Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Inmiddels zit de leiding waar hij moet zitten: tussen pomp en stuurbekrachtiging. Mijn garagist was NIET blij met de klus
Maar hij heeft het wel netjes gemaakt, en ook gezien dat er verder geen problemen met de hydrauliek zijn. Dat scheelt weer een berg onrust
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mooi zo, opgelost staat netjes
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Tjonge. Het gaat goed met mijn Xantia
Sinds de stb-leiding vervangen is heb ik geen problemen met de auto meer gehad. Wel heb ik er weer een x-aantal kilometers bij gereden, maar daar is ie ook voor gemaakt natuurlijk
Blijven alleen de puntjes die er al waren, zoals:
- (lichte) olielekkage, voornamelijk rond de carterpan
- contacten / stekkers achter het dashboard behandelen (bibberende / niet correct aanwijzende meters)
- radiateur vervangen (ooit, minimale lekkage)
- motorkap laten spuiten (blanke lak, het lijkt wel een Xantia )
- koppeling vervangen (zodra ik het bibberen bij wegrijden echt zat ben)
Maar dat is het eigenlijk ook wel. Fijne auto!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
O ja, Xantia…
Tis een echte, dus: er is niets te melden…
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Goed om te horen
Eveneens ben ik tevens ook.
Normaal stroom het forum vol met niet startende diesels na een nachtje vorst
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Maar deze heeft een goede accu en dito dynamo, dus dat zie ik zo snel niet gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hm. Tijd voor een andere (radiateur… )
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Leuk klusje… Succes!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Het is te doen, met het nodige duwen, trekken en vloeken, bij mijn TD al een keer vervangen.
Met een nieuwe radiateur blijft de motor een stuk koeler in de zomer, op hoge snelheid en met de airco aan.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Welaan, iets meer dan 1500 kilometer afgelopen week, zonder ook maar 1 krimp. En in alle comfort, wat een fijne auto is het toch. In de Duitse Eiffel deed ze het ook prima, met gemak berg op en weer af . Ook uitgevonden dat niet de radiateur, maar zeer waarschijnlijk het expansie-vaatje lek is. Als je bijvult is het vaatje in no-time leeg, maar leger dan dat wordt het koelsysteem niet. En nou heb ik vernomen dat die vaatjes weleens willen gaan lekken.
O ja, met de airco aan gaat ze echt zuipen, niet 10% maar rustig 20% hoger verbruik. Is dat normaal, of is de pomp van de airco niet helemaal lekker meer?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Geen idee, geen ervaring met airco. Wellicht iemand op het Xantia Club forum die het weet?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik kan je niet helpen Hilko.
Heb sinds kort een gevulde airco, dus zal het verschil in verbruik nog moeten ondervinden
Ik hoop wel dat het meevalt. Het sap is al zo prijzig