15 van de 18
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
PrutsyLJ’s Xantia Actiefus V6 - Boem is ho
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 06 februari 2012 10:27 AM
  [ # 211 ]

Still cruising strong Cool

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
JanS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 23 april 2012 09:04 PM
  [ # 212 ]

Als zaakwaarnemer voor Prutsy de Activa naar de Apk gedaan. Het ding was weer prima inmorde met uitzondering van het CO percentage als hij op LPG loopt! Dit was namelijk 2000% te hoog: 6,73 i.p.v de toegestane 0,3. Ik heb samen met de LPG boer geprobeerd het naar beneden te sleutelen maar dat lukte alleen bij de stationairloop. Woensdag heeft de LPG boer nieuwe software waarmee de injectietijd naar 1 milliseconde kan worden vervroegd. We wachten af.

Prutsy komt in de eerste week van mei terug en dan wil ik dat het ding direct bruikbaar is. Intussen wordt hij gebruikt door mijn dochter, Prutsy’s zus dus, die net haar rijbewijs heeft gehaald. Staat wel leuk zo’n jonge meid in zo’n snelle bak!

Groet Jan

2CV R.I.P (1977) 
2CV R.I.P. (1980) 
BX 16rs R.I.P. (1985) 
BX 19TZI R.I.P. (1991) 
BX 16 TZI R.I.P. (1992) 
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 april 2012 09:11 PM
  [ # 213 ]

Ai, Jong en een snelle auto, dat is meestal geen goeie combi….. Rolling Eyes
(Niet te serieus nemen..)

Profiel  
 
JanS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 29 april 2012 06:02 PM
  [ # 214 ]

En intussen is de Actifus goedgekeurd! Bij de LPG boer in Doornspijk (een erg goede)de hele handel opnieuw ingesteld en jawel: netjes binnen de grenzen. Wel loopt het ding op LPG nu erg brak. Dit ligt waarschijnlijk aan een brakke temperatuur- of MAPsensor.

Van de week komt Prutsy weer thuis en dan zullen we ons daar over gaan buigen.

Groet JanS

2CV R.I.P (1977) 
2CV R.I.P. (1980) 
BX 16rs R.I.P. (1985) 
BX 19TZI R.I.P. (1991) 
BX 16 TZI R.I.P. (1992) 
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 28 mei 2012 10:13 PM
  [ # 215 ]

Ondertussen ben ik alweer een tijdje thuis en rijd het hok perfect op LPG. De MAP en temperatuur sensor zijn vervangen. Dat was echter niet de kwestie. Er is destijds nieuwe firmware in de LPG ECU geladen waardoor de injectietijden verkort konden worden tot 1.5 ms. met de oude firmware was de minimale injectietijd op gas namelijk 3.2 ms. Aangezien het hok op benzine met 2.8 ms inspuit vond ik dat al wat raar, maar het was een minimum wat de fabrikant in eerste instantie aanhield.
Uiteindelijk is er nu dus firmware in geladen waardoor de minimale injectietijd naar 1.5 ms kan worden terug geschroefd. Met die nieuwe firmware is het stationair toerental grof afgesteld zodat de auto door de APK heen kon. Na thuiskomst heb ik de laptop er zelf weer aan gehangen en het geheel goed afgesteld. Het hok loopt nu dus eindelijk perfect op LPG zonder vermogen en/of koppel te verliezen en het ding blijft nu binnen de gestelde emissienorm.
Zowel op benzine als op LPG blijft het ding nu prachtig draaien. Vandaag nog wel even de laptop er aan gehangen om de stationaire toeren regionen wat rijker af te stellen. Op LPG sloeg het kreng nog wel eens af als je hem terug liet vallen naar stationair toerental. Dat klopt nu dus ook allemaal. Het heeft even geduurd voor het allemaal echt goed werkte, maar het is nu echt voor elkaar. Met de prijzen aan de pomp heb ik ook nog geen moment spijt gehad van de investering. Sinds inbouw november vorig jaar heb ik alweer 16000 km met het apparaat gereden dus ik ben al hard op weg om de investering terug te verdienen!

Verder vandaag het interieur maar weer eens uitgezogen en het leren interieur gereinigd en behandeld met een of andere conditioner. Het ziet er mooi strak uit, en voelt een stak soepeler aan. Nu maar eens op zoek naar een spuitbeun om wat lelijke plekken bij te laten werken Smile. Ook is het hok in april goedgekeurd met de schijven/blokken voor als adviespunt.  Van de week dus maar een setje Brembo schijven en Textar blokjes meegenomen bij mijn bijbeunadres die nu liggen te wachten op montage.

To be continued dus, zoals gebruikelijk is met dit franse hok.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 mei 2012 08:35 PM
  [ # 216 ]

En vandaag de linker achterband lek gereden. Ik had het helaas laat in de gaten, en dus is de hele zijwang van de band verbrand. Erg zuur, aangezien er nog zeker 4-5 mm profiel op de band zat. De 2 voorbanden zijn ook bijna op, dus het worden maar weer 4 nieuwe. Ben nu aan het dubben welke uit dit lijstje het moeten worden:

- Bridgestone Turanza ER 300 Ecopia 205/60 R15 91V
- Pirelli CINTURATO P6 205/60 R15 91V ECOIMPACT
- Vredestein SPORTRAC 3 205/60 R15 91V
- Continental PremiumContact 2 205/60 R15 91V
- Continental PremiumContact 5 205/60 R15 91V
- Micheling ENERGY SAVER 205/60 R15 91V GRNX

Die laatste overweeg ik overigens niet eens echt. Niet echt een band voor dit type Xantia. De prijzen liggen bij alle banden maximaal een tientje uit elkaar, dus daar hoef ik de keuze niet vanaf te laten hangen. Vanavond maar even overwegen wat ik wil, en morgen @ het bijbeun adres maar 4 exemplaren bestellen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 mei 2012 10:09 PM
  [ # 217 ]

Er is een nieuwe Vredestein Sportrac 5 uit, misschien is dat wat?

Volgens mij ontloopt het elkaar allemaal niet zo gek veel.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 mei 2012 10:32 PM
  [ # 218 ]

Ik zag vanmiddag in het systeem geen Sportrac 5 staan. Morgen nog eens checken. Ik denk dat het de Conti’s worden. Specifieker; de Premium Contact 5. Morgen nog even op mijn gemak alle leveranciers afgaan.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 mei 2012 10:41 PM
  [ # 219 ]

Hoe, jij durft Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 mei 2012 10:43 PM
  [ # 220 ]

Het is maar hoe je het bekijkt. Het Franse hok tuigt tenslotte toch het Duitse rubber af en niet andersom.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 29 mei 2012 10:46 PM
  [ # 221 ]

Falken banden ook overwogen?

Onder de CX GTI zitten Falken ZIEX 912 (in 195-60-R15) en onder de C4 VTS van m’n moeder zitten Falken Azenis FK nogwat.

Over beide types ben ik zeer tevreden!

En de Falken’s onder de C4 doen het echt niet slechter dan de Michelin’s Pilot Exalto’s die er eerst onder zaten, terwijl de prijs stukken lager is.  Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 mei 2012 10:48 PM
  [ # 222 ]

Bovenstaande lijstje kan ik zo bestellen via USN waar ik dus parttime werk, ik zag geen Falken in de lijst staan. De banden die ik via USN regel zijn voor mij zeer scherp geprijst. Vandaar dat ik liever een keuze maak uit bovenstaand lijstje Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 29 mei 2012 11:07 PM
  [ # 223 ]

Ik zou in ieder geval die ecorommel niet nemen. Dus dan is die Conti misschien niet zo gek inderdaad.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 mei 2012 11:09 PM
  [ # 224 ]

Die Turanza’s zijn niet echt eco. Qua grip ben ik zeer te spreken over de Turanza’s zowel bij droog als nat weer. De slijtvastheid daarentegen…

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 31 mei 2012 10:56 PM
  [ # 225 ]

Gisteren heb ik 4 nieuwe Continental PremiumContact 5 banden in transfer gezet vanuit een ander filiaal van de onderdelentoko waar ik een beetje bijbeun. Die zijn als het goed is vandaag binnen gekomen. Morgen eens kijken of ze er liggen en of ik ze even rap kan wisselen Very Happy

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
15 van de 18
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook