Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet er goed uit!
Citroen!
Wat glimt dat ding!
Als een keutel in de maneschijn
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En dat zonder poetsen!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Leuke plaatjes Jochem!
Mooie foto’s!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Die spatlappen…....Vind ik leuk.
Adri
Dat moedigt me aan om mijn GSA ook eens de poetsen, vooral het plastic werk Netjes!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Fijne complimenten, merci! En ik heb aan het plaatwerk, sinds ik hem heb, nul komma niks gedaan, behalve een paar keer wassen. Zo zie je maar weer hoe foto’s kunnen bedriegen, want als je dichterbij staat dan zie je de doffe lak en de butsen wel
Hoe dan ook, het beestje heeft me dit weekend een kleine 400 kilometer, verdeeld over zo’n 6½ uur rijtijd, zonder morren voortbewogen over Overijsselse, Flevolands, Friese en Drentse wegen, en daarvan ook het leeuwendeel auto- en snelwegen. Ik kon van Erik een andere brandstofpomp overnemen, eens zien of dat nog wat uithaalt v.w.b. de herrie uit de rechter cilinderkop. Ik vrees van niet, maar ik hoop het wel. ‘Hoop doet leven’ zegt men wel eens, toch?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Veel succes met het pompje, hopelijk is het nageltje weg straks.
Post je nog wat foto’ s van het Veenhuizer treffen?
Vond het een toffe bijeenkomst en dan die terugtocht met 3 GSA’s wat door het platteland scheuren, was grappig.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik zal vanavond eens kijken of er nog wat leuks tussenzit, komt goed Terugtocht was leuk idd
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Helaas, wat ik al vreesde lijkt nu te worden bewaarheid: het wisselen van de benzinepomp heeft niet mogen helpen, de tik/nagel zit er nog steeds in. Ik vermoed toch sterk dat de nokkenas schade heeft opgelopen in het verleden. Als je met lopende motor aan de kop voelt dan lijkt de tik toch vanaf het achtereind van de kop te komen. En gezien de enorme hoeveelheid vloeibare pakking die rondom de benzinepomp zat vermoed ik dat er e.e.a. aan resten vloeibare pakking in het smeercircuit terecht zijn gekomen en hier of daar de smering negatief hebben beïnvloed. Daarnaast was bij aanschaf de olie gitzwart en bovendien zat er meer dan een liter te weinig in. Het lijkt me mede daarom niet handig om alleen een nokkenas te wisselen, maar (aangezien het blok er toch al uit moet voor de koppeling) de hele kop te wisselen voor een andere, inclusief assen en tuimelaars.
Maar wellicht is er iemand met een andere visie?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gok eerder op de tuimelaar assen. Nokkenassen zijn niet vaak slecht bij een 1100.
Dat tikje heb ik ook eens gehad en het was toen toch met kleppen stellen te verminderen, alleen niet meer met de officiële maten uit Olyslager; met de tuimelaars ietsje dichter op de nokkenas (minder speling). Ondanks alles vond ik het motortje toch nog wel aardig lopen, laatst.
Om er wat in te komen:
http://www.youtube.com/watch?v=Iz0_LWxb_uY
Is deze motor wat voor jou Jochem?
http://link.marktplaats.nl/562256583