18 van de 49
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 25 mei 2012 12:01 AM
  [ # 256 ]

Ik heb geen garagebox o.i.d., dus dat gaat ‘m echt niet worden. Bovendien is de rest van het blok in prima staat en lekvrij.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Godspeed
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 24-09-2011

Gepost: 25 mei 2012 12:14 AM
  [ # 257 ]

Heb ook nog een motor liggen.
Indien interesse PM, ligt wel in het hart van België.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 25 mei 2012 11:21 AM
  [ # 258 ]

Ik hou het in gedachten, dankje Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 mei 2012 01:38 PM
  [ # 259 ]

Ik ben bezig een boodschappenlijstje op te stellen voor het wisselen van de koppeling en de rechter cilinderkop. Gemakshalve ga ik er van uit dat ik de ‘nieuwe’ kop nog moet voorzien van nieuwe keerringen e.d. De motor zoals-ie nu is is een aantal jaar geleden al eens compleet drooggelegd en is nog steeds lekvrij, op een zwetende T-mof dus na. Ik kom tot nu toe dan tot het volgende:

- koppelingset
- bronzen priseaslagertje + keerring
- D-riemen + rollen
- T-mof
- keerring HD-pomp
- 2 benzinepomppakkingen
- 1 nokkenaspakking
- 1 nokkenaskeerring voorzijde
- 4 tuimelaaras-O-ringetjes en alu dopjes
- 4 klepseals

Klepdekselpakkingen heb ik onlangs nog vernieuwd, iemand anders nog aanvullingen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 mei 2012 06:22 PM
  [ # 260 ]

Je kunt vaak zien wat je nodig hebt of mist als je ermee bezig bent.
Maar het lijstje lijkt op het 1e gezicht goed.

Maar zijn de cilinderkoppen toen ook klaar gemaakt met nieuwe ringen aan beide zijden??
Vaak word dat niet gedaan en dan is het natuurlijk niet de bedoeling om er maar 1 te doen.

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 29 mei 2012 07:04 PM
  [ # 261 ]

Als ik het lijstje bezie, is een evt. aanvulling nog:
De bekende vitonringen voor de olieretourpijpjes
De koperen ringen voor de leiding tbv de kop-smering (buisjes vanaf het oliedrukmeter)
De grote rubberen ring van de oliepomp-filter-behuizing (mocht je die los halen).
De rubbertjes (klein + groot) voor de HD-leidingen (LHM) in de HD-regelaar en HD-pomp op reserve te hebben.

Ter discussie stellen wel of niet te doen:
Het koperen priseaslagertje, alleen vervangen als daar aanleiding toe is, bv kreunend geluid bij ontkoppelen in de versnelling.
De klepseals; een verhaal apart, waar je het speciaal gereedschap 1652T (klepveerlichter) voor nodig hebt en je moet opletten, dat er verschil is tussen in- en uilaat klepseals.

P.S. filmpje van uitbouwen + demontage: http://youtu.be/w7ai-SHEOWw

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 mei 2012 09:33 PM
  [ # 262 ]
citro-power schreef:

Je kunt vaak zien wat je nodig hebt of mist als je ermee bezig bent.
Maar het lijstje lijkt op het 1e gezicht goed.

Maar zijn de cilinderkoppen toen ook klaar gemaakt met nieuwe ringen aan beide zijden??
Vaak word dat niet gedaan en dan is het natuurlijk niet de bedoeling om er maar 1 te doen.

Voor hoever ik weet wel (idem voor de retourpijpjes), maar zoals je al zegt, ik zie het wel als ik er mee bezig ben, in dit geval als ik de oude rechter kop eraf heb. Maar ga gerust met z’n allen verder met feedback geven, hoe meer zienswijzen, hoe meer vreugd Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 mei 2012 09:44 PM
  [ # 263 ]

@Erik: mooi filmpje, gaat zeker van pas komen!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 01 juni 2012 10:27 AM
  [ # 264 ]
willingeprins schreef:

Ter discussie stellen wel of niet te doen:
Het koperen priseaslagertje, alleen vervangen als daar aanleiding toe is, bv kreunend geluid bij ontkoppelen in de versnelling.

Het ontkoppelen gaat zwaar, maar zonder bijgeluiden e.d.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 juni 2012 02:38 PM
  [ # 265 ]

ik zou dat bronzen busje zeker wel mee vervangen, het is geen duur onderdeel en je kan er goed bij als je alles uit elkaar hebt liggen. Je slaat jezelf voor je kop als je het niet doet en binnen een paar maanden na je operatie het busje alsnog bijgeluiden gaat geven.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 01 juni 2012 07:08 PM
  [ # 266 ]

Als je het busje gaat vervangen, heb ik nog wel een oude prise-as voor je. Wat vet er in, een flinke klap op de as, en hij komt naar buiten.

              nice day

Heb zelf net m’n voor-bollen vervangen, en dat was hoog nodig ook, het leek wel een oude VW golf.

              gooi

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 02 juni 2012 09:06 PM
  [ # 267 ]

Dankjewel, dat zal ik onthouden!

Deze middag heb ik een andere kop op de kop kunnen tikken.

Daarna ben ik naar het clubmagazijn doorgereden en daar alvast het één en ander gehaald voor de operatie:

Een koppelingsset, riemenset met rollen, het nodige aan pakkingen, ringen en busjes en een andere koeltunnel, aangezien de mijne nog schade heeft van de aanrijding vlak voor dat ik ‘m kocht. Binnenkort gaat het beginnen Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 juni 2012 09:17 PM
  [ # 268 ]
Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 04 juni 2012 01:18 PM
  [ # 269 ]

Dus hopelijk geen getik meer in de kop, door die op de kop getikte kop.  Smile

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 04 juni 2012 01:34 PM
  [ # 270 ]

Zoals het kopje thuis tikt, tikt-ie straks hopelijk niet meer Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
18 van de 49
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook