2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
De Xantia 1.8 16V Plus van MarcelKa - Groot onderhoud
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 04 april 2011 12:29 PM
  [ # 16 ]

Een kap van de sloper da’s een idee waar ik nog niet aan had gedacht. Maar zijn die dan nog zo mooi dat die weer helemaal gaat passen bij de rest van de superstaat van de auto?

Bovendien heb ik maanden geleden ook een kras over het linker voorportier (vandalisme?) opgelopen. Waarschijnlijk kan dat meteen mee als de spuiter aan het werk mag. Zo niet dan kan ook zeker het polijstverhaal met commandant geprobeerd worden.

Ik wacht voorlopig op reactie van de wasstraatboer.

Er zitten by the way ook twee deukjes boven op het voorspatbord. Aan de vorm te zien lijkt het wel of het een soort van metaalmoeheid zou kunnen zijn. Andere Xantianen die daar iets van herkennen?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 18 april 2011 06:57 PM
  [ # 17 ]

Eindelijk bericht van de verzekeraar van de wasstraat boer. Heb zelden zo’n wazige brief van een “glashelder” Verzekerings-bedrijf gehad. Uitkomst is dus de minst klantvriendelijke.
Las ik hier op het forum nog een topic over een cx met een afgebroken spiegel waar meteen een greep uit de kassa gedaan werd, hier worden alle zeilen bijgezet om maar in geen enkel opzicht tegemoet te hoeven komen.

Ga dus maar eens met poetsmiddel aan de gang…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 19 april 2011 04:34 AM
  [ # 18 ]

geen rechtsbijstand?

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 19 april 2011 07:00 PM
  [ # 19 ]

Geen rechtsbijstand.

Heb laatste weken geen tijd gehad. Hoop dit weekeinde wat te kunnen proberen met poetsen.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 25 juni 2012 12:23 PM
  [ # 20 ]

Gisteren kwam het rechterraam niet meer omhoog.

Inmiddels het mechanisme uitgebouwd en jawel het beruchte plastic blokje is gescheurd.

Heeft iemand een vervanger of een (stuk) mechanisme voor me liggen?



Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 25 juni 2012 01:28 PM
  [ # 21 ]

Blokjes zijn nieuw te krijgen via eBay, even zoeken op “Xantia window clip”.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 25 juni 2012 06:26 PM
  [ # 22 ]

Gevonden!

Thanks Japv. Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 25 juni 2012 07:54 PM
  [ # 23 ]

Alsjeblieft Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 03 september 2012 01:12 PM
  [ # 24 ]

Ik heb een behoorlijke speling op de pook/versnellingshendel. Naar rechts en links.
Gisteren de schakelstangetjes gechecked maar die zijn het niet.

Als ik het hoesje losmaak en ik kijk op de tunnel, dan zie ik een soort kunsstof kap met een balmechanisme waar de hendel aan vast zit.
Kan ik dat zo losschroeven en dan bij de rest van het mechanisme komen of moet dit van onder af?
Die hendel trek je trouwens zo uit dat kunststof deel, maar dan zie je nog niets.

Of moet er meer van de middenconsole uitgebouwd worden?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 11 mei 2013 12:04 AM
  [ # 25 ]

Even dit topic uit het stof halen.

De Xantia gaat gewoon meer door zoals het hoort.
Alleen helaas keam ik er vandaag achter dat de koelfan aan de bestuurderskant niet meedoet.
Waarschijnlijk de fanmotor defect dus. Relais verwisselen geeft geen verandering.
Uitbouwen lijkt nog een uitdaging. Iemand met tips?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 11 mei 2013 06:45 PM
  [ # 26 ]

Vandaag dus noodgedwongen aan de klus. De koelfan wil niet meer. En de andere draait op stand storm.

Om de boutjes die van achter uit in het fanmotortje geschroefd zijn los te krijgen is er te weinig ruimte tussen de airco condensor en de bevestiging. Radiator en condensor kunnen niet naar achteren zonder dat de boel los is uit het geheel.
Dus het hele front eraf. Sad
Alleen de bumper is al een uitdaging. Maar na wat gezoek naar de schroeven en bouten het ding eraf en daarna het plastic front cover.
Twee imbus bouten van achteruit en aan de voorkant dopje 14 om de borging van de airco condensor los te maken gelost.
Daarna kan het boeltje met zijn “pootjes” uit de gaten gelicht worden om eindelijk (tadaa) bij die schroefjes te kunnen.
Boeltje testen, schoon maken (halve gft bak aan blaren) contacten reinigen relais checken en morgen alles weer terug bouwen.

Foto’s:

Verzameling: klik

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 mei 2013 07:29 PM
  [ # 27 ]

Hebben die fans 2 snelheden?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 12 mei 2013 12:32 AM
  [ # 28 ]

Klopt. Worden in indien nodig in serie geschakeld en draaien dan op halve snelheid.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 mei 2013 01:24 AM
  [ # 29 ]
marcelka schreef:

Alleen de bumper is al een uitdaging.

Goed bezig, de voorbumper bij een Xantia is inderdaad een grote uitdaging Wink

Het voorfront zit aan de voorbumper vast met bouten, niet dat het voor dit klusje nodig is, maar haal het niet los van elkaar, zonder eerst af te tekenen in welke positie het gemonteerd zit. Anders krijg je het geheel niet meer goed op de auto gemonteerd (niet alle boutjes komen dan uit).

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 mei 2013 02:10 AM
  [ # 30 ]

De ene die het nog doet; schakelt die gelijk op volle snelheid bij de juiste temperatuur?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook