Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
PSA Peugeot Citroën praat met General Motors
De Franse autofabrikant PSA Peugeot Citroën voert gesprekken over een strategische samenwerking met het Amerikaanse General Motors (GM). Dat heeft de Franse minister van Arbeid Xavier Bertrand woensdag gezegd.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Oh maar dat is in het recente verleden een heel betrouwbare partner gebleken
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
En hoe zou Toyota resp. BMW dat vinden?
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Resp. Mitsubishi resp. Fiat…
De automarkt is al zo verweven, ik denk niet dat ze hier veel tegenin kunnen brengen.
ik denk dat ik al m"n voiture’s maar verkoop
mot er niet aan denken zeg, opel met een chevron
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jongens, het is samenwerken of kapot gaan. Dus nou niet gelijk gaan lopen gillen over opels en zo, de helft van de huidige citroëns zit vol techniek van anderen. Dieselmotoren maakt men samen met Ford, de diverse 1600 benzine motoren samen met BMW, automaatbakken komen uit japan, hybridetechniek koopt men ook in, enz enz enz.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Risico spreiding dus. Of het volume opzoeken dus. Maar da’s eigenlijk weer hetzelfde.
Samenwerking met Gm heb ik weinig vertrouwen in, als je kijkt wat hun met Saab hebben gedaan.
Ik hoop niet dat dit Psa ook te wachten staat.
Als de identiteit van de Psa en Gm modellen maar wel unie blijven, dus geen identieke modellen van Opel en Citroën bijvoorbeeld, want dan weet ik niet wat er dan gaat gebeuren.
Ik denk dat ze dan veel klanten gaan verliezen bij Citroën.
Huidige auto’s,
C15 1.4e uit 1992 (rolstoelvervoer) rood
C3 picasso 1.6 16v exclusief Groen uit 2009
Inderdaad, gedurende de twintig jaar dat Saab onder de controle van GM stond heeft Saab geen cent winst gemaakt. En de alliantie GM-Fiat is ook slecht geëindigd.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Dat de opvolger van de Citroën C5 en de Peugeot 408 in een Opel-fabriek gebouwd zouden worden, daar kan ik nog enigzins mee leven. Maar dat ze op een GM-platform zullen staan is voor mij zeer moeilijk verteerbaar.
Lees hier het artikel op auto55.be
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Ik heb al met een Insignia meegereden en mùoet bekennen dat ik hem toch aardig vondt qua wegligging, was wel een full option, misschien dat die beter zijn.
Langs de andere kant, Opel, komaan seg.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En een volgende (logische) stap in het samenwerkingsproces:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/19486/psa-gm-bouwen-samen-fabriek-in-brazilie
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 28-04-2009
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
c5breakhdi schreef:Dat de opvolger van de Citroën C5 en de Peugeot 408 in een Opel-fabriek gebouwd zouden worden, daar kan ik nog enigzins mee leven. Maar dat ze op een GM-platform zullen staan is voor mij zeer moeilijk verteerbaar.
408? Je bedoelt vast 508 toch?
En ja de opvolgers van de huidige modellen krijgen allemaal hetzelfde platform. Maar dat hoef nog niet te betekenen dat ze verder ook hetzelfde zijn. De C5 en de 508 hebben ook hetzelfde patform maar toch een wereld van verschil. Bij de C5 kan het platfrom nog met HP worden geleverd bij de 508 kennen ze dat helemaal niet.
En GM? We hebben jaren Vectra gereden, ook toen die op hetzelfde platform stond als sommige Saab’s, maar Saab-rijders wilden dat absoluut niet gezegd hebben.
L8r, Henk
Beste forummers, bij Saab was GM de eigenaar.
PSA en GM gaan in sommige producties samenwerken omdat dit kostendbesparend werkt, het platform is een gezamelijk ontwerp ( geen specifiek opel ontwerp ) waarop diverse modellen gebouwd kunnen worden.
Voor alle duidellijkheid PSA is niet te koop voor GM en andersom kan PSA wel de Opel divisie overnemen ( kopen ) wellicht dat dit een in de toekomst, een niet te verwaarlozen serieuze optie is.
GM wil eigenlijk, op een nette manier van Opel afscheid nemen vandaar dit samewerkingsverband om, PSA en de werknemers van Opel aan elkaars bedrijfscultuur te laten wennen.
Tot slot: Duitse kwaliteit met Franse inovatie en beider techniek, dat moet super voitures scheppen.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Henk2304 schreef:En GM? We hebben jaren Vectra gereden, ook toen die op hetzelfde platform stond als sommige Saab’s, maar Saab-rijders wilden dat absoluut niet gezegd hebben.
Eén verschil: de bodemgroep werd door Saab gebruikt echter wel voorzien van eigen ophanging… dus ‘t is maar net wat je gezegd wil hebben
Wat betreft dat “insignia” platform: daar is in het geheel niets mis mee. De Insignia is een zeer serieus automobiel en rijdt echt erg goed. Veerbollen kunnen we toch al shaken, de huidige C5 zal de laatste met bollen-optie zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Meer details:
Telegraaf/Autovisie schreef:
Opel op een PSA-platform
AMSTERDAM - General Motors en PSA hebben enkele details van hun verbond bekendgemaakt. De twee grote autobouwers gaan platformen delen en samenwerken aan de ontwikkeling van sommige modellen.
Een toekomstige een middenklasse Opel (mogelijk volgende Astra) komt op een PSA-platform te staan. Het model deelt hierdoor zijn basis met een crossover van Peugeot (opvolger 3008) eveneens uit het C-segment. Ook gaan beide merken een model in het B-segment (volgende Corsa en 208) bouwen dat ook op hetzelfde PSA-platform staat. General Motors zou de leiding nemen bij de ontwikkeling van deze modellen.
Driecilinders
Verder richten beide merken zich ook op de gezamenlijke ontwikkeling van een nieuwe generatie zuinige driecilinder benzinemotoren. Deze krachtbronnen worden gebaseerd op de kleine motoren die PSA momenteel in het assortiment heeft zitten.
Bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/opel/21246241/__Opel_op_een_PSA-platform__.html
Lijkt er vooralsnog op dat Opel leentjebuur speelt bij PSA en dus een beetje zal ver-PSA’en, en voorlopig dus niet omgekeerd. Wellicht dat dit de wegligging en het stuurgedrag van de komende generatie Opels zal doen verbeteren?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91