1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Van de voorpagina: Test C4 1.6 VTi LPG: blij in de file
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 april 2012 09:19 AM

In de maand van de nieuwe meuk is deze keer een C4 te gast op de burelen van de redactie. Om precies te zijn een C4 1.6 VTi 120pk met af-fabriek een LPG-installatie. Ondergetekende neemt deze auto graag mee om de kwaliteiten van deze 2e serie C4 te ervaren. Bovendien kan ik nu uit eerste hand een vergelijk trekken met LPG oude stijl en LPG nieuwe stijl met de moderne gasinjectiesystemen.


Leve het OV!
De titel van het artikel en het kopje hierboven behoeven wel enige uitleg. Op vrijdagmiddag vertrek ik uit Hoorn richting Stadionplen, Amsterdam. Gewapend met een OV-routeschema en een kersverse, anonieme OV-chipkaart ga ik het avontuur tegemoet. De reis met het OV verloopt zeer spoedig en deze provinciaal geniet met volle teugen van de aanblikken in Amsterdam. Er zijn veel mogelijkheden om richting de importeur te gaan en ik kies voor de bus die een perfecte aansluiting op de trein heeft. Ik krijg onderweg het nodige aan entertainment voorgeschoteld en voel me een echte toerist. Maar goed, ik kom naar Amsterdam om een nieuwe C4 op te halen en aangekomen bij de prachtige karakteristieke gebouwen van Citroën Nederland, krijg ik al snel de sleutels van deze auto in mijn handen gedrukt. Een korte uitleg over het tanken volgt:  er is een speciale vulnippel beschikbaar om te kunnen tanken en de tankdop gaat pas open na het indrukken van een knop. Verder mag ik het allemaal zelf uitzoeken en ik neem plaats achter het stuur. Hé, herkenning alom. Het dashboard toont een sterke gelijkenis met die uit de DS-lijn. Mooie materialen, stevig en stoer uiterlijk, kortom het dasboard heeft echt smoelwerk. Ik pruts wat aan de navigatie om de bestemming naar huis in te stellen. Ja natuurlijk ken ik de route wel, maar dit is een test, je weet toch!  En die navigatie moet vooral intuïtief zijn, vind ik. Het lukt me zonder dat ik gebruik moet maken van het instructieboekje: 1-0 voor de consument. De rest van dat dashboard komt nog wel, ik heb immers een heel weekend voor de boeg. Op de ring A10 kom ik echter in de file te staan voor de Coentunnel; komt dat even mooi uit! Alle tijd om het dashboard verder te ontdekken. Zie daar de titel van dit verhaal.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 april 2012 09:20 AM
  [ # 1 ]

Rijden
De eerste indrukken van de C4 doe ik eigenlijk op in de file. Wat schakelt en koppelt deze 5-bak uiterst fijn. Lichte slag van het pedaal maar wel met veel gevoel en de pook laat zich uiterst makkelijk bedienen, korte schakelwegen verhogen nogeens het plezier. Tijdens het rijden in de file duikt er af en toe een getal twee op in het display van de toerenteller. Eerst denk ik aan een gemeten afstand, maar al snel blijkt dat hiermee wordt aangegeven dat je kan opschakelen. Ok, als fervent aanhanger van het nieuwe rijden moet ik even nagaan of die indicatie juist is. Inderdaad kan met deze motor erg schakellui gereden worden, ook op LPG. Zonder morren pakt de motor op bij lage toerentallen. Wil je echt vlot snelheid maken, dan geeft de motor niet thuis bij (te) lage toerentallen, even terugschakelen dus. Ik heb geen vergelijking gemaakt met rijden op benzine. Persoonlijk vind ik dat ik je niks tekort komt met deze 1.6-liter motor en 120 pk. De importeur geeft hetzelfde vermogen aan, ongeacht de brandstof keuze. Ergens op internet heb ik gelezen dat deze versie op LPG maar net voldoet voor het Nederlandse wegennet, mijn ervaring is dat IK in ieder geval niet het idee heb om met te weinig vermogen onder de motorkap onderweg te zijn. Het gemak waarmee de C4 ook naar hoge snelheden sprint,  is voor mij overtuigend genoeg. Het laatste stukje A7 richting “mijn” afslag is in ieder geval erg snel bereikt. Deze C4 staat trouwens op breed schoeisel: 225/45 en 17 inch. Het zijn fraai vormgegeven, optionele lichtmetalen velgen. Standaard wordt deze uitvoering geleverd met 205/55 en 16 inch staal/lichtmetaal. Tezamen met een prettige besturing die zeker niet te licht is bij lage snelheden, geven deze banden heerlijk veel grip. Ik heb op wat lokale bochtige trajecten mijn captain slow rijstijl aan de wilgen gehangen en de auto even goed de sporen gegeven. Big smile achter het stuur, de C4 gaat namelijk uitermate strak door de bochten, helt vrijwel niet over en dat terwijl het onderstel toch zeker op comfort is afgestemd. Wat mij vooral positief stemt aan deze auto, is het veercomfort dat mij en andere inzittenden ten deel is gevallen. Eerlijk gezegd had ik dat niet zo een-twee-drie verwacht. Ik lees alleen maar dat auto’s stugger worden, maar niets is minder waar als het deze C4 betreft. Aan het comfort draagt ook het stille onderstel bij en de algehele goede bouwkwaliteit, mijn eigen BX staat daar mijlenver vanaf, zo is al snel duidelijk. Allerlei soorten hobbels die je tegenwoordig tegenkomt worden makkelijk verwerkt. Ja, de ingenieurs hebben een mooie combinatie van comfort en sportiviteit gevonden. Ik ben echt verrast dat ondanks deze bandenmaat nog zo’n mate van comfort kan worden geboden. Kennelijk heb ik op dit punt teveel last van vooroordelen. Bij flink optrekken hoor je de motor duidelijk in het intertieur, op snelheid is dat niet het geval, ik heb de C4 dan ook als en stille auto ervaren. Ook wat de remmerij betreft, toont de C4 zich goedmoedig. Ik heb even wat gewenning nodig om van de hogedrukremmen van mijn BX over te stappen. In de file trap ik een paar keer te hard op het rempedaal, niet echt fijn. De rest van het weekend heb ik daar geen last meer van gehad.

Interieur
Hierboven heb ik al gezegd dat er veel herkenning met de DS lijn is. Een fraai vormgegeven dashboard dat veel informatie geeft, maar waarbij ik de afleesbaarheid van de snelheidsmeter maar zo-zo vind. Dat los je dan weer op door het middelste display (de klok) zo in te stellen dat je de snelheid lekker groot in beeld krijgt. Verder is de testwagen voorzien van een prachtig leren interieur, de stiksels hiervan zijn ook schitterend afgewerkt. Hoewel de stoel mij wat te hard is (sja, die BX en die Ami, hè), geeft die veel steun en met mijn 1.80m kan ik een uitstekende zithouding aannemen. Het stuur is zowel in hoogte als in diepte verstelbaar. ’s Nachts kan je een blackpanel met een druk op de knop activeren, dat dimt veel dashboardverlichting en is erg aangenaam. Je kan ook de kleuren van de klokken in het dashboard aanpassen. Naast de navigatie kan je ook uiterst eenvoudig de audio bedienen vanaf het stuur. Volgens mijn kinderen is het geluid in de C4 helemaal OK, ik geloof het graag. De C4 is tevens voorzien van statische bochtverlichting. Voor mij de eerste keer dat ik zoiets heb ervaren en ik vond het prachtig om te zien: als je in het donker rijdt en je maakt een scherpe stuurbeweging dan gaat er een breedstraler aan om de bocht die je maakt te verlichten. Dat gebeurt ook wanneer je je knipperlicht aanzet. Je zal het vast meer aantreffen tegenwoordig, maar dit was voor mij de eerste keer om het te ervaren. Ook de cruise control is vanzelfsprekend vanaf het stuur te bedienen. Parkeersensoren zijn achter standaard en ook dat went snel, moet ik zeggen. Er zijn nog lampjes geplaatst onder aan de zijspiegels; handig hoor als je in het donker je weg moet vinden naar de auto.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 april 2012 09:22 AM
  [ # 2 ]

LPG
Voor mij is deze testauto extra interessant, af-fabriek is LPG ingebouwd. Een ringtank van 58 liter ligt op de plek van het reservewiel. De benzinetank is geheel intact gebleven en heeft een inhoud van 60 liter. Helaas heb ik niet zelf het verbruik kunnen meten. We zullen het dus moeten doen met de fabrieksopgave en die geeft weer dat het gecombineerde verbruik op LPG 1 op 11.5 is tegen 1 op 16.1 op benzine. Dat is een aanzienlijk verschil maar in vergelijking met het gas- en benzineverbruik van mijn BX wel realistisch. Misschien zijn er onder de forummers nog andere verbruikservaringen. Laat ze maar horen.
Op het dashboard is aan de linkerzijde een knop aangebracht waarmee geschakeld kan worden tussen “GPL” en benzine. Die knop geeft ook in LED’s de voorraad weer van de LPG-tank. Het schakelen tussen beide brandstofsystemen gaat onmerkbaar, een groot verschil met de gasinstallaties die ik ken. In testverslagen heb ik over deze C4 op LPG gelezen dat het rijden op LPG merkbaar was, de motor zou af en toe hikken. Ik heb daar in een weekend rijden niks van gemerkt. Inmiddels heeft de auto 8.000 km gereden.

Kosten
De meerprijs van deze LPG-uitvoering is op het moment van schrijven €750. Dat is geen geld voor een moderne LPG-installatie. Vanwege de lagere uitstoot valt deze versie in de 20%-bijtellingsregeling (energielabel B). Opmerkelijk is dat de versies die op 17 of 18 inch velgen zijn gezet, in categorie C vallen. Iets om op te letten. De motorrijtuigenbelasting komt met G3 op €224 per kwartaal (Noord-Holland) en voor de benzineversie moet €133 per kwartaal worden afgetikt. Met LPG is deze C4 110 kg zwaarder dan de benzineversie en komt hij op 1290 kg rijklaar gewicht. Bij 8.400 km per jaar heb je in ieder geval het belastingverschil al goedgemaakt. Na nog eens 17.500 km heb je de meerprijs er al uit. De LPG-versie is dus snel terugverdiend. De aanschafprijs van de basisversie, de Tendance-uitvoering, is €23.750,-. Dat is even duur als de HDi in de instapversie van 90 pk. Een vergelijkbare 110 pk e-HDi komt op €26.900.
Samenvattend kan ik niet anders zeggen dan dat de C4 mij erg goed is bevallen. Een auto met een uitstekende bouwkwaliteit en met een mooie balans tussen comfort en sportiviteit. Weliswaar geeft de motor bij lage toerentallen niet echt thuis, toch is er schakellui mee te rijden. Het schakelen zelf is een groot plezier. Verder is de C4 voorzien van alle gemakken van deze tijd. De huidige aanschafprijs maakt de LPG-versie aantrekkelijk.

Patrick
Meer foto’s vindt je hier: klikkerdeklik.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 27 april 2012 09:38 AM
  [ # 3 ]

Mooie foto’s en leuke auto, maar ik ben niet zo voor LPG mmaar ben verrast te zien een ander model velg 17’‘en bruin leder is dit fabriek af als optie of velgen in accessoirre????
Of al een voorbode gamma 2013…..

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 april 2012 09:56 AM
  [ # 4 ]

Ontdek de verschillen:

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 27 april 2012 10:01 AM
  [ # 5 ]

Dat zijn er meer dan 7 zoals in de boekskes

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 april 2012 10:09 AM
  [ # 6 ]

vtske: de velgen zijn een optie. In de prijslijst zie ik dat deze 17 inch velgen niet eens mogelijk zijn in combinatie met de LPG versie, maar de importeur kan dat kennelijk wel realiseren. Wink

Voor zover ik heb kunnen nagaan is het leren meubilair ook alleen maar verkrijgbaar op de Exclusive uitvoering.


http://www.citroen.nl/Resources/Content//NL/Brochures/PrijslijstenVP/C4_prijslijst.pdf

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 april 2012 10:10 AM
  [ # 7 ]
vtske schreef:

Dat zijn er meer dan 7 zoals in de boekskes

Laughing

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 april 2012 10:10 AM
  [ # 8 ]

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 633
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 27 april 2012 10:22 AM
  [ # 9 ]

Meen ergens gelezen te hebben dat per 1-1-2014 de MRB voor LPG af fabriek gelijk getrokken wordt met de MRB benzine.

Hoop dat Citroën dan meerdere af fabriek gaat leveren met LPG. DS3/4 bijvoorbeeld.

C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 27 april 2012 11:50 AM
  [ # 10 ]

Kleur leder kun je dat dan kiezen op de Nederlandse versie, ik dacht dat maar 1 kleur mogelijk is zwart, in Belgie toch??? De velgen zijn de accessoire velgen in mijn brochure gezien mijn auto is van 2011 besteld en geleverd (6 maanden)

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 27 april 2012 12:01 PM
  [ # 11 ]

Nu dacht ik dat dit een EXCLUSIVE model was sorry, maar dan is dat leder toch geen optie fabriek af, tenzij je dit kan kiezen op een bisiniss uitvoering, dat is in belgie eens een actie periode geweest dacht ik.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 april 2012 12:14 PM
  [ # 12 ]

Dat leder is after-market. Niet af-fabriek dus maar door de importeur laten bekleden o.i.d.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 27 april 2012 03:03 PM
  [ # 13 ]

Mooie foto’s en het verslag is erg leuk om te lezen. De nieuwe C4 is mijns inziens een ondergewaardeerde en daardoor weinig geziene voiture op de Nederlandse wegen. Wellicht dat de optie ‘gas af fabriek’ er iets verandering in kan brengen. Ik vind de vul aansluiting in ieder geval heel slim en mooi weggewerkt.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 28 april 2012 12:23 AM
  [ # 14 ]

Helemaal eens met de vorige reactie, je ziet ze veel te weinig. Na 1 jaar en 50.000 km met een 90HDI ben ik erg te spreken over de C4. Minder wiebelig dan de C4 Picasso en een prima comfort. Het optionele glazen dak geeft een heerlijk ruimtegevoel en maakt het helemaal af. Gemiddeld verbruik van de diesel is 1:20

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 april 2012 12:42 AM
  [ # 15 ]

voor een 1600 vind ik het verbruik op lpg eigenlijk niet echt om over naar huis te schrijven…

Wel een leuk stuk overigens door iemand die met heel andere ogen naar een auto kijkt.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook