Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zo, na twee maanden hier de boel maar eens afstoffen. Door de aanschaf GSA en de eerste werkzaamheden daaraan heb ik even geen tijd gehad voor projectjes aan de Xantia. En voor de rest draait hij probleemloos z’n rondjes, alleen de voorste rammelstokjes zijn binnenkort aan de beurt.
Rond de jaarwisseling had ik een setje Belfast-velgen gekocht met wat lichte stoeprandschade en hier en daar wat beschadigingen. Het mooie weer van de afgelopen week maakte werken in een auto die de hele dag in de zon staat vrij heet, dus vandaar dat ik de Belfasts maar eens uit de schuur heb getrokken om ze te schuren, waar nodig plamuren, en spuiten.
Twee velgen zijn, op het polijsten na, al klaar, de andere twee zijn wel geschuurd en geplamuurd, maar nog niet gespoten. Helemaal als nieuw zullen ze ook niet meer worden, deels ook door een paar kleine beginnersfoutjes van mijn kant, maar ze gaan er wel een stuk netter uitzien. Hier eentje die dus alleen nog gepolijst moet worden:
Daarnaast heb ik een drietonige luchtoorn gemonteerd op de Xantia. Een tweedehandsje, gewoon een Hella-setje, maar het klinkt wel erg leuk, zeker daar ik de beide standaard-claxons wel handhaaf. Eentje daarvan bleek trouwens stuk, vandeweek dus maar even een andere scoren op de sloop. En voor wie zich afvraagd of zoiets mag van de APK-meneren: zolang alle claxons/hoorns gelijktijdig afgaan en dus geen melodietje spelen mag het.
De hele set, inclusief het schakelrelais dat is aangesloten op de normale claxons, zit netjes weggewerkt achter de grille en voorbumper, nog voor de koelfans. Aangezien ik geen aircokoeler of intercooler heb zit daar plenty ruimte voor zoiets als dit. De voeding van de hoorns komt rechtstreeks van de accu, netjes afgezekerd met een losse zekering.
Met de grille erop merk je er dus helemaal niks van. Tot je me een goede reden geeft om te claxonneren!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Weer lekker bezig Jochem!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
die velgen zien er goed uit jochem.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 161
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
Tja, da’s wel lachen, maar je weet denk ik wel wat onnodig ‘toeteren’ tegenwoordig kost?
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 79dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 91dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Maar natuurlijk, wees niet bang, dat is ook mij bekend
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 26-06-2010
- Xantia 1.9 TD Break SX
Prachtig topic heb tot vannacht je blog zitten lezen. Brengt me op ideeen weer
Zweven is niet moeilijk
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 26-06-2010
- Xantia 1.9 TD Break SX
Prachtig topic heb tot vannacht je blog zitten lezen. Brengt me op ideeen weer
Zweven is niet moeilijk
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dankjewel, vind ik leuk om te lezen
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Zijn de claxons aan de onderkant ook afgeschermd?? Ik ben een keer met een AX met een zelfde setje honkhonks door de wasstraat gereden. Na de bodemreiniging werkten ze niet meer.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Nee, ze zijn niet afgeschermd. Maar ze zitten behoorlijk verstopt in de bumper maar niet erg dicht bij de grond, dus ik denk dat het wel goed gaat. Maar wel een goed punt, niet bij stilgestaan.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En vandaag heb ik aus Deutschland een heus setje koplampsproeiers gehaald, inclusief slangen, montagemateriaal en het roze relais met voet. Dus ik heb nu alles bij elkaar!
De sproeiers, slangen en relais:
Het extra grote reservoir met extra pomp en niveausensor wat ik al een tijdje in huis heb:
En ook de driedelige aluminium bumperstrip heb ik al een tijdje (nieuw!) op de plank liggen, alleen niet op de foto. Een voorbeeld van hoe zulke sproeiers er op een t1 uitzien:
Nu nog een keertje tijd vinden om het zwikkie in te gaan bouwen…
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is echt een unieke optie. Leuk man
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ziet er heel gaaf uit
Ik heb ook belfast velgen, en het was nogal wat gepiel met het lood, omdat er weinig ruimte was tussen de remmen en de velg. (Xantia 2.1Td)
Mooi hoor, word de eerste Xantia in NL met koplampsproeiers, heb het nog niet eerder gezien.
Wanneer ga je het allemaal inbouwen ?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
@Yuri: Dankje!
@BX16TGI: Balanceerlood zal bij mijn Xantia niet zo’n probleem worden op de Belfasts op mijn auto, hij staat nu op 14 inch, en Belfasts zijn 15 inch. Komt dus wel goed. Eerst nog twee banden zien te vinden.
@Sohail: Ik weet er sowieso al 2 op Nederlands kenteken (een t1 2.1TD Activa en de t2 V6 Break van forumlid Breeze), dus de eerste zal dit niet zijn. Wel de eerste origineel Nederlandse. Wanneer? Pfoeh, ergens later deze zomer denk ik. Eerst de GSA maar weer eens in elkaar schroeven, dat heeft momenteel eerste prioriteit.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91