48 van de 67
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 14 [deel 2] verkocht!
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 11 december 2011 03:08 PM
  [ # 706 ]

Het veert nu zoals het moet, en de BX komt ook sneller omhoog.

Een Dinitrolbehandeling staat nog wel op het programma, maar dat heb ik even een paar maanden uitgesteld.

Profiel  

Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 756

Gepost: 01 mei 2012 11:50 AM
  [ # 707 ]

Afgelopen deel 1 en 2 van je topic doorgelezen. Pff, wat een problemen zeg, ik hoop dat de mijne een zonnigere toekomst tegemoet gaat. Hoewel je ook wel veel kilometers gemaakt hebt, dus al met al valt het misschien mee.

Nog updates betreffende je wagen? Tis al een half jaar geleden dat je hier hebt geschreven.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 01 mei 2012 10:48 PM
  [ # 708 ]

Ja, er is weer een hoop aan gedaan, de laatste paar maanden.

- gloednieuwe Veléo-koplampen
- nieuwe kleine octopus
- 4 nieuwe onderste draagarmrubbers (silent blocks)
- nieuwe accu
- nieuwe benzineslangen
- hydraulische leindigen zijn getectyleerd
- nieuwe koelwaterslang

De koppeling is inmiddels wel aan vervanging toe, en zo zijn er nog een hoop dingen die vervangen moeten/kunnen worden.

Zo zit er nog steeds een gaatje in de uitlaat, vlak achter de plek waar ooit de katalysator ooit heeft gezeten. Verder zitten er twee gaatjes in het voorste uitlaatdeel, dat tussen het motorblok en de radiateur loopt. De uitlaatspruitstukpakking is lek, waardoor er warme lucht uit de uitlaat tegen de bovenkant van de radiateur wordt geblazen. Als ik met warme motor een kwartier stationair sta te draaien, gaat het stoplampje branden, waarschijnlijk omdat de radiateur te warm wordt door die warme lucht uit de uitlaat.

De hogedrukregelaar moet ook nog steeds worden vervangen, want de aansluiting van de (nieuwe) retourslang is nog steeds niet zoals het moet. De hogedrukregelaar die er nu op zit, hoort niet op een TU-blok te zitten.

Verder rijdt de BX elke dag naar volle tevredenheid, en dat inmiddels 108.000 km in precies 5 jaar tijd, want ik heb de BX op 1 mei 2007 gekocht.

Vandaag een jubileum dus.  gooi

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 02 mei 2012 12:26 AM
  [ # 709 ]

Gefeliciteerd Wouter Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1595

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 02 mei 2012 12:55 AM
  [ # 710 ]
Profiel  

Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 306

- BX Cannes
Gepost: 02 mei 2012 01:04 PM
  [ # 711 ]

Het blijft toch een prachtige BX Wouter. En vooral de kleur, Bleu Olympe..

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 10 mei 2012 10:43 PM
  [ # 712 ]

De BX heeft weer eens wat karakter vertoond.  broken

De grote koelslang die van de onderkant van de radiateur naar de achterkant van het motorblok loopt (langs het rechter voorwiel) was in slechte staat. Een maand geleden had ik een veel betere slang gevonden, die er door de garage op is gezet.
Echter, deze slang was blijkbaar iets te dicht bij de poelie van de HD-pomp gemonteerd. In de loop der weken heeft deze poelie de slang ingescheurd.
Dit merkte ik pas vanmorgen toen ik naar mijn werk ging. De ‘tik’ van de pomp duurde ineens veel langer dan normaal en de BX had moeite om omhoog te komen. Het leek wel alsof de multiriem slipte.

Tijdens het rijden ga je dan toch piekeren over wat dit zou kunnen zijn. Eenmaal op mijn werk aangekomen zag ik een stroom koelwater onder de BX verschijnen. Bij nadere inspectie bleek dit dus te komen uit die dikke koelslang.

Op onderstaande foto is te zien dat er een flinke schuurplek in de koelslang zit:

Voordat ik vanavond naar huis ging dus maar weer de vrienden van de ANWB gebeld, en na 10 minuten kwam er een Wegenwachter die het blijkbaar niet zo had met oude auto’s. Bij het begroeten zei hij “Ha, weer een stuk oud ijzer”...

Goed, de slang werd doormidden geknipt om er een metalen tussenstuk in te zetten.
Daarvóor heb ik nog even deze foto gemaakt, waar de schuurplek wat duidelijker is te zien:

Uiteraard was het klusje snel geklaard: door het tussenstuk loopt de slang nu wat wijder dan eerst en komt ie niet meer tegen de poelie aan.

Zo ziet het er nu uit, met koude motor (de slang zwelt natuurlijk op, en enkel met warme motor sleet de slang in).

Er zit nu dik een centimeter tussen de koelslang en de poelie:

Bij thuiskomst nog even deze foto gemaakt. Met warme motor is de koelslang nauwelijks dichterbij de poelie gekomen:

Dus dat zit wel goed zo.

Het volgende probleem heeft zich overigens alweer aangemeld: in 2007 is de uitlaatspruikstukpakking vervangen. Deze is toen ‘versierd’ met wat gungum, dat nu aan het scheuren is.

Op zich lijkt er weinig lucht te ontsnappen, wat zal betekenen dat de pakking zelf nog wel goed is. Voordat ik op vakantie ga, moet dit toch maar even worden dichtgemaakt.

The story continues…

Profiel  

dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 10 mei 2012 11:03 PM
  [ # 713 ]

Netjes gerepareerd door je vrienden!! Niets meer aan doen. Wel slordig van de garage trouwens.

Als je bij de uitlaatpakking geen zwarte sporen van uitlaatgas ziet (En op de foto zie ik die niet) zal je geen lekkage hebben.

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 10 mei 2012 11:06 PM
  [ # 714 ]

Best mooi gerepareerd door die ANWB vent. Was die slang dan te kort of verkeerd gemonteerd?

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 10 mei 2012 11:09 PM
  [ # 715 ]

De oude slang was zo’n 10 cm langer, want daar was jaaaaren geleden al eens een (langer) metalen tussenstuk in gezet.
De slang die er door de garage op is gezet, zou toch echt de juiste lengte moeten hebben voor een TU-blok.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 22 mei 2012 11:58 PM
  [ # 716 ]

Zo, weer een update:

De afgelopen tijd heb ik me behoorlijk gestoord aan het slechte weggedrag, dat wil zeggen dat de BX wat leek te wiebelen/stuiteren beneden de 50 km/h. Dit was voornamelijk te merken in een file en bij het uitrollen voor een rood verkeerslicht.
Ik zat te denken aan:

- kromme velg
- slechte/verkeerde banden (vóór had ik in december 2010 Bridgestone 155/65R14 laten monteren)
- stuurkogel
- fuseekogel
etc.

Nadat in april de 4 onderste draagarmrubbers had laten vervangen, had ik gehoopt dat het weggedrag zou verbeteren: niet dus.

Gisteren de BX maar eens vakantieklaar laten maken en twee nieuwe voorbanden laten monteren in de juiste maat.
Het weggedrag lijkt een stuk verbeterd te zijn!! De BX voelt nu helemaal klaar om op vakantie te gaan.

Wat er gedaan is:

- De reserveband (165) is naar linksachter gegaan.
- De linker achterband (165) is naar rechtsachter gegaan.
- De rechter voorband (Bridgestone 155) is nu de reserveband.
- Vóór zijn twee nieuwe banden gemonteerd van het juiste formaat (165/70R14).

Het ziet er weer erg mooi uit, want ik heb me eigenlijk altijd gestoord aan die 155’ers vóór, terwijl achter wel gewoon 165’ers zaten. De voorste wielkasten zagen er gewoon te leeg uit.

Verder is de motorolie + filter vervangen, is de lekke koelslang (gefixt door de ANWB) wat beter geplaatst, zodat ie nooit meer tegen de poelie aanloopt.
Als laatste zijn de achterremblokken vervangen en daardoor lijkt de BX ook een stukje beter te remmen.

Kortom: ik blij!  Smile

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 23 mei 2012 01:18 AM
  [ # 717 ]

Lekker bezig, Wouter! Maareh… die reserveband, hoe oud is die?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 23 mei 2012 02:01 AM
  [ # 718 ]

Niet zo heel oud, volgens mij.

Profiel  

beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 23 mei 2012 10:23 AM
  [ # 719 ]

voorbanden in andere maat dan achter zorgt ook voor instabiel weggedrag. Wordt de auto onrustig van en veel gevoeliger voor spoorvorming. Beter dus dat je nu rondom dezelfde maat hebt.

Profiel  

Felice
> 700 berichten

Gepost: 23 mei 2012 10:32 AM
  [ # 720 ]
XBXG schreef:

Niet zo heel oud, volgens mij.

Je kunt dit aflezen aan de viercijferige DOT-code. Kijk maar eens.

Verder goed bezig.

Profiel  

48 van de 67
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook