19 van de 49
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
TU-powerrr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 04 juni 2012 07:21 PM
  [ # 271 ]

niet getikt is nooit mis Wink

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 05 juni 2012 12:56 AM
  [ # 272 ]

Zo is het maar net Razz

Enfin, het uitbouwen is begonnen; sinds vanavond staat de GSA in de garage van m’n ouders en ben ik begonnen met het demonteren van het front. En nu het blok er nog in zit heb ik gelijk de koelfan gedemonteerd.

Vanmiddag ben ik hier thuis begonnen met het vervangen van pakkingen e.d. van de ruilkop. Alleen moet het nokkenastandwiel eraf, en de moer zit nogal vast. Hoe ga ik die nu lossen, zonder riemen e.d. erom, en zonder extra fixatie aan de motor?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 05 juni 2012 02:52 AM
  [ # 273 ]

Je zou’m in de bankschroef kunnen klemmen en een oude D-riem gebruiken tegen slippen/beschadigen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 05 juni 2012 03:12 AM
  [ # 274 ]

Of met een luchtsleutel?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 05 juni 2012 07:54 PM
  [ # 275 ]

Dat zijn bruikbare tips, zo moet het gaan lukken!

Ik heb alleen voor de tuimelaarasjes vier dezelfde aluminium opvulringetjes meegekregen, terwijl ze voor dikker zijn dan achter. Heeft of weet er iemand nog 2 nieuwe ringetjes voor de achterzijde liggen? Of een suggestie waar ik die dingen los kan krijgen? De club heeft ze helaas niet via de postorderservice, alleen als onderdeel van een pakkingset, maar ik heb verder alles al.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 juni 2012 10:46 PM
  [ # 276 ]

Weet zo niet welke kant maar aan 1 kant verdwijnen ze ook een stukje de kop in. Eerst even demonteren en dan kijken of ze wel verschillend zijn.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 05 juni 2012 11:27 PM
  [ # 277 ]

Ik heb ze al gedemonteerd, daar kwam mijn vraag ook uit voort.

Links op beide foto’s is de ring van de voorzijde, rechts de achterzijde. Het gaat mij dus om de dunne exemplaren, daar heb ik er twee van nodig.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 06 juni 2012 06:03 PM
  [ # 278 ]

Die heb ik

Afbeelding Bijlagen
IMG_2794.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 06 juni 2012 06:10 PM
  [ # 279 ]

Dan heb ik interesse, ik zal je even een PB’tje sturen!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 juni 2012 06:20 PM
  [ # 280 ]

Dat dacht ik dus al wist het alleen niet meer zeker.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 juni 2012 12:46 AM
  [ # 281 ]

De motor is bijna klaar om te worden uitgebouwd.

Ik krijg alleen de hotspotpijp aan bijrijderskant niet opzij gedraaid. De klem onderaan is helemaal los, maar ik krijg er géén beweging in. Mede daarom heb ik het rechter uitlaatdeel en het Y-stuk nog even vast laten zitten. Het andere hotspotpijpje (die met die profi prutsreparatie) heb ik wel alvast verwijderd, daar komt een nieuwe op. Zolang de motor er nog in zit leek het mij vrij makkelijk om zaken die erg vast zitten te kunnen lossen of demonteren. Daarom heb ik ook nu alvast de moer van de nokkenaspoelie aan bestuurderszijde gelost en weer handvast gezet. Ik trof daar namelijk een lekkende nokkenaskeerring.

Dus op die ene hotspotpijp na is alles los, klaar om de motorsteunen te lossen en de motor van de bak te halen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 juni 2012 02:17 AM
  [ # 282 ]

De hotspotpijp kreeg ik ook niet los, is uiteindelijk van de carb los gehaald en dan krijg je hem ook wel uit elkaar.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 juni 2012 02:27 AM
  [ # 283 ]

Aan de carb-kant zit-ie al los, maar aan de onderkant wil-ie niet loskomen, zodat ik ‘t pijpje niet opzij kan draaien. Zal wel gaan neerkomen op het vroegtijdig uitbouwen van de achterste inlaatpijp, tenzij iemand een andere optie weet.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 07 juni 2012 07:40 AM
  [ # 284 ]

Heetstoken misschien?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 juni 2012 12:30 PM
  [ # 285 ]

Je hebt een behoorlijk hefboomwerking met die pijp. Als je wat kruipolie in de inkepingen onder de klem spuit en vervolgens met kleine beweginkjes begint te wrikken (op en neer, heen en weer, enz), dan zul je merken dat ie steeds ruimer gaat zitten en dan geeft ie uiteindelijk wel mee.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
19 van de 49
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook