Nou, het wil nog niet helemaal lukken. Het lampje bleek niet stuk te zijn.
Er kwam namelijk geen spanning op het lampje te staan. Dan gaat het lampje natuurlijk ook niet branden
Bleek er dus nog een stekkertje verkeerd aangesloten te zijn. Dit stekkertje goed gezet en alles leek goed te werken.
Namelijk bij afgezet contact en bij ingeschakelde alarmlichten werkt alles goed. D.w.z het relais tikt mooi op snelheid, alle 4 de knipperlichten beginnen te knipperen en het “verklikker” lichtje in de sateliet gaat aan en uit.
Ik dacht, dat ziet er goed uit. Alleen helaas nog niet helemaal
Wat blijkt, wanneer ik het contact aanzet, komt er gelijk een continu spanning op de voedings-aansluiting van het relais te staan en begint deze als een te tikken.
Ik kan zo snel niet vinden waar dit aan ligt. Zijn er meer mensen geweest met dit probleem. Ik heb de sateliet afgekoppeld ( zo ook de schakelaar in de sateliet) en nog steeds komt er dan continu spanning op de voeding van het relais te staan.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, en hopelijk kan iemand mij daarop wijzen.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Niemand een tip c.q idee, waarmee ik mijn probleem kan oplossen ?
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Misschien kan je ff meten waar die continue plus vandaan komt?
Citroen!
Zal proberen om te achterhalen waar de continu plus dan vandaan komt.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
De continu voeding was niet het probleem. Het bleek het verklikkerlampje + een “verkeerd” relais te zijn.
Het oude relais heb ik destijds uit de GSA gehaald en meegenomen naar de automaterialen zaak. Het oude relais bezit drie aansluitingen. Zonder na te denken koop ik een universeel knip relais terug met “drie” aansluitingen.
Het draadje van het lampje zat aangesloten op de schakelaar aansluiting van het relais. Dit gaat, altijd achteraf tot inzicht komend, niet goed want het relais ziet het verklikker lampje als een openstaande schakelaar en gaat dan als een gek open en dicht.
Na het kopen van een ander relais met vier aansluitingen ( 1 extra voor het lampje dus ) werkt alles weer goed.
Zo leer ik elke keer weer wat nieuws bij…................
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed gedaan en bedankt voor het laten weten van de oplossing.
Citroen!
Heeft iemand toevallig een type nummer voor het clignoteur relais of een bestelnummer? Het realais in mijn GS is overleden en wil hem vervangen.
Rechtsaf knippert nog vrolijk, maar linksaf slechts 1x en dan stopt het.
Tnx.
Gr,
Jan
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wist je dat 1x aan en daarna niet meer ook gebeurt als er een knipperlichtje niet werkt? Ik vind dat een handig toeval.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Dat is inderdaad heel toevallig. Zou het enkel een kapot lampje zijn? Ik zal eens kijken.
Dank voor je reactie.
Gr,
Jan
Kan het heeeel toevallig ook wat te maken hebben met een defect dynamo?
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Misschien, als het relais niet meer fris is en de dynamo geeft te weinig stroom zou het kunnen. Relais is goedkoper om te vervangen hoor
My other car is a broomstick.
Ja dat weet ik inmiddels uit ervaring Dynamorevisie valt overigens ook nog wel mee.
Eerst maar s de accu vervangen en dan kijken we eens wat ze doet.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Alle knipperlichtjes al gecheckt op hun werking?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Nog niet. Ze staat hier niet bij mij in de schuur. Dus ik probeer zoveel mogelijk spullen mee te nemen om het allemaal in 1x af te werken. De reservelampjes liggen klaar.
Ik weet alleen niet of dit oranje of witte moeten zijn. Volgens mij is wit voldoende, omdat ze achter een oranje plaatje zitten.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dan zou wit idd afdoende moeten zijn. En ach, knipperlichten mogen aan de voorzijde amber of wit zijn volgens de APK-regeltjes, achter amber of rood.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91