Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die linker is een DS dop.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De dopjes die op de grijze velg onder de auto zijn de juiste. De gladde dop op de losse velg is van een ID 19/20 -DSpecial
Ah, ik ben de tweede die het ziet…
Okee, een snoekdoppen dus. Wie weet nog es wat leuks mee bedenken.
Inmiddels is de hadrem afgesteld. De voorste remklauwen zijn nog goed gangbaar. De zuigers zitten niet vastgeroest.
Heb inmiddels alles los om de motor eruit te pakken. Is dat te tillen door twee man?
Ik heb alleesn ruzie met de onderste twee bouten waarme het blok aan de bak gemonteerd zit. Die zitten precies achter de remschijf. Met een sleutel kom je er niet bij. Een dop lukt wel maar dan kan er geen ratel o.i.d. op. Hoe doen jullie dat?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dop met knietje en dan een verlengstuk. Geen probleem meer…
Blok kan je alleen tillen als je een beetje stevig bent. Met zijn tweeën gaat het beter, en met een motorkraan heb je ook nog eens nog meer controle.
Citroen!
Ik zou hem niet alleen pakken. Denk aan je rug, daar heb je er maar één van.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik heb ooit ergens foto’s gezien van een blok op een steekwagen, zo’n ding waar ze pallets mee verslepen.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Garagekrik onder het blok (uiteraard met een plankje o.i.d. ertussen) en zo naar voren slepen.
Dat lukt in je eentje.
Goede tip, krik met een plankje hout. Dat gaat we wel lukken.
Probleem is nog steeds die twee onderste bouten van blok/bak.
Een dop past, maar een kniestukje erin krijg ik niet voor elkaar.
Straks nog maar es over buigen.
Het dashboard is inmiddels netjes schoon, hoop dat ik het klokje nog eens aan de gang krijg, volgens mij werkt deze niet.
In het gat waar een dopje zit i.p.v. een sigarettenaansteker past precies een drukschakelaar, zonder te boren/slopen. Leuk voor een extra claxon ofzo.
Probeer je de bouten onderlangs of bovenlangs te bereiken? Ik heb het namelijk onderlangs gedaan en ik herinner me niet dat dat enig probleem opleverde.
Inderdaad, met de garagekrik rijd je hem er met wat schudden en trekken zó uit.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Bovenlangs moet je wel erg lange armen hebben, onderlangs kan inderdaad maar net.
Met een lange T sleutel 17 heb je wat meer armslag. Misschien kun je die ergens lenen?????
Bovenlangs kon ik er met de armen wel bij. Nu van onderaf losgehaald. Twee bokjes onder de spruitstukken en een krik onder het blok. Eenmaal los de krik verwisseld voor een kratje.
Nu staat het blok ernaast, en stevig, zonder ruggen te sneuvelen.
Nu op zoek naar pakkingset, riemen, spanrollen.
Iemand ervaringen methet antilekset van: http://www.chevronics.co.uk/Chevronics_parts_list_EC.php
Naar onder in de lijst staat de EC53.
Of is er een beter alternatief? Komt dat dan in plaats van de pijpjes van de motor zelf?
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Als je de motor er toch uit hebt de O ringen rond de retourpijpjes vervangen door viton ringen. Kosten ongeveer 2.50 euro per stuk
Probleem is dan beslist voor zeer lange tijd opgelost. Mijn auto vier jaar en 80.000 km na vervanging en nog geen druppel!!!! NIET de ringen uit een pakkingset gebruiken, die zijn van slechte kwaliteit
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Die setjes die je kopen kan is egelijk uitstel van het betere werk.
Nu je de motor er al naast hebt staan kun je beter alles wat aan pakkingen en keerringen in de motor
zit vervangen.
Kun je kopen bij de vereniging als je lid bent, chevronics kan ook.
Okee, ik dacht dat die setjes een definitieve oplossing zouden bieden.
Het blok is er uit voor het oliedicht maken, de koppeling en de riemen.
Sorry, maar wat zijn viton ringen. Lijkt me dan een goed idee in plaats van de ringen uit het pakkingset.