Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
De BX staat een tijdje stil, ik had gewachte op mijn stoel rail verlengers ( oom van me heeft deze voor mij gemaakt.) Al die tijd starte hij goed tussendoor maar er is niet meer van gekomen om er mee te rijden.
Ik wilde namelijk eerste zeker weten dat de niveau volottertje van het LHM vat nu echt vast geslagen zat bovenin ofdat er gewoon te veel LHM in zat, er zat dus gewoon te veel LHM in.Ik heb er olie uit gehaald en het vlottertje zakt netjes naar het midden. (vering in hoogste stand tjdens checeken))
Ik heb vloeistof eruit laten lopen via de acheterremmen, kon ik gelijk zien of er schone LHM uit kwam en ja uit links kwam schone vloeistof (met draaiende motor).
Na nippel weer dicht gedraait te hebben en wiel vast gezet te hebben naar de rechter achterkant toe, motor even uit gezet, rechterkant opkrikken wiel eraf, WD40 op ontluchting nippel, slangetje erop, slangetje in glazen pot, starten…..
Nee, hoor, de motor sloeg aan, pruttelde en schude wat en sloeg weer af, daarna kan je blijven starten (accu is in goede consitie dus na een paar keer proberen starten verzuipt hij en stinkt het erg naar benzine.
Ik heb hem een nacht laten staan, maar smorgens weer hetzelfde, starten slaat aan hikt, pruttelt en slaat af.
Daarna verzuipen en stinken.
Dat komt natuurlijk net weer voor de meeting waar ik heen wil gaan
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ontsteking al gechecked?
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Probleem deed zich gisteren avnd om een uur of 21:30 voor, ik heb eigenlijk nog geen tijd gehad om iets te checken.
Ik moet zeggen dat ik ook nog geen ervaring heb met ato’s de niet starten mijn vorige oude auto’s hebben altijd gestart, dus nooit zo in verdoept, wel dingen vervangen als anti zwabber stangtjes, remschijven, stuurhuis etc. maar motorisch heb ik geen ervaring.
Heeft iemand een volgorde van de dingen die ik na moet lopen?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Krijgt de auto benzine, lucht en spanning? Bobine geeft voldoende spanning af (meten met multimeter tijdens starten)? Vocht of corrosie in de verdelerkap of in de stekkers van bougiekabels en kabel bobine-verdelerkap? Muizennest in je luchtfilterhuis die de luchttoevoer teveel afknijpt? Bedrading aangevreten door ongedierte?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Ik zal vanaond weer eens gaan kijken en je punten na gaan lopen.
Alle adviezen zijn welkom
p.s. met benzine lijkt het goed te zitten, tank zit vol en na hem verzopen te hbben stinkt het flink naar benzine.
of de carbu lekt waardoor ie teveel naft krijgt en snel verzuipt of je ontsteking is niet optimaal meer, rotor en verdelerhuis zijn bij dit type motor al wel eens te vervangen
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik zou er eerst maar gewoon vier nieuwe pitten in zetten. Dikke kans dat ie weer gewoon start…
Succes en groet, Martijn
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Gisteren met de buurman naar de auto gekeken. Hij is auto monteur. We hebben de luchttoevoer van de carbaruteur losgehaald, daarna de gasklep opengezet en gestart.
Dit ging goed dus dan is er benzine, lucht, en vonken. Buurman gaf het advies om de auto nu toch echt te gaan gebruiken Ik heb al om wat kleine werkzaamheden nog steeds niet in gebruik genomen.
Nu gisteren (zelf) de vering verder gespoeld, niveau zakte tot onder het midden tussen de 2streepjes. Ik heb er zo,n.400 ml uitgehaald en een flinke scheut ingedaan om hem net boven het midden te krijgen (vering hoogste stand), later was het niveau net onder het maximum, schommelt dus heel snel.
Mijn stoel kan nu heerlijk ver naar achteren dus ik ben gisteren avond om 20:15 t/m 21:30 snelweg gaan rijden, het deed hem goed, starten ging ook nog goed na het uitzetten.
Ik ga vandaag als hij start met de BX naar mijn werk.
Bougies zijn pas bij de aankoop vervangen.
Tot ziens op de meeting 7 april!!!!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mooi dat het is gelukt, en nou genieten
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Ik ben met de auto naar mijn werk gegaan.
Hij starte eerst en sloeg daarna wel weer af, 2de keer starten sloeg hij direct aan en bleef netjes aan, motor loopt verder soepel.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 19-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.4i berline Image
Het gaat nu dus weer goed met de auto, behalve dan dat hij bij eerste keer starten even af slaat. Voorlopig laat ik het zo maar ik ga toch eens uitzoeken wat nou het probleem is, in het begin deed hij dit helemaal niet.