sjieke chic en sm
Ik heb mijn dakdragers van Marktplaats, 30 euro incl. porto had ik er voor betaald geloof ik..
Dakdragers staan regelmatig op MP. Gewoon in de gaten houden.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Prachtige wagen inderdaad.
Op Marktplaats biedt iemand uit Arnhem een setje aan voor 25 euro.
http://link.marktplaats.nl/544839137
Ik heb trouwens een paar weken geleden een setje in twee stukken geslepen… Zat nog een set zonder sleutels op mijn BX… ops:
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Hee! Dank voor de link. Ik ga morgen even bij de verkoper langs…
Vermond schreef:Misschien wil ‘ie wel ruilen!
Om op onderhoudskosten te besparen, zeker dan?
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
En ik heb weer een volgende vraag. Ik wil graag de koppeling laten vervangen + verversen van de bakolie, en ga daarvoor het liefst naar de inmiddels voor mij vertrouwde garage. Echter bij navraag gaf die een indicatieve prijs van tegen de 1.000 euro… Dat verbaasde mij een beetje, maar misschien vergiste de beste man zich en dacht hij nog in Guldens… Het vervangen van de koppeling op mijn vorige BX kwam neer op iets van 400 euro… Toch wel een verschil.
Ook de distributieriem mag zolangzamerhand vervangen, inclusief de gebruikelijke zaken daaromheen. Ik ben tevens benieuwd wat daarvoor redelijke prijs is.
Wat zijn volgens jullie goede richtbedragen voor deze twee werkzaamheden?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wellicht puur een prijsindicatie om een dergelijke klus ‘weg te jagen’, ze hebben er wellicht domweg geen zin in. 400 euro voor een koppelingswissel lijkt me niet onredelijk, en een dergelijk bedrag voor de d-riem idem dito. Los uit de pols natuurlijk. Het staat of valt vaak met hoe lang ze er mee bezig denken te zijn en wat het uurtarief is. Tijd om eens wat garages in de buurt langs te bellen voor een prijsopgaaf?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Tja, die prijsindicatie verbaasde mij enigzins omdat het NB een garage is welke onder forum-leden hier goed bekend staat.
Maar ik zal wel eens rondbellen. Iemand nog suggesties in de omgeving van Amsterdam?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hebben ze je bij O geen “worst case” tarief gegeven? Want 1000,- voor een vlotte koppelingswissel is erg veel, maar als alles tegenzit en alles aan keerringen vervangen moet worden, er nog een leiding breekt en wat dies meer zij… Normaal moet rond de 400 wel voldoende zijn. Koppeling van Valeo “doet” rond de 150,- en dan nog ruim 2 tot 3 uur werk.
D-riem is Hegru (Veldhoven) een van de goedkoopste, misschien kun je daar eens een totaalprijs opvragen.
Volgens de website van Hegru kost een koppelingswissel 500 euro voor jouw BX (1.6 toch?)
Dat is met arbeidsloon en alles erbij. Moet je er alleen maar nog even heen rijden.
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Hilko16TZI schreef:Hebben ze je bij O geen “worst case” tarief gegeven? Want 1000,- voor een vlotte koppelingswissel is erg veel, maar als alles tegenzit en alles aan keerringen vervangen moet worden, er nog een leiding breekt en wat dies meer zij.
D-riem is Hegru (Veldhoven) een van de goedkoopste, misschien kun je daar eens een totaalprijs opvragen.
Tot nu toe hebben ze me bij O prima geholpen. Dus het zou best kunnen hoor, dat ze een “worst case” tarief opgaven. Ik zal ‘t zeker nog bij ze navragen.
Verder heb ik een tweede bumper gevonden (met lip!) waar ook mistlampen in gaan straks. Ik heb zes originele mistlampen in diverse staat (van ontbinding) waarvan ik er nog prima twee goede kan maken. Alleen snap ik niet helemaal hoe de lampjes zelf werken. Zie foto:
Ik wil er nieuwe lampjes inzetten. Is het de bedoeling dat ik die erin soldeer ofzo? Want ik krijg ze niet bepaald makkelijk los. Die aan de rechterkant kwam makkelijk los, maar die andere krijg ik er niet uit zonder de draad door te knippen… Of kun je die lampjes met fitting en al kopen?
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Dat draadje en de kabelschoen zitten vast aan dit type lamp. Als je nieuwe koopt zit het er ook aan.
BX? Omdat ie lekker fout is….
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dat zijn toch gewoon H3-lampen? Die koop je idd zo, met dat snoertje er al aan vast.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
De lampjes moet je niet uit de houder krijgen, draadje zit er gewoon aan vast. Het metalen omhulsel is 1 van de aansluitingen, en het stukje met kabel is de ander. Normaliter zou je het metaal aan de massa knutselen, en het draadje via een relays naar de + aansluiting ergens. Vervolgens de andere kant van het relays met de mistlichtschakelaar verbinden.. als je het dan ook nog helemaal volgens de regeltjes doet, mag je alleen je mistlicht aan kunnen zetten als je parkeerlicht (of dimlicht) brandt, maar dat is niet zo spannend om te maken.
Betreffende de lampen in het algemeen.. Er was voorheen iemand op het forum (mighel, toch?) die eens aan imitatielampen kon komen, naar mijn weten waren die helemaal niet zo duur.. Misschien nog eens op internet zoeken voor een aantal imitatielampen, daar de gemiddelde mistlamp even krokant is als de gemiddelde uitlaatsteun…
Edit: zet gelijk een zekering in de kabel van de + aansluiting -> relay, is wel zo veilig
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Bedankt voor alle info, daar kan ik verder mee! Voel ik me ook wel beetje suf, want dat van die lampjes had ik zelf ook kunnen bedenken/achterhalen. Heb inmiddels wat nieuwe (Philips) gehaald.
Anyways, ik denk dat ik nu wel twee mooie mistlampen in elkaar kan klussen. Moet alleen nog van twee krokante lamphouders de gave glazen overzetten op niet-krokante lamphouders.
Totaal aantal Berichten: 354
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Weer ff een vraagje: sinds een week is twee keer voor enkele ogenblikken het acculampje op het dashboard gaan branden. Daarna dooft het weer. Kan dat een los contactje betekenen dat soms niet helemaal goed aansluit? Of kan dit duiden op een versleten dynamo die niet meer constant spannning levert?