Na trouwe dienst in alle vroegte de geest gegeven.
Vanmorgen de rechter distributie riem gebroken of eraf gelopen, veel kabaal dus de kleppen rechts zijn zeer waarschijnlijk krom.
Heeft nog een jaar APK, zou hem volgend jaar laten keuren om te kijken of hij nog weer even mag.
Zal een sloop/onderdelen/donor gaan worden.
Het is natuurlijk zo dat je voor nog geen €100 weer rijklaar bent, maar de koets is zo slecht dat het niet zo zinvol is.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gecondoleerd met het verlies van een GSA!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Was het lang geleden dat de riemen vervangen waren?
Heb geen idee, ik denk dat ze bij 100.000 vervangen zijn. Omdat ik zelf toch na afloop apk de wagen wilde gaan demonteren heb ik niet de hele voorkant eraf willen halen om te vervangen.
Dus nu waarschijnlijk versneld demontage.
Een aantal onderdelen gaan bij mij zelf de zolder op.
Zeer waarschijnlijk ga ik wat spul aanbieden op het forum. Maar dat volgt later als ik een plekje heb waar ik ‘m kan demonteren.
Voorlopig staat ie netjes geparkeerd alsof er niets aan het handje is.
Héél jammer. Stiekun had ik gehoopt dat het apk technisch niet veel zou kosten om door te rijden. In deze auto zijn we getrouwd en ook al ziet hij er niet uit, veel roest en interieur op, hij rijdt helemaal geweldig.
Wat zou het kosten om hem weer wat roestvrijer te maken?
Roestvrij maken, dan moet er zelfs een nieuw dak op. De achterklep waait er bijna uit. Voorschermen zijn erg verdrietig. De dorpels, het gaat net met de apk norm en creatief meten.
Misschien ben ik al wel klaar met een rechter cilinderkop, of 4 nieuwe kleppen. Met riemen en rollen natuurlijk.
Eerst even op vakantie, kunnen we er effe over denken. Daarna misschien gaan demonteren om te kijken of het goedkoop haalbaar is. De centen zijn bedoelt voor de oranje break die echt af moet.
Niet zo perfect dus met oliedicht maken enzo, maar dan kan ie weer.
We denken er over na, want ook al is het een barrel, de c-matic rijdt monster. Vering netjes op druk, kussentje op de stoel, muziek goed geregeld. Wie doet je wat!!
Net gister nog even naar Delft en Hoek van Holland geknort, wat een genot. Al waren we doof en tuuut van een lekke uitlaat, voorverwarming carburateur is gammel.
We zien wel. Heb geen idee wat kleppen of een kop van een 1300 kost.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Jammer zeg, wat ik leuk vond was dat dit nog een vroege origineel Nederlandse GSA was. Deze zijn betrekkelijk zeldzaam.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Is inderdaad een erg leuke echt nederlandse wagen.
We wagen een poging:
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Jammer
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Garage Renard had vorig jaar nog een of meerdere complete blokken staan, wellicht kun je die eens bellen?
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Paul,
Ik neem aan dat de kleppen van een 1220 en 1300 niet gelijk zijn; ik heb namelijk nog een goede kop met kleppen staan.
Groeten,
Joris Mulder
Voor zover ik weet heeft de G13 andere kleppen dan de G10/11/12
Anders zou dat een goede optie zijn
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
klopt, zijn anders.
Het besluit is genomen.
Ik ga hem slopen, mooi voor de onderdelen voorziening.
Een GSA Pallas en de GS break in leven houden is meer dan genoeg. En onderdelen hebben heeft z’n voordelen.
Een dergelijke reparatie heeft best wat voeten in de aarde, en de auto is gewoon te slecht om door te blijven rijden.
Na de vakantie gaan we er mee beginnen. Er zal ook wel wat in de verkoop gaan.
De goed werkende c-matic bijvoorbeeld.
Voor onderdelen die ik verkoop, zie de rubriek op het forum.
De sloop is in volle gang.