11 van de 49
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 april 2012 12:20 AM
  [ # 151 ]

Klopt die info wel? Mijn draak is van ‘81 en heeft origineel geen zwarte baan onderlangs. De special van Jochem, ook uit ‘81, heeft ze ook niet.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 12 april 2012 08:29 PM
  [ # 152 ]

En mijn pallas is van 82 en heeft die zwarte baan weer juist wel. Mischien zat die zwarte baan alleen op de duurdere modellen?, Net zoiets als dat zwarte stuk plaatwerk tussen de achterlichten.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 april 2012 09:11 PM
  [ # 153 ]
dirkvdmei schreef:

Roostertje onder de warme kraan houden en de lipjes voorzichtig iets verbuigen.
Succes verzekerd

Helaas, bij mij hielp het niet. Ook met een blower erop haalde niets uit, dus ik heb wat krimpkous om alle vier de pootjes heen gekrompen, en nu past-ie wel Smile
Ook heb ik de tellerbak eruit gehad, en het lampje achter de chevrons (waar bij luxere modellen een klokje of toerenteller zit) dat niet meer brandde weer aan de praat gekregen door de pootjes een beetje bij te buigen. Het plan was om er een tellerbak met klokje in te zetten, eentje met groene lunelles. Helaas bleek die geen chokelampje te hebben, en de mijne wel; schoot me weer te binnen dat het chokelampje in de tellerbak pas per modeljaar 1981 is ingevoerd, samen met de gele lunelles. De groene snelheidsmeter en klok in mijn tellerbak overzetten wilde helaas ook niet, omdat mijn tellerbak geen ‘bedrading’ heeft voor een klokje. Toch maar eens een keertje op zoek naar een Jaeger-bakkie met gele lunelles en analoog klokje, wellicht dat ik op Citromobile nog wat leuks kan vinden.

Maar ga gerust door over de zwarte banen Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 12 april 2012 10:03 PM
  [ # 154 ]

Je kan ook op zoek gaan naar een tellerbak met gele snelheidsmeter en toerenteller. Heb je gelijk een digitaal klokje. En kan die C1 toerenteller eruit.

Ik denk dat Art gelijk gaat hebben. Alle GSA specials die ik heb gehad hadden geen zwarte rand onder aan de portieren, en ook geen zwart tussen de achterlichten. Dus zal een extra zijn bij de club en pallas en mogelijk ook de X3.
Bij de GS is het weer anders, heb nu die oranje break, een special, incl zo’n zwarte rand onderaan de portieren. Cool

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 april 2012 10:17 PM
  [ # 155 ]

Die losse toerenteller is er inmiddels al uit, en ik wil deze Spécial niet té luxe maken, dus een toerenteller blijft eruit, vind ik niet nodig. Een analoog klokje kan nog nét Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 13 april 2012 12:31 AM
  [ # 156 ]

‘For the record’ mijn GSA(niks) uit ‘83 had geen zwarte randen onder de deuren of kofferklep.

Ik had er bij mij wel een toerenteller in gezet, met de BX lunelles zeg maar. Vond het wel een leuke gadget. Er was ook al een achterruitenwisser op gezet, wel origineel allemaal.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 13 april 2012 03:04 AM
  [ # 157 ]

Ik zocht ooit een nieuw veglia-klokje voor Geeskje maar tikte in plaats daarvan een netjes dash uit een X of pallas op de kop. Dezelfde kleurencombinatie als het origineel, maar dan met toerenteller en digitaal klokje. Dat vond ik beter dan een klokje dat niet werkt. De toerenteller werkte meteen, dus zonder modificaties aan bedrading o.i.d.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 13 april 2012 09:40 AM
  [ # 158 ]

Tsja, an sich zou dat ook kunnen idd, maar ik zie wel wat ik tegen het lijf loop. Heeft niet zoveel haast Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 13 april 2012 07:05 PM
  [ # 159 ]

Vanmiddag heb ik de startknop uitgebouwd en de bedrading naar het contactslot weer hersteld zodat er weer met de sleutel kan worden gestart. Bovenaan de middenconsole prijkt nu een mooi gat waar bij luxere versies de aansteker zit. Nu wil ik daar ook een aansteker annex 12 volt-aansluiting installeren dus ben ik op zoek gegaan naar de bedrading daarvoor. Achter het dashboard iets rechts van het contactslot vond ik dit:

Twee gele draden, bijna even lang, beiden met schuifstekkertje, waarvan eentje bekleed. Ze zijn van een dusdanige lengte dat ze voor de aansteker zouden kunnen zijn. Alleen volgens de schema’s zouden de draden zwart moeten zijn. Kan iemand bevestigen dan wel ontkrachten dat dit de aanstekerbedrading is?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 13 april 2012 07:53 PM
  [ # 160 ]

Ik kan het niet bevestigen, maar kan je wel vertellen dat de kleur van de bedrading in de meeste GSAs nogal eens afwijkt van wat het eigenlijk zou moeten zijn…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 14 april 2012 12:17 AM
  [ # 161 ]

Als er spanning op staat: wat houdt je tegen om ze te gebruiken?

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 april 2012 12:27 AM
  [ # 162 ]

Het zijn DE draden voor de aansteker, weet ik uit ervaring….

Citroen!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 april 2012 01:29 AM
  [ # 163 ]

Da’s mooi, bouwen we daar een aansteker aan vast. Kan m’n telefoon annex satnav daar aan lurken. Dank hiervoor Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 april 2012 01:48 AM
  [ # 164 ]

Aansteker hoort er standaard in te zitten maar die is er bij jou uitgebroken zo te zien…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 april 2012 02:04 AM
  [ # 165 ]

Niet helemaal. Als ik de GSA-folder van MJ 1981 er digitaal bij pak dat leert de uitrustingslijst dat een Spécial geen aansteker had bij aflevering, ook niet optioneel. Dus Draakje zou ook geen aansteker moeten hebben, die is ook van MJ 1981, toch? In MJ 1982 kende de GSA (zonder toevoeging) ook geen aansteker, de Spécial (vanaf toen standaard met 1300 motor) wel. Er zal bij mijn Spécial vermoedelijk een dop in de console hebben gezeten, alleen is die dus later vervangen door een startknop. De gele draden hingen ook nog ingetaped achter het dashboard.

Hetzelfde zie je met de vloerbedekking; 1981: Spécial PVC en geen aansteker, rest tapijt en aansteker. 1982>: GSA PVC en geen aansteker, Spécial en hoger tapijt en aansteker.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
11 van de 49
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook