20 van de 49
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 juni 2012 12:45 PM
  [ # 286 ]

Ik had m’n kruipolie thuisliggen, dus gisteravond er dan maar flink wat WD40 op gespoten, bij gebrek aan beter. Volgende keer kruipolie mee, nog een keer proberen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 juni 2012 06:34 PM
  [ # 287 ]

En dan echte kruipolie.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 juni 2012 08:43 PM
  [ # 288 ]

Dat zeg ik Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 juni 2012 08:52 PM
  [ # 289 ]

Niet goed gelezen….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 07 juni 2012 10:00 PM
  [ # 290 ]

Ik verwacht ook wel dat die pijp uiteindelijk losgaat, maar als je er flink aan gaat hangen met die hefboomwerking kan je wel eens de aansluiting op de motorpijp om zeep helpen. Ik weet niet meer of dat makkelijk past, maar je kunt het volgende eens proberen als ie niet losgaat:
- motorpijp bij y-stuk losmaken
- bouten motorsteunen eruit
- versnellingsbak op een plankje omhoog krikken tot de versnellingsbak boven het subframe raakt
- proberen of je de motorpijp met het niet meewerkende pijpje eraan er onderuit krijgt.

Bij latere rechter motorpijpen zit het hotspotpijpje niet gelast, maar onderaan geschroefd. Als jij zo’n nieuwerwetse hebt kun je ook nog kijken of ie onderaan wel los wil. Als ie op de werkbank ligt is het losmaken waarschijnlijk een eitje!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 juni 2012 10:29 PM
  [ # 291 ]

Ik heb helemaal onderaan, diep weggestopt, ook nog een klem zitten herinner ik me nu. Ik durf er idd niet volle bak op tekeer te gaan i.v.m. de lassen en aanhechtingen verderop op de pijpen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 juni 2012 11:25 PM
  [ # 292 ]

Wat wil er nu precies niet los? Ik volg hem even niet…
Je hebt ‘t uitlaatspruitstuk, een stuk tussenpijpjes met 1 hotspotpijpje, en dan het Y stuk.
Het hotspotpijpje moet normaal los kunnen van het tussenpijpje, maar dat wilde ie hier ook niet. Is uiteindelijk ook niet los geweest.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 juni 2012 11:41 PM
  [ # 293 ]

Het kromme pijpje wat je op deze foto helemaal links tegen het binnenscherm ziet uitsteken. Die zit normaliter aan de carb verbonden en loopt naar beneden richting de rechter voorpijp.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 juni 2012 11:41 PM
  [ # 294 ]

Die heb ik ook niet losgekregen. Waarom wil je die eraf hebben? Het gaat zo ook..

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 juni 2012 11:43 PM
  [ # 295 ]

Heb je dan eerst de carb met spruitstukken verwijderd alvorens het blok eruit te halen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 juni 2012 11:49 PM
  [ # 296 ]

Nee, zoals je op de foto(die je post) ziet. Koppelingen in het dikke deel van de uitlaat losdraaien en dan kun je de hotspotpijp met die tussenpijpjes en al wegdraaien.

Toen het blokje van mij er naast stond, met die geweldige Michiel erbij Very Happy

Vroeger keek ik ertegenop. Nu krijg ik gewoon zin om zo’n motortje weer op te knappen.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 07 juni 2012 11:58 PM
  [ # 297 ]

En dat wegdraaien is dus bij mij het probleem.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 08 juni 2012 12:00 AM
  [ # 298 ]

Ik zie nu dat ie op de foto ook met de klok mee heeft gedraaid, ik bedoel echt dat het dikke deel van de uitlaat draait, niet het pijpje. Kun je niet de uitlaat loshalen en mee-uitbouwen?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 08 juni 2012 12:02 AM
  [ # 299 ]

Ik zal eens zien de eerstvolgende sleutelavond.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 08 juni 2012 01:42 AM
  [ # 300 ]

De foto is Draakje. Alleen het dunne pijpje is daar opzij geduwd, de dikke pijp zit nog gewoon vast aan het Y-stuk.

En natuurlijk moet je er niet meteen met alle kracht van de wereld aan gaan hangen maar eerst wat heen en weer wrikken in de richtingen waar er wél al enigszins speling op zit/ontstaat. Dus naar voren, naar achteren, links, rechts. Millimeterwerk. Met wat geduld zal de speling steeds groter worden en uiteindelijk geeft ie mee en kun je ‘m uit de weg draaien.

Mocht ie écht niet los willen dan kun je altijd nog de voorpijp losmaken op het Y-stuk en het spruitstuk en dan de boel op die manier aan de kant leggen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
20 van de 49
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook