Vertraging in remmen na LHM verversen en na 2x ontluchten remmen.
Maarten_v_S
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 17-09-2010

- ID/DS DSuper 5
- BX Deauville
- XM Turbo C.T.
- C5 2.2 HDi Exclusive
Gepost: 12 juni 2012 12:41 PM

Hallo,

Afgelopen weekend heb ik voor de 2e keer in 2 jaar de LHM van mijn BX Deauville ververst. Hierbij heb ik het systeem niet drukloos gemaakt mbv de schroef op de drukregelaar, dit ging vorig jaar ook goed. Voor het verversen heb ik de BX in de laagste stand gezet, ketel geleegd en filters schoongemaakt. LHM in de toevoerslang en ketel gegoten, motor gestart en toen kwam het systeem weer op druk. Heb vervolgens de remmen ontlucht. Toen was alles in order. Een dag erna zat er lucht in de remslangen, deze heb ik ontlucht en toen was het weer in order.

Nu heb ik het gevoel dat er weer een vertraging in de remmen zit. Heb alle remmen nogmaals ontlucht maar de olie die eruit komt is nieuw (fel-groen) en er zit totaal geen lucht bij. Ik heb het idee dat ergens anders lucht in het systeem zit…

Zou er nog ergens anders lucht in het systeem kunnen zitten waardoor ik een vertraging voel in het rempedaal? Moet ik alsnog het systeem drukloos maken mbv de drukregelaar? Is er misschien een algemene ontluchtings-schroef van het totale systeem?

Bij voorbaat dank!

Mvg,
Maarten

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 juni 2012 05:06 PM
  [ # 1 ]

Misschien kun je eens proberen om de remmen zelf te reinigen. Haal de blokken eruit, draai de remcylinders helemaal in en maak alles schoon wat je tegenkomt. Let er wel op dat je schijven niet vet slaan. Ik denk dat de vertraging in het remmen komt door vervuilde remcylinders.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25575
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 juni 2012 05:13 PM
  [ # 2 ]

De HDregelaar ontlucht zichzelf als ie afslaat. Het kan wel zijn dat er een bol een beetje stikstof lekt. Dat accumuleert in je remmen.

Ontlucht de achterremmen eens in de hoogste stand. Er staat dan max druk op je systeem en daarmee op de achterremmen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Maarten_v_S
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 17-09-2010

- ID/DS DSuper 5
- BX Deauville
- XM Turbo C.T.
- C5 2.2 HDi Exclusive
Gepost: 12 juni 2012 06:14 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de tips. Ik denk echter niet dat het de bollen of remcylinders zijn aangezien het zich pas voordoet sinds ik de LHM ververst heb. Bovendien vind ik het vreemd dat ik na het verversen de remmen ontlucht had, en dan een dag erna er weer lucht in zat. Dit was vorig jaar ook het geval…

Ik heb zowel de voor- als achter-remmen ontlucht.

Er is dus geen andere ontluchtings-methode dan via de remmen?

Profiel  
 
ROELXYZ
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 28-05-2011

- BX 14 TE
Gepost: 12 juni 2012 07:27 PM
  [ # 4 ]

Mooi wagen, ik denk dat je er, net als ik, veel plezier aan gaat hebben.
Bij deze vind ik de kleur echt opvallend mooi;
toevallig ben ik ook net bij die drukregelaar bezig, maar wel door een andere oorzaak…

Profiel  
 
Maarten_v_S
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 17-09-2010

- ID/DS DSuper 5
- BX Deauville
- XM Turbo C.T.
- C5 2.2 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2012 09:36 AM
  [ # 5 ]

Heb het probleem opgelost, ze remt volgens mij weer als voorheen…

Heb volgens het Hayes boek de remmen ontlucht waarin staat dat de voorremmen ontlucht moeten met drukloos systeem. Dus eerst de schroef op de drukregelaar losdraaien en daarna ontluchten met uiteindelijke de schroef weer dichtgedraaid.

Nu is m’n pedaal weer een “knop” en voelt het niet sponzig meer aan. Misschien nog een keer het druk-verdeel-huis, wat achter het rempedaal zit, ook ontluchten?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook