Totaal aantal Berichten: 1419
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik zag dit vanochtend en het deed me echt zeer.. Bij een of ander TV programma van BNN met mensen die niet kunnen rijden wordt een mooie gerestaureerde Volvo aangereden door een muts in een swift.. De beste man is echt zwaar aangeslagen. Je kind zou er maar net fietsen….
Het is trouwens echt, en niet geacteerd. Ik heb op een Volvo forum een topic gelezen van het “slachtoffer”
“De beste chauffeur van Nederland”
Dat dit soort programma’s op de openbare weg mogen.
Gelijk verbieden die zooi.
Groeten Theo
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik vraag me toch af hoe “echt” het nog is als mensen meedoen aan een programma dat “De slechtste chauffeur van Nederland” heet, om vervolgens de ganse dag met een camera op hun neus te mogen etaleren hoe beroerd ze kunnen rijden. Het wordt dan toch al snel “lollig” om je eigen bezopen rijstijl nog wat te overdrijven want die trut weet zelf ook wel dat ze niet kan rijden. En dat gebeurt dan ten koste van anderen die hier, zonder erom gevraagd te hebben, bij betrokken worden. Maar ja, dit willen we blijkbaar zien, met zijn allen.
Het zal je gebeuren. Dertien jaar aan je auto gewerkt en dan komt er zo’n muts langs. “Sorry meneer. Kunnen we dit niet terugdraaien ofzo…?”
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
‘t Is maar een auto, hoor. Een garage kan dit prima herstellen en de auto is vervolgens weer als nieuw. De verzekernig dekt alles, waar hebben we het nou over? Als je hier niet tegen kan, moet je schilderijen gaan restuareren.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1419
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik plaatste ook meteen vraagtekens bij het programma.. voor het zelfde geld valt er een dode.. Een kind wat de weg op fietst.. Dat zou pas erg zijn. Als ik BNN lid zou zijn ging ik opzeggen…
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ree schreef:‘t Is maar een auto, hoor. Een garage kan dit prima herstellen en de auto is vervolgens weer als nieuw. De verzekernig dekt alles, waar hebben we het nou over? Als je hier niet tegen kan, moet je schilderijen gaan restuareren.
Jij onderschat de kunst van het schilderijen restaureren enorm.
Als je 13 jaar aan een auto hebt geprutst dan kan ik me goed voorstellen dat het niet “maar een auto” is. Natuurlijk is het gewoon vervangbaar of reparabel blik, maar ik zou ondanks mijn all risk polis ook niet staan te lachen als me dit zou gebeuren.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het forumtopic van de eigenaar op het Volvo Klassieker Forum: http://www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=19050
Quootje eruit:
“Nu de stand van zaken, inderdaad was het een grote vraag of BNN hun woord zou houden. Mondelinge uitlatingen van Ruben Nicolai voor radio drie en Q music je moet het allemaal maar afwachten.
Het ziet er niet ongunstig uit, tot nu toe houden zij hun woord. Dankzij mijn rechtsbijstand verzekering DAS dhr. Moerland hebben we een contract getekend gekregen waar ik mij in kan vinden.
Toms classic car in Enschede is druk bezig met de reparatie en ik denk dat hij over een paar maanden weer de oude is.”
Auto was WA verzekerd en (nog) niet getaxeerd. Over de jongedame en het programma in kwestie laat ik me maar niet uit. Ohja, in een zwarte Swift, waar hebben we dat eerder gezien?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Zonder dit programma rijden ze ook op de baan maar vallen hun brokken minder hard op.
Ze hebben immers een rijbewijs behaald en worden zo geacht om “veilig” op de weg te rijden zoals iedereen.
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Het is gewoon klote voor de bestuurder van die Volvo, ik kan me de verwondering en teleurstelling echt wel voorstellen.
Toch blijft het een stuk blik waarmee je met gebruik op de openbareweg diverse risico’s loopt, niet meer of minder.
Wel vind ik dat zulke programma’s per direct verboden moeten worden, randdebielen die niet kunnen rijden en denken worden feitelijk nog eens extra beloond om nog gekker te doen onder het genot van diverse camera’s en tv.
Dit alles voor sensatie en kijkcijfers, dit is niet het eerste gevalletje in dit programma.
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Typisch BNN, altijd proberen nog een stapje verder te gaan. Malloten zijn er genoeg te vinden. Ik vind het zo goedkoop. En dit staat los van de aanrijding met die klassieke Volvo. Ik heb toevallig ook een klein stukje gezien (tot ik me er echt aan begon te ergeren) en per minuut meer overtredingen gezien dan de gemiddelde aflevering van Wegmisbruikers e.d. Laat Justitie hier maar eens naar kijken, en CJIB aan het werk zetten!
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als ik de verzekeraar van de vrouw was, zou ik inderdaad niet uitkeren. Ook niet de schade aan de tegenpartij. Ik verwacht ook dat BNN in dezen de schade zal moeten vergoeden.
Justitie en het CJIB kan hier niets mee.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Nee helaas niet…. Niet dat ik hier een elle lange discussie op gang wil brengen, maar dit weggedrag is niets aan te doen ondanks dat het gewoon gefilmd is, en dat terwijl iedereen die een paar km te hard rijdt zonder pardon op de bon geslingerd wordt.
Maar goed, daar kun je over blijven discuseren. Maar als ze het bij BNN dan toch zo nodig vinden zulke pulp tv te moeten maken, laat ze dan het testterrein in Lelystad afhuren, maar toch niet op de openbare weg!!
Totaal aantal Berichten: 16
- ZX 1.4i Reflex 3-deurs
Ik kan me het moment twee en een half jaar geleden nog goed herinneren dat mijn vorige Citroën ZX opgehaald werd door de sloop. Ik moest toen huilen en rende nadat ik mijn auto na gekeken had naar boven zodat niemand mijn tranen zou merken. Als ik dat al heb met een ZX van 16 jaar oud, wat moet die man dan wel niet gevoeld hebben…
Verder volg ik het programma wel. Ik vind het wel lachen en ze rijden nu gelukkig op een afgesloten circuit. Ik vraag me alleen af hoe al die mensen ooit hun rijbewijs gehaald hebben…
Ree schreef:‘t Is maar een auto, hoor. Een garage kan dit prima herstellen en de auto is vervolgens weer als nieuw. De verzekernig dekt alles, waar hebben we het nou over? Als je hier niet tegen kan, moet je schilderijen gaan restuareren.
die volvo man mag idd blij zijn dat er die camera handel erbij was. Daardoor weet je redelijk zeker dat alles in orde word gemaakt. Kom je die pipo tegen zonder camera dan was het afwachten geweest.
Ree schreef:Als ik de verzekeraar van de vrouw was, zou ik inderdaad niet uitkeren. Ook niet de schade aan de tegenpartij. Ik verwacht ook dat BNN in dezen de schade zal moeten vergoeden.
Justitie en het CJIB kan hier niets mee.
de verzekeraar heeft niet de optie om niet aan de benadeelde partij uit te keren…
Ik had zelf ook zoiets van ‘Waarom zenden ze dit uit?!?’.
Aan de andere kant schuilt er voor ons een voordeel achter, je word je weer even bewust van alle gevaren, volgende keer op een kruising kijk je ook naar links. Ik zou, in het geval van het filmpje, eerst wachten tot de Swift daadwerkelijk voor me gestopt was en dan pas de kruising op.
Ik heb één keer een paar fietsers in de linker deur gehad, daarna stop je áltijd voor een kruising, en kijk je áltijd of er iets aankomt ookal staat het licht op groen..
Maar wellicht komt dat omdat ik in Rotterdam heb leren rijden. Daar gelden immers geen regels en stoplichten? Waarom zou je er naar kijken….
Van de auto zou het me misschien niet eens zo erg interesseren, maar ik zit er zelf in en meestal ook m’n vriendin. Dat zou ik veel erger vinden.