En inmiddels weer bijna een maand verder en nog steeds niet geschorst, maar heerlijk elke zondag een stukje mee gereden. Zojuist volgetankt en het meest uitgebreidde pakket van de wasstraat gekozen. Van de week maar eens echt schorsen.
Op de meeting in Heusden heeft de uitdeuker alle parkeer deukjes eruit gehaald, met als resultaat een strakke auto. Ik vraag me af of het verstandig is om deze auto te laten taxeren en wat dat voor waarde heeft voor de verzekering?
Gisteren de HDI effe een kwartiertje laten lopen.
De vochtvreter in de kofferbak was droog, maar het bakje in de auto had ongeveer een kwart liter water verzameld in 1,5 maand. Vraag me af of dat nu uit de auto komt, de ruimte waar de auto staat is goed geventileerd en droog.
Bij aanschaf dacht ik de krukaspoellie te horen, dat klinkt nu harder, alleen hoor je het niet echt in de auto. Dat ding zit er al 150K op, volgend jaar als ik er in ga rijden, gaat er een nieuwe op, dat gaat een leuke uitgebreidde grote beurt worden
Een kwart liter in anderhalve maand, daar zou ik me niet druk over maken. Er zit altijd vocht in de lucht (gelukkig).
Ennehh…. flink oefenen op andere auto’s zodat we volgend jaar in recordtempo die grote beurt kunnenn uitvoeren.
Wim,
Disciplus Simplex
Het plan was om nog een jaar met de TD te gaan rijden, gezien de goede staat van onderhoud.
Maar het jeukt toch te veel om met de HDI te willen gaan rijden.
In April gaat de HDI onder het mes, de D-riem, remmen, hydrauliek, banden, en bollen, etc etc.
Grotere voorremmen uit een 2.0-16V, achterklauwen heb ik uit een XM, welke z.g.a.n. zijn, wat er nu op zit is teveel aangetast door het keramische vet. Remklauwen voor heb ik gestraald, en speciale remklauwen verf van Motip. Kan helaas de foto’s hier niet posten??? Zie Link op XC
De TD Break gaat t.z.t. in de verkoop, zal ik eerst hier op het forum aanbieden.
Mocht je alvast willen kijken of proefrijden, dan is dat geen probleem.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Er zitten spaties in de URL’s van de foto’s, en kennelijk kan XCNL daar wel mee overweg, maar CiFo niet. Spaties in URL’s kun je doorgaans het best vervangen door underscores/liggend streepje: _
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Wat ??? is het XCNL geavanceerder dan het Cifo
Dan moet ik de foto’s dus ook met een underscore opslaan op mijn webspace, neem ik aan ?
Tussen quotes zetten werkt wel met plaatjes maar niet met URL’s, vraag me niet waarom. Dit:
[img]"http://sohailhu.home.xs4all.nl/HDI/Onderhoud_2012/Remklauw grondverf.JPG"[/img]
wordt dus:
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Bedankt
Deze revisie kitjes gaan er tegen aan, ik vraag me alleen af, waar zijn de koperen ringen, zegering en O-Ring voor ?
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Dat doe je akelig netjes!!!!
Waarom niet voor quasi origineel LHM groen gekozen?
Ik hou er van als auto’s er beter uit zien “van onderen”
waar rook is, is…
LHM only!
De speciale remklauwen verf van Motip is alleen in rood, geel en blauw verkrijgbaar.
Dan is blauw het meest neutraal, geel en rood is voor petjes in een gare golf.
Ik denk dat één van die koperen ringen tussen de remslang en klauw komt, kan dat kloppen ?
Waar de rest dan toch voor ???
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Volgens mij horen er geen koperen ringetjes onder de remslang (zal wel voor een andere toepassingsvariant van de klauw zijn?)
De kleine O-ring en circlip zijn denk ik voor het handremmechaniek, die o-ring hoort waarschijnlijk om de drukstift in dit mechaniek (om de LHM binnen te houden).
Ik gebruik zelf al jaren gewone primer en autolak op de (aluminimum)klauwen van mijn bus en die verkleurt niet heel sterk. Het lakken van die ruim 30 jaar oude klauwen is geen luxe, maar een goede methode om de boel schoon te kunnen houden (het alu oppervlak is vaak lelijk gecorrodeerd en houdt veel troep vast). Ik meende altijd dat het om temperatuur bestendigheid zou gaan bij deze remklauwlakken, maar het kan best zijn dat ze gewoon wat beter bestand is tegen die DOT troep, zodat het er niet meteen in vellen af valt of in het geval van rode klauwen meteen roze wordt. Dat laatste past niet zo goed bij mensen die graag rode remklauwen willen!
Op onderdelen van LHM systemen houdt gewone lak het jaren uit.
waar rook is, is…
LHM only!
Diesel Rinus schreef:De kleine O-ring en circlip zijn denk ik voor het handremmechaniek, die o-ring hoort waarschijnlijk om de drukstift in dit mechaniek (om de LHM binnen te houden).
Kijk dat word ook duidelijk, zover heb ik het nog niet uit elkaar gehaald.
Is het te doen om dit uit elkaar te halen ?
Het ziet er goed uit. Ik ben heel benieuwd hoe makkelijk/moeilijk die voorremmen zijn, bij La Soixante ben ik er nog niet aan toe gekomen.
Overigens zitten er geen koperen ringetjes onder de remslang.
Wim,
Disciplus Simplex
Bedankt voor de info heren.
De 1e klauw is gedaan, heeft nogal wat tijd in beslag genomen zo voor een eerste keer.
Oude manchetten eruit was nogal een gedoe, zag later pas het het een alu-ring is, die je er uit moest wippen. Toen het handrem mechaniek gedemonteerd, wat nogal lastig is, kan het niet aanraden om effe te doen.
Wim, laat maar weten wanneer je met je remmen aan de slag wil, de revisie-kitjes kan ik voor je regelen, heeft wel een levertijd.
Het schiet al aardig op met de voorbereidingen, bijna alle onderdelen zijn binnen, a.s. vrijdag de laatste dingetjes bij de dealer. Volgende week de HDI ophalen uit de stalling en de zaterdag erop de D-riem. Tenminste als de gezondheid het toelaat, dat is wat minder op het moment
De remzuiger kan ook uitelkaar, daar zat ook wat drap in, wat er normaal niet uitkomt.
Het handremmechaniek kan ook uitelkaar, waarbij het nogal lastig is om het weer inelkaar te krijgen.
Dit kan ik niet echt aanraden bij een remklauw die nog aan de auto vast zit, en als je alleen ben.
Helaas geen foto van het mechaniek zonder kapje, bij de andere klauw ga ik daar een foto van maken.