wim V8 schreef:Een Peugeot TU motortje?? op de foto toch.
PSA TU-blokje, afkomstig van BX van 1991 met 180.000km, van een citrofiel die zijn BX in onderdelen verkocht heeft.
Oja natuurlijk, ook in citroën, maar ik herkende hem uit mn peugeottijd.
Zelf ook nog een 205 ralley met zon 1.3 blokje gehad met 2 dubbele webers.
wim V8 schreef:Oja natuurlijk, ook in citroën, maar ik herkende hem uit mn peugeottijd.
Zelf ook nog een 205 ralley met zon 1.3 blokje gehad met 2 dubbele webers.
Dat zijn ook leuke bommetjes! Gifkikkertjes voor het leukere werk.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Hedenmiddag, om 17.10 uur, heb ik je gespot op de Nassaustraat te Winschoten.
Da’s goed mogelijk!
Was ik net vrij van die Arbeit op weg naar mijn ouders in Scheemda!
Joepie!!! 5 Nieuwe (IFHS) veerbollen binnengekomen van Daniël Engelhardt !
Eerst huiverig voor de achterbollen, maar op http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217375/#1634824 stond een handige tip om dit toch te doen zonder demonteren van de veercilinders.
Echter, hoewel de hydroliek op druk stond gingen bij het losbikken beide veercilinders vrolijk meedraaien !
Net op tijd gemerkt, anders waren de leidinkjes afgebroken…
Nu eerst alleen de voorbollen+voorraadbol vervangen, was uiteraard een makkie, maar wel een lhm-explosie gehad: systeem netjes ontlucht met schroef en toen schroef weer dichtgedraaid(nooit bij nagedacht dat dit FOUTE BOEL was), linker bol ging stroef losser en kwam er met een harde knal af + bijbehorende lhm in de rondte geslingerd…
Alles zat eronder including me !
De achterbollen ga ik overigens uitbesteden, denk ik.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Och, een beetje extra roestpreventie kan nooit kwaad en de leiding is meteen mooi schoongespoeld.
Nog buren op bezoek gehad om te vragen wat er zo knalde? Heb ik eens gehad toen er een oliedop losknalde omdat het ontluchtingsfilter verstopt zat met bevroren slurry.
Misschien gaan die achterbollen makkelijker los als je de aanhechting in de kruipolie spuit.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ach ja, overkomt iedereen wel een keer denk ik. Al doende leert men
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Vandaag met Draakje de 160.000km gepasseerd!
(achterbollen volgen snel wanneer daar tijd voor is)
De afgelopen maand ben ik flink bezig geweest met het ontroesten van de 4 deuren van Draakje.
In Draakstyle welteverstaan! (kortgezegd: glasvezel/polyester-reconstructies)
Hier was de deur er net uitgehaald, liggende op mijn pseudo-werkbank. Bij het afsluipen van de roest werden de gaten uiteraard groter.
Driekwart in de plamuurfase
Bijna klaar! Ik wou er Sandgelb op spuiten maar die 4 spuitbussen bleken uit de middeleeuwen te stammen en stopten allemaal met sproeien na ongeveer 10 seconden, dus, grrrr, snel weer eraf boenen met terpentine…
Ik had alleen foto’s van de deur rechtsachter gemaakt in de volgorde voor-tijdens-bijna klaar
De bestuurdersdeur leek nog aardig, maarrrrr bij afslijpen van de roest bleek al dat de hele buitenplaat helemaal los zat van onderen en dus vrolijk heen en weer wapperen deed kunnen (vermoedelijk ook tijdens rijden?) !!
Allemaal weer gefixt natuurlijk.
Wel frapant dat van alle 4 deuren de voorste hoek gewoon opgelost was.
En natuurlijk de resultaten:
Het zwart is tijdelijk, trouwens.
En nu op zoek naar een verfbakker die RAL 1808010 voor mij in elkaar draaien wil, oftewel Jadegrün.
Da’s een aardige klus
Zet ‘m op
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wauw, goed bezit! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Succes!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat gaat er in elk geval een stuk eleganter uitzien en polyester en glasvezel roesten tenminste niet!
Grappig dat het schoolbordmagneetje er nog op zit. Die ben ik vergeten eraf te pakken. Dat dingetje plakte ik al sinds de basisschool op m’n vervoersmiddelen… Rrraarrrr!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
@japv: distances can be deceiving / op de foto’s is alles mooier…
Niet perfect maar wel bevredigend, en een work-in-progress totdat de goeie kleur binnen is.
@Midfriesland: Ow, magneetje? Ik dacht dat het een dopje was wat een mogelijk gat van een spiegel afdichtte. In ieder geval krijg je ‘em terug bij onze volgende ontmoeting.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ben je inmiddels ook eigenaar van een rooie visa met een beige linkervoorscherm?
Heb die van de week al een paar keer voor mijn kantoor langs zien rijden, op exact dezelde tijdstippen dat jij er vaak langs komt.