Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mooi wark!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ziet er goed uit Sohail! Leuk, mijn hart gaat er toch weer wat sneller van kloppen. Ik denk er al langer over om die saaie VW van me op te ruimen…
Because weight is just a waste of Fun
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Inderdaad mooi werk Sohail, trouwens gezellig dat je er was gisteravond.
Ik zag je opmerking over aangetaste contactvlakken bij een Xantia en niet bij een Xm. Ik las ook de opmerking van een ander lid die vroeg van wat voor metaal de draagarm gemaakt was.
Dit bij elkaar gevoegd denk ik dat er in de Xantia een galvanisch element wordt gevormd door de klauw en de arm waardoor er corrosie optreedt.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Bedankt Paul, was inderaad gezellig, alleen jammer dat je geen sleutelproject heb deze zomer
Een tijdje stilgeweest ivm drukte op me werk en ziek geweest, nog niet echt veel gereden.
Vorige week verse olie, filters, nieuwe handremkabels en een nieuwe kat. gemonteerd.
Bleek de oude nog wel goed te zijn, het rotte plekje was alleen de buitenwand, ga ik t.z.t. opknappen en terug plaatsen. Imitatie kat. is nu wel rammelvrij en stil, maar de originele is stiller.
Gisteren nieuwe RAW stengel gemonteerd, ivm hinderlijk blijven tikken.
Verder is de auto gekleid, gepolijst en in de wax gezet
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
ZX1.4i schreef:...alleen jammer dat je geen sleutelproject heb deze zomer
...Ah, vandaar dat je tegenwoordig zelfs al aan Ami sleutelen doet
Was gezellig!
Ja, het leek me wel leuk om eens aan wat anders te sleutelen
Viel reuze mee, je ben zo klaar met de koppeling van een Ami.
Vandaag ook druk bezig geweest, koppie gelicht van de Xantia van Mark-Jan, een 2.0-16V.
Komende week weer inelkaar zetten, zodat zijn Xantia klaar is voor een lange vakantie-rit.
Vandaag per ongeluk de aanvoerslang van het vat naar de HD-Pomp gesloopt.
Niet leuk, maar met een prijskaartje van € 180 wat ik ooit gehoord heb voor een 1.8-16V, dacht ik, dat is te doen.
Wat zie ik op SC, het is een complete bundel van 2 slangen, met een stalen stuk in het midden en allerlei vertakkingen, met een prijskaartje van € 335,- / Artikel nr. 5270PT (Onderdeel 1).
Iemand suggesties, adressen of links waar ik een geschikt stukje slang kan kopen? Ik zal iets moeten maken met een verloop, want het stuk tussen het staal en pomp heeft een andere diameter dan tussen het vat en het stalen gedeelte.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Daar staat toch geen druk op? Benzineslang, universeel.
Ik zou met die slang naar Pirtek gaan.
Wim,
Disciplus Simplex
Viel mee, de slang van de pomp naar de stalen leiding, zat met een kunststof krimpring vast.
In de lengte doorgezaagd en ik trok de slang er zo af, de nieuwe en veel sterkere slang er op.
Het volgende probleem, de startmotor weigert soms, volgens de rekeningen die er bij zitten, is deze pas 2 jaar en 20K oud.
Op SC worden nogal wat typen afgeroepen op chassisnr.
Wat er nu op zit, daar staat op D6RA109 en eronder C188842A, dit lijkt mij op een Valeo.
Op SC komt het dichts bij, de D6RA661 (Citroen artikelnr. 581714)
Voor deze starmotor is een reparatieset (koolborstels) te koop, artikelnr. 582781
Op Misterauto vind ik een Bosch 0 986 013 240, deze heeft 1,7Kw startvermogen, de Valeo’s maar 1,4.
Zou het kunnen dat er een verkeerde startmotor is gemonteerd, te weining vermogen waardoor de koolborstels zo snel op zijn ?
Mijn voorkeur gaat uit naar een Bosch, heb het wel gehad met Valeo startmotoren.
Ik blijf met één hardnekkig probleem zitten, het zeehond gejank in het rempedaal als ik rem.
Hier had ik al last van toen ik de auto kocht, heb toen snel de remmen schoongemaakt en goed ontlucht voor de APK, het was toen weg, na 10 maanden in de stalling, was het terug en harder dan ooit.
Wat heb ik allemaal gedaan.
- Alle bollen vernieuwd + 2x verse LHM
- Gereviseerde remklauwen voor en achter
- Nieuwe handremkabels
- Ontlucht met de Lexia, incl de ABS.
- Goed onlucht met lange slangen, terug het vat in, c.a. 5 min. zo laten draaien.
- Aanzuigslang tussen pomp en metalen leiding t.h.v. het filterhuis verniewd.
Als ik de remmen ontlucht, dan is het weg en hoeft de handrem niet zo hoog aangetrokken te worden.
Echter na c.a. 2 weken komt het zachtjes terug en word de handrem slapper, dus hoger aantrekken.
Inmiddels heb ik in 3 maanden 10K met de auto gereden en gemiddels 1 a 2 keer per maand ontluchten.
Ik ben echt ten einde raad wat het kan zijn, er zijn mensen die roepen de remservo of aanzuigbuis in het vat ???
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ergens ontstaat lucht, zoveel lijkt me duidelijk. Maar waar? Dat kan ik je ook niet zeggen.
Ja, dat is mij ook wel duidelijk en de aanzuigslang is het niet.
Een nieuwe aanzuigbuis is besteld, van de week erop klussen en dan eens kijken wat er gebeurd.
Voorlopig lijkt het niet erger te worden, ondanks een lange rit afgelopen weekend.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
ZX1.4i schreef:Voorlopig lijkt het niet erger te worden, ondanks een lange rit afgelopen weekend.
Op een lange rit wordt weinig geremd, de lucht zal in het persgedeelte binnentreden.
Lekkage onder de auto?
De lucht komt in de plaats van olie, dus dat moet ergens de straat op lopen.
Ik zit er al een tijdje op te broeden maar ik kan geen zinnige suggestie geven dus dan maar een onzinnige: sluiten de ontluchtingswartels wel goed af?
Wim,
Disciplus Simplex