Totaal aantal Berichten: 280
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
In 1979 kocht mijn vader een demo GS Pallas met schuifdak, kleur Rouge Geranium, modeljaar 78, bij de plaatselijke dealer. De Ami Super liet het wat te vaak afweten de laatste tijd, dus het werd tijd voor iets anders.
Geen vergelijkend warenonderzoek, geen bezoek van diverse dealers, maar gewoon een enkeltje Van Eldonk en een mooie auto meenemen, zo ging dat toen. De Pallas heeft flinke indruk op me gemaakt, en wel zodanig dat toen ik in 1995 een Pallas, modeljaar 78 met schuifdak en beige bekleding tegenkwam, ik op slag verliefd was en maar meteen tot aanschaf ben overgegaan.
Door de waas voor mijn ogen had ik de roest onder aan de deuren werkelijk niet gezien, mijn vrouw moest me er op wijzen. In 1996 besloot ik de auto maar eens flink aan te pakken, waarna het project enige tijd strandde na de komst van drie kinderen kort achter elkaar.
Enkele jaren geleden heb ik de Paljas (zo noemde de keurmeester van de RDW de auto) in de zomervakantie weer in elkaar geschroefd. Het werd weer eens tijd. Nu is het meer een kwestie van puntjes op de i zetten. De auto ziet er weer fris uit en rijdt prima, met één flinke dissonant; een gierende versnellingsbak. Daar gaan we nog wat aan doen.
Het goede nieuws: de auto is weer klaar voor de zomer; vandaag even gewassen en een verse APK!
Mooi karretje!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
idd! Dak open en lekker tuffen!
Totaal aantal Berichten: 425
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Leuk met zulk weer een schuifdak. En een mooie kleur ook!
Volgens mij heb je ooit in de Gazette iets geschreven over deze auot, klopt dat?
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 280
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Klopt helemaal! Ik heb er nogal het e.e.a. aan vervangen (deuren, voorschermen, motorkap, versnellingsbak (helaas geen succes), dynamo, startmotor, carburateur. Misschien verstandig om eens te laten taxeren…
Totaal aantal Berichten: 653
- GS/GSA 1220 Club break
Mooie kleur ook, brun cigale
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Oh, snoepje!
Enne, je hebt een PB terug over die cilinderkop
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz