10 van de 35
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s BX 1.9 TRD 1985, Start niet/nauwelijks.
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 mei 2012 11:50 PM
  [ # 136 ]

Ziet er goed uit zeg, wanneer kan ik die van mij brengen?

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 10 mei 2012 09:53 AM
  [ # 137 ]

Tja.. Bij de beste man is altijd prima af te spreken wanneer je hem kan brengen. Wanneer je hem kan halen is altijd wat lastiger Wink

Momenteel is ie nog wel even zoet met de Volvo V70 van mijn huisbaas, die door een vrachtwagen mishandeld is.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 11 mei 2012 10:05 PM
  [ # 138 ]

Weet iemand toevallig of die kunstof roostertjes onder de C-Stijl ruitjes eenvoudig te verwijderen zijn? En dan op zo’n manier dat je ze ook fatsoenlijk terug krijgt… Wink

Profiel  
 
stiiluss
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 11 mei 2012 10:28 PM
  [ # 139 ]

Die kunstof roostertjes kunnen er gemakkelijk af hoor. Als je in de kofferbak kruipt kan je de schroeven volgens mij al zien. En anders moest je eerst de zwarte zijpanelen uit de kofferbak halen (ook simpel te doen). Aan de binnenkant van de C stijl zit volgens mij een bakje.
Ik heb eens een keer wat nieuwe “luchtfilters” erin gemaakt. Want dat oude sponsachtige spul was helemaal vergaan ... Wink

De wagen ziet er trouwens weer erg mooi uit zo. En de prijs voor het geheel is ook erg goed zeg….

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 12 mei 2012 12:36 AM
  [ # 140 ]

Ah, van binnen uit. Best logisch eigenlijk. Thanks!

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 16 mei 2012 04:06 PM
  [ # 141 ]

Die paneeltjes waren een eitje, thanks!

Mijn excuses aan de Leader fans, maar op mijn wagentje stond de striping niet zo mooi… Wink

Langzaam boeken we progressie Wink


Overigens dank voor alle complimenten, maar de wagen heeft zeker nog zijn schoondheidsfoutjes hoor. De echt lelijke delen zijn gespoten, maar ook voor de rest zitten er her en der nog wel wat krassen. Het gaat me alleen te ver om de hele auto te spuiten. Voor een paar krassen houd ik liever mijn centen op zak, aangezien er onherroepelijk toch wel weer krasjes op zullen komen…

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 17 mei 2012 10:37 PM
  [ # 142 ]

Beste alwetende tongue rolleye ,

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken om een lekke aandrijfashoes te vervangen. Geen idee wat er verder uit de keuring gaat komen, maar deze leek me overduidelijk…

Goed, ik heb wat rondgesnuffeld op het forum hoe ik dit nu moet aanpakken, maar kon er niet veel over vinden. Forum staat vol met termen als “Aandrijfashoes” of “Stofhoes”, maar 9/10 keer kwam ik dan terecht op een lijst met APK afkeurpunten.

Nadat ik het wiel heb verwijderd, heb ik de moer van de fuseekogel losgehaald. Moet zeggen dat dat vrij makkelijk ging, en tilde de boel zo uit de draagarm.

Nu moet ik de moer van de aandrijfas nog loshalen heb ik begrepen, maar dat ding is nogal groot… Groter dan mijn verzameling in ieder geval. Ik ga hier tot 32, maar die moer is?? 36 of zo?
Als ik een ringsleutel 36 opscharrel, ga ik het dan loskrijgen, of is dit zo onmogelijk dat ik hier toch serieus gereedschap moet regelen?


Wat moet ik verder nog loshalen?
-Fusee ligt los. (Is de moer hiervan zelfborgend en moet ik dus even een nieuwe moer halen?)
-De moer van de aandrijfas moet nog los. (Tips welkom).
-Homokineet moet los. (Tips welkom, begreep dat een klap met de hamer genoeg zou moeten zijn?)

Ik heb overigens een setje gekocht met een nieuwe stofhoes, 2 ijzeren bandjes, 2 rubberbandjes, 2 tubes vet en een open ringetje.
-Het vet smeer ik op de homokineet, nadat ik de hoes er over heen geschoven heb?
-Wat moet ik met die 2 rubber bandjes? Ter afdichting van de hoes?
-Dat ringetje, is dat het borgringetje voor de homokineet?

Ehm goed… Ik loop dus weer tegen mijn beperkingen aan Wink.


Punt 2: Ik heb een nieuwe fuseekogel liggen. Raden jullie aan om deze preventief te vervangen, of lekker laten zitten en wachten tot de oude het begeeft?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 17 mei 2012 11:00 PM
  [ # 143 ]

Die moer van de aandrijfas is 35 mm, maar ik gebruik altijd 36. Je moet daar serieus gereedschap voor hebben. Ik laat ze meestal los ratelen bij de garage om de hoek en zet ze daar weer redelijk vast zodat ik ze thuis weer los krijg. Als je het niet vertrouwt kan je altijd de borging er weer op doen.
Als ik op mezelf aangewezen ben gebruik ik dop 36 met een wringijzer wat ik kan verlengen met 2 meter pijp. En dat heb je soms nodig.

De hoezen heb ik nooit zelf vervangen, ik neem de as mee naar de garage en dan doen ze het daar.

Moeren van de fuseekogel hoef je niet te vernieuwen, daar zitten als het goed is al moeren op die zelfborgend zijn. Dat merk je wel als je ze er weer op draait.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 17 mei 2012 11:12 PM
  [ # 144 ]

Ok, thanks.

Dat wordt nog wat dus. Sinds ik ergens op het Groningse platteland mijn linkerfusee verloren ben van mijn andere BX, ben ik voorzichtig met mijn ophanging… Maar goed, die moer kan er dus gewoon terug op. Na die laatste ervaring, zal ik hem de eerste tijd sowieso geregeld checken, gewoon voor de zekerheid…

Hoop dat morgen mijn huisbaas er weer is, wellicht dat die hem ff los wil gooien. Tis dan wel een motorgarage, maar die heeft vast ook wel speelgoed.

Nog een wijs man die weet wat ik met mijn doosje onderdelen aan moet?

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 18 mei 2012 01:42 PM
  [ # 145 ]

Jaaaaa!!! Hij zit er op Smile

Die moer was inderdaad een hel… Met 2 meter pijp lukte het me ook niet, maar met 2 meter pijp en een uit de kluiten gewassen Harley Davidson handelaar ging het prima Wink

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 mei 2012 07:04 PM
  [ # 146 ]

Volgende keer die moer eerst losdraaien, met het wiel er nog op. Auto in de versnelling en op de handrem, en dan idd een flink stuk pijp erbij. Daarna pas de andere zaken loshalen. Maar goed, het is gelukt Smile Mooi ook dat je de fusee zo uit de draagarm kon tillen, die willen nog wel eens érg vast zitten vanwege de tapse pasvorm van de fuseepen in de draagarm.

Die 2 rubberen ringetjes kun je over de hoes doen, in de plooien van de hoes. Het nut ervan weet ik ook niet echt precies, er zijn vast anderen die daar meer over kunnen vertellen.
Het kleine ringetje gaat om de eigenlijke aandrijfas, daaroverheen tik je de homokineet. Die ringetjes sneuvelen soms bij het verwijderen van de homokineet.
Het vet doe je in de hoes als de nieuwe hoes en de homokineet erop zitten. Daarna bandjes erom en klaar. Zet de klembandjes wel strak, maar niet té strak, anders heb je kans dat ze in de hoes gaan snijden, ben je in een paar maanden weer terug bij af.
Als je straks de homokineet van de aandrijfas los gaat tikken met een hamertje ofzoiets, laat dan even een assistent de as in de bak houden. Je zal niet de eerste zijn die al z’n versnellingsbakolie op de vloer heeft liggen omdat niet de homokineet loskwam van de as, maar de as uit de bak floepte Razz Geldt trouwens alleen voor de linkeras, de rechter heeft nog een tussenlager.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 21 mei 2012 10:01 AM
  [ # 147 ]

Van de fusee stond ik ook te kijken ja. Vorige keer toen ik bij mijn andere TRD de fusee moest vervangen, heb ik daar uren op staan kloten met een krik, hamer en lijmtang voor hij eindelijk losschoot. Nu heb ik er een stevige schroevendraaier tussen gestoken, en wipte ik hem zo uit de draagarm. Meevallertje.

Toen ik overigens mijn post typte, zat de hele hoes er zelfs al op, maar toch bedankt voor de heldere uitleg. Om de moer los te maken had ik de fusee en wiel weer even losjes gemonteerd, want bij het trekken kwam er inderdaad wel erg veel beweging in de hele ophanging.

Uiteindelijk zit de hoes met één klemband en een dikke ty-rip vast. Toen ik de klemband vast trok, schoot hij los, waardoor hij niet meer over de hoes kon. Foutje…

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 mei 2012 10:11 AM
  [ # 148 ]

Vast is vast, toch? Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 21 mei 2012 10:35 AM
  [ # 149 ]

Setje fusee-stuurkogelvorken doet wonderen. Ze worden regelmatig nieuw op marktplaats aangeboden.
Heb zelf vorig jaar een set gekocht voor minder dan 15.00 euro en heb er al voor meer dan 100 euro plezier van gehad. Een nadeel…... er scheurt wel eens een hoesje. Die zijn overigens gemakkelijk te verkrijgen en kosten maar een paar centen.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 22 mei 2012 10:38 AM
  [ # 150 ]

Dat is nog wel het overwegen waard inderdaad.

Gisteren één van de wielen geschuurd en gespoten. Twan238 was namelijk van mening dat mijn wielen écht niet konden Wink. Moest ik hem gelijk in geven, maar we kunnen niet alles tegelijk.

In het kader van de efficiency heb ik het wiel dat er nu toch af lag voor de aandrijfashoes maar onder handen genomen. Het is immers zo gruwelijk veel werk om een wiel te demonteren…  smirk

Het wiel ligt nu te drogen, maar zal vanavond wel een foto maken. Vond het er op het eerste gezicht best aardig ogen, maar even afwachten hoe het opdroogt. Tuurlijk blijf je beschadigingen zien, de randen zijn wat krom, gedeukt en geschaafd, maar het oogt in ieder geval een stuk beter dan die verroeste zooi.

Profiel  
 
 
10 van de 35
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook