Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Kwam er achter dat in Haynes alleen wordt gesproken over remschijven met een diameter van 266 mm.
Een blik op de (versleten) schijven die er nu onder zitten, leerde mij dat die bij mij 283 mm zijn.
Schijven inmiddels op de kop getikt, nu nog even de juiste remblokken scoren.
Wat is in jullie beleving het beste merk?
Daar wil ik namelijk niet veel op bezuinigen.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Kwam er achter dat in Haynes alleen wordt gesproken over remschijven met een diameter van 266 mm.
Een blik op de (versleten) schijven die er nu onder zitten, leerde mij dat die bij mij 283 mm zijn.
Schijven inmiddels op de kop getikt, nu nog even de juiste remblokken scoren.
Wat is in jullie beleving het beste merk?
Daar wil ik namelijk niet veel op bezuinigen.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Krijg net door dat de dealer € 81 euro vraagt voor een set originele blokken.
Via internet zijn de blokken van Bosch/Bendix rond de € 35.
Dat vind ik toch wel een prijsverschil.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Krijg net door dat de dealer € 81 euro vraagt voor een set originele blokken.
Via internet zijn de blokken van Bosch/Bendix rond de € 35.
Dat vind ik toch wel een prijsverschil.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Tijdens de Citromobil in Vijfhuizen heb ik een kaartje van Procitro aangepakt.
Volgens hun site kosten remblokken bij hun ca 45 euro.
Omdat ze Citroenminded zijn, heb ik hier een goed gevoel bij.
Via andere aanbieders, zoals autopartsonline of Winparts, kan ik welliswaar nog goedkoper terecht, maar ergens moet het prijsverschil vandaan komen. Is dat dan toch kwaliteit of inkoop via andere EU landen?
Hebben jullie ervaring met Procitro?
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Tijdens de Citromobil in Vijfhuizen heb ik een kaartje van Procitro aangepakt.
Volgens hun site kosten remblokken bij hun ca 45 euro.
Omdat ze Citroenminded zijn, heb ik hier een goed gevoel bij.
Via andere aanbieders, zoals autopartsonline of Winparts, kan ik welliswaar nog goedkoper terecht, maar ergens moet het prijsverschil vandaan komen. Is dat dan toch kwaliteit of inkoop via andere EU landen?
Hebben jullie ervaring met Procitro?
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
sorry voor de dubbele posts.
Ik heb al contact gezocht met de moderaters, maar nog geen reactie gekregen.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik heb contact gezocht met Procitro. Ik moet zeggen prima service en snelle reacties.
De bestelling is geplaatst. Vol vertrouwen zie ik de spullen tegemoet.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik heb contact gezocht met Procitro. Ik moet zeggen prima service en snelle reacties.
De bestelling is geplaatst. Vol vertrouwen zie ik de spullen tegemoet.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Ik ben vanmiddag begonnen met het vervangen van de remschijven en blokken.
Helaas heb ik de grotere maten torx niet in mijn bezit, daar moet ik morgen even achter aan.
Weet iemand de juiste maat van de bouten om de de remklauw te lossen en de maat van de bouten voor het lossen van de schijf zelf.
Die van de remklauw zou volgens mij 10 mm kunnen zijn, maar ik weet niet hoe je het exact meet met een schuifmaat. Maar als ik het goed heb gemeten hoor ik dat graag van jullie.
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Remklauw is Torx 55 en de remschijf Torx 30
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
fantatisch, bedankt.
Daar ben ik echt mee geholpen.
Ik weet waar ik naar op zoek moet.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Vrijdag de Torx 55 aangeschaft. Past precies. alles los gekregen.
Zaterdag kwam ik er niet aan toe verder te gaan, dus zondag de technische dag van CX club maar gelaten voor wat het was. Jammer maar helaas.
Helemaal vanzelf ging het nog niet, want er was geen beweging te krijgen in de zuiger van de remklauw.
Uiteindelijk maar op het forum gezocht, en wat bleek, deze zuigers moet je “terugdraaien”. Ik was altijd gewend aan “terugduwen”.
Met een platte schroevedraaier ging het daarna goed. Het spul is gemonteerd.
De auto mag binnenkort voor de APK.
In een ander topic zag ik zojuist iets staan over een “koelvin die blijft draaien”.
Ik heb onlangs mijn airco laten vullen, deze was leeg.
Sindsdien gaat de vin direct draaienen zodra ik de auto start.
Daar had ik voorheen geen last van, mede omdat het natuurlijk winter was. Ik heb de auto sinds november 2011.
Wat kan het probleem zijn en hoe los ik het op?
Ik zal het onderwerp ook nog even in het andere topic plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Vrijdag de Torx 55 aangeschaft. Past precies. alles los gekregen.
Zaterdag kwam ik er niet aan toe verder te gaan, dus zondag de technische dag van CX club maar gelaten voor wat het was. Jammer maar helaas.
Helemaal vanzelf ging het nog niet, want er was geen beweging te krijgen in de zuiger van de remklauw.
Uiteindelijk maar op het forum gezocht, en wat bleek, deze zuigers moet je “terugdraaien”. Ik was altijd gewend aan “terugduwen”.
Met een platte schroevedraaier ging het daarna goed. Het spul is gemonteerd.
De auto mag binnenkort voor de APK.
In een ander topic zag ik zojuist iets staan over een “koelvin die blijft draaien”.
Ik heb onlangs mijn airco laten vullen, deze was leeg.
Sindsdien gaat de vin direct draaienen zodra ik de auto start.
Daar had ik voorheen geen last van, mede omdat het natuurlijk winter was. Ik heb de auto sinds november 2011.
Wat kan het probleem zijn en hoe los ik het op?
Ik zal het onderwerp ook nog even in het andere topic plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Draaien de fans langzaam of op vol vermogen? Heb je de aircoknop op je dashboard aan of uit staan? En in welke stand staat de temperatuurschuif op je kachelpaneel?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91