Ben ook maar begonnen met de aandrijfas, weet je een adres waar je nieuwe kunt halen?
Die moer 32 krijg ik echt niet los, zeker vaak hard opgetrokken….
Erik
De as kun je vinden via de club, GS-GSA vereniging.
Of met een hoop geluk voor een ‘prikkie’ op de Citromobile beurs.
De 32mm moer kun je wellicht bij een autogarage even los(laten)draaien met een luchtsleutel, daarna niet weer zo vast zetten en thuis aan de slag
Hoe is het gegaan met de glaasjes voor de knipperlichten? Heb je nog een linker exemplaar kunnen vinden?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik kwam hem tegen op ongeveer 2/3 van de markt, hij had blijkbaar dezelfde route gelopen, dus ook een groot deel al gehad.
Nergens heeft ie een glaasje kunnen vinden, of een naafdop.
Na lang zoeken toch één nieuw glaasje, die gekocht, en alle kraampjes daaropvolgend lagen natuurlijk vol met naafdoppen en glaasjes…
Murphy heet ie geloof ik?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En helaas betrof dat een Seima-glaasje, en die past niet op mijn AXO-lampen… Grom… Het wemelde idd later van de Seima-glaasjes, maar AXO is kennelijk zeldzaam. Vandaag nog wel een linker AXO-glaasje gevonden, maar helaas geen rechter meer. Verder gescoord: via via een hele hoedenplank met werkende rollo en een rechter buitenspiegel, en op CM zelf een originele wintergrille, een setje nieuwe GSA-spatlappen (wat er nu op zit is geen GSA en past niet goed rond de nieuwe achterdemper), twee gebruikte en één nieuw naafkapje, een reserve linker satelliet, een setje nieuwe, maar kennelijk niet passende bougiekabels (grom), een Jaeger Club-tellerbak met geel klokkie en chokelampje (die zit er inmiddels al in), een nieuw hotspotpijpje bestuurderskant (zodat ik die pasta-met-plaatje-en-slangenklem-reparatie definitief kan verhelpen) en euh… volgens mij was dat ‘t wel.
Na afloop van de zondag zijn we met een groepje in Hoofddorp bij een Italiaan gaan eten, en toen we rond negen uur naar huis wilden gaan knapte mij de koppelingskabel onder op de bak bij het begin van de buitenkabel… Wegenwacht gebeld, en die heeft de boel met een tijdelijke kabel gefikst, zodat ik weer rijdend naar huis kon. Ik ben nu echter pas net een half uurtje thuis… Trusten allemaal
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ohjee… Nog een klus erbij dan.
Je zei het nog zaterdag, ‘Ik ben toe aan een nieuwe koppelingskabel binnenkort’.
Zal je net zien…
Nouja, ik ben benieuwd naar de montage daarvan, of dat niet te lastig is. Mochten die kabels overigens van ver moeten komen en de verzendkosten duur zijn, kunnen we misschien wat delen want de mijne is ook aardig slecht aan het worden.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ga ik morgen even uitzoeken, tenzij anderen het al kunnen vertellen Montage leek me, afgekeken bij de Wegenwachter, niet al te moeilijk.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
‘t Is alleen een beetje ‘n gefriemel maar dat zul je intussen wel gewend zijn.
Jammer van die knipperlichtglaasjes. Je kunt ook de complete units vervangen. Die staan regelmatig op MP. Het vervangen ervan is in een paar minuutjes klaar… Uiteraard is dat óók friemelwerk. Je moet door iets te kleine gaatjes bij de klemmetjes zien te komen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik heb niet zulke grote handen, kon er prima bij ;D
Heb het nu ook al 10 keer gedaan ofzo…
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik heb ze inmiddels ook al diverse malen losgehad (en vrij slanke vingers ), omdat de kinnebak er inmiddels al drie keer onder weg is geweest, de laatste keer vanwege de vervanging ervan. Met de koplampen eruit is het wat makkelijker werken, en om die te verwijderen is het weghalen van de knipperlampjes wel handig. Op CM bood een Duitse handelaar twee complete rechterlampjes aan, maar die moesten 30 euro per stuk kosten, en dat vond ik wat te gortig. Komt goed, eerst de koppeling maar eens fiksen. Bovendien kan het lampje/glaasje aan bestuurderskant pas vernieuwd worden als het spatscherm is gewisseld. Er zit een deuk in, die het scherm t.h.v. het knipperlampje wat heeft ingedrukt, waardoor die de rand van het knipperglaasje raakt. Komt wel goed t.z.t.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Maus schreef:Mochten die kabels overigens van ver moeten komen en de verzendkosten duur zijn, kunnen we misschien wat delen want de mijne is ook aardig slecht aan het worden.
japv schreef:Ga ik morgen even uitzoeken, tenzij anderen het al kunnen vertellen Montage leek me, afgekeken bij de Wegenwachter, niet al te moeilijk.
De club heeft kabels in de postorderservice, een mailtje met een prijsopvraag is inmiddels de deur uit.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik heb jou niet gezien op citromobile, (ben alleen op zaterdag geweest) maar je gsa wel gespot op de parkeerplaats
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Daar deed ‘ie het nog!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
We hebben elkaar idd gemist, had je 2CV nog wel even willen bekijken! Volgende keer beter
Ja, Bas, wrijf het er nog maar even in
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zo, koppelingskabel is besteld bij de postorderservice van de club
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91