startmotor het prima…
Wat aan de dame geklust. De aansteker deed het niet, tenminste, je kon er geen oplader mee aan de praat krijgen. Het bleek dat de polariteit omgedraaid zat. Ook alle lampjes (jawel, daar issie weer ) van de kachelbediening vervangen. En het klokkenwerk losgehad, om het grootlicht verklikkerlampje te maken en om de krekel uit de snelheidsmeteraandrijving te jagen. Dat lukte ook heel behoorlijk. Tot slot het dashboard weer teruggebouwd zoals dat ooit door Citroën bedoeld was. O ja, en hier en daar wat vettigheid op verdachte plekjes aangebracht, om de roest geen vrij spel te geven.
Daarna rondje Nederland gereden, uiteindelijk heb je zo’n auto daar voor. En dat doet ze gewoon geweldig.
Prachtige combinatie, type 1, diesel én automaat.Gefeliciteerd ermee! Hoeveel kilometer staat er op de teller?
PS ik vond je ZX ook wel wat hebben. Die moet eigenlijk naar de miljoen km worden gereden!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dank je wel! Tja, de ZX… Ik hoop dat de nieuwe eigenaar haar in ere houdt.
Mijn BX heeft een kilometerstand van 45.000. Maar schrik niet, daar mag je zomaar een ton of twee bij optellen… Dat is tenminste wat de experts ervan zeggen. Hoe dan ook is het een redelijk goed gesoigneerde dame, die braaf doet waar ze voor gemaakt is: comfortabel van A naar B rijden .
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En het verbruik: mede door opgepompte banden (2,2 bar rondom) en een ander luchtfilter kom ik nu op 1:17,5…
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hm. Met verwarming aan ruikt het wel stevig naar koelvloeistof. Waarschijnlijk is de kachelradiateur aan vervanging toe…
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Da’s dan weer spijtig.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Kachelradiateur is zo gebeurt bij een bx.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Sorry, was idd in de war met je Xantia, had t alweer ge-edit
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Hmm, samenloop van omstandigheden.
Ik had em ook al weer aangepast
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Oh, oh . Vandaag eens naar het lelijk zittende voorruitrubber gekeken. Deze blijkt zo goed als helemaal los te zitten, je trekt hem zo langs het raam weg. Dat hoort toch niet? Nou is dat tot daar aan toe, maar de A-stijlen houden niet van Hollands weer, ergo: daar moet ik verdraaid snel aandacht aan gaan besteden, anders zijn ze er over een jaar of twee niet meer . Er zit al een beetje roest (niet door, oppervlakkig) onder het rubber, zowel links als rechts. Was even een bescheiden tegenvaller.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat rubber hoort om de ruit-‘rand’ heen te zitten en voldoende in de kit. Bij de BX’en die ik geslo.. gedemonteerd heb zaten de rubbers bijna altijd erg goed vast. Waarschijnlijk is de ruit ooit eens vervangen en niet genoeg kit gebruikt.