Hoi allemaal,
De stoelen van mijn Xantia (Type 1) zijn doorgezakt en hebben geen lendensteun.
Verder vind ik de zitting wat aan de korte kant.
Vraag is of er ooit Xantia stoelen zijn geleverd met lendensteun waar lange mensen geen last in krijgen.
B.V. welke uitvoering, misschien weet iemand wel waar ik die kan krijgen??
Alvast bedankt voor het meedenken!
Bob
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Met name de jongere en iets luxere exemplaren kennen een instelbare lendensteun. De zittingen zijn altijd aan de korte kant geweest, maar in latere modeljaren zijn ze enkele cm’s minder kort geworden. Maar nog steeds vrij kort Waar wel of geen lendensteun in zit is lastig te zeggen, is vaak ook optioneel geleverd, dus het is ff zoeken, maar zeker niet onvindbaar. Nadeel is alleen dat de t2’s allemaal andere stofjes hebben dan de t1’s (op leer na dan ).
Je kunt er ook voor kiezen om een XM-stoel er in te zetten, daarvoor dien je alleen een setje Xantia-rails op de XM-stoelen over te zetten. Maar ook dan zit je met het verschil in stofkleur en -motief, tenzij je dat niet zoveel interesseert.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik snap dat eeuwige gezeur over de korte zitting in een Xantia niet hoor, heb nergens last van
XM Stoelen passen ook prima in een type-1, je moet alleen de rails van de Xantia stoelen overzetten.
Ik had ze in mijn Xantia 1b ook, het zat wel goed, met alleen als nadeel dat het nogal klam word bij warm weer, de Xantia stoelen ademen een stuk beter.
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gelukkig ben jij ook ‘de gemiddelde bestuurder’ qua lengte
Ok, bedankt! Ik ga op zoek!
Bob
Xantia stoelen zijn nou niet echt de meest geweldige stoelen die citroen in een auto heeft geschroefd. Korte zit en slechte instelbaarheid. Xm stoelen zitten al een stuk beter!
Iemand ervaring met stoelen uit de Activa ??
Bob
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Stoelen uit de t1 Activa’s hebben ook hoge randen aan de zittingen, hoger nog dan die van de XM. De stoelen die ik in mijn Xant had, van een t2 Activa met zijairbags, hadden niet zulke hoge randen aan de zittingen.
ik heb nog een setje activa stoelen en achterbank voor een type 1 liggen dat weg mag moest je interesse hebben.
zit behoorlijk goed, zeker ten opzichte van de gewone stoelen.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
ik heb nog een setje activa stoelen en achterbank voor een type 1 liggen dat weg mag moest je interesse hebben.
zit behoorlijk goed, zeker ten opzichte van de gewone stoelen.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4