Mooi man! En nu lekker karren met dat ding!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Knap werk! Complimenten en nu lekker rijden!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gaaf Jochem, je bent erg goed bezig met het wagentje
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed bezig!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooooooi Jochem!!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dank dank!
Een probleempje wat nu opduikt is dat de motor stationair niet lekker loopt en dat het stationair toerental nogal pendelt. Bij koud stationair loopt de motor erg onrustig en schudt nogal, dat wordt als-ie warmer wordt wel wat beter. Ik heb al wat met het stationairmengsel en het stationairschroefje aan de gasklep gespeeld maar dat bood niet echt soelaas. Ook wil de motor bij een beetje gas terugnemen in de lagere toerentallen een beetje bokken. Ergens valse lucht wellicht? Ik heb de elektronische ontsteking niet versteld o.i.d. en de carburateur bij de kopwissel ook niet eraf of uit elkaar gehad. Alleen de kap bovenop richting luchtfilter is er af geweest, net als de rubbers in de inlaatpijpen richting de kop aan bijrijderszijde en de inlaatpijpen zijn logischerwijs van diezelfde kop losgeweest.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Niemand?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Tja, lastig op afstand. Ik heb eens flink gezocht tot bleek dat een van de bougiekabels er niet goed op zat. Oeps. Heb je dergelijke zaken al even langsgelopen?
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gewoon bij het begin beginnen:
- ontsteking afstellen, zonder controle weet je niet of ie goed staat of stond.
- valse lucht checken door met remmenreiniger te spuiten op de aansluitingen rond de kop en carbu ( bij draaiende motor)
- klepspeling wel ok? ( kan verlopen….)
- afstellen op een CO meter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Klepspeling heb ik bij beide koppen opnieuw gedaan omdat bij beide koppen de nokkenas eruit is geweest. Bougiekabels zal ik nog maar eens langslopen, en de bus remmenreiniger eens uit de kast trekken. Alles aan het inlaattraject van de gewisselde kop heb ik gisteren nog eens langsgelopen en nagedraait, alles zat vast. En elektronische ontsteking afstellen?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ja natuurlijk. Het tijdstip verloopt als je de snaren vervangen hebt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Een beetje verlopen tijdstip merk je wel maar daar gaat ‘t blokje niet meteen zo rommelig door lopen als dat jij beschrijft. Dat gebeurt wél als er valse lucht wordt getrokken, ook al is het maar een klein beetje. Verschijnselen: overslaan, bokken, pendelend stationair. En de mengselschroef moet erg ver open staan om ‘m een beetje fatsoenlijk aan de gang te houden.
Heeft de kop wel dezelfde openingen als de buisjes van het spruitstuk? Er bestaan nml koppen met ronde en met een ovale openingen. Die zijn met wat creativiteit wel uitwisselbaar maar dan moet je zelf de pakkingen snijden.
Pas op voor ‘even aandraaien’. De koppen zijn van aluminium en daar draai je héél snel de graat uit. Met een goede pakking en evt. nog een héél dun laagje vloeibare pakking voor de zekerheid moet het dicht zijn. Vast = vast.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Kijk, hier kan ik wat mee. Deze antiekere vorm van autotechniek ken ik nog niet zo goed, dus zulke input wordt heel erg gewaardeerd, want ik wil graag leren en snappen hoe het zit. ‘Even aandraaien’ is er zeker niet bij, vast is inderdaad vast. Zowel de ‘oude’ als de ‘nieuwe’ kop heeft ovalen gaten. Binnenkort zal ik ermee aan de slag gaan, wordt vervolgd!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Midfriesland schreef:
Heeft de kop wel dezelfde openingen als de buisjes van het spruitstuk? Er bestaan nml koppen met ronde en met een ovale openingen. Die zijn met wat creativiteit wel uitwisselbaar maar dan moet je zelf de pakkingen snijden.
.
Koppen van een 1300 hebben ronde gaten, de rest ovaal.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
japv schreef:Klepspeling heb ik bij beide koppen opnieuw gedaan omdat bij beide koppen de nokkenas eruit is geweest. Bougiekabels zal ik nog maar eens langslopen, en de bus remmenreiniger eens uit de kast trekken. Alles aan het inlaattraject van de gewisselde kop heb ik gisteren nog eens langsgelopen en nagedraait, alles zat vast. En elektronische ontsteking afstellen?
In je vorige post geef je aan dat je niet aan de afstelling van je ontsteking geweest ben. maar je hebt toch je nokkenassen eruit gehad?
Ik zou niet weten hoe je dit gedaan hebt zonder dat je aan de afstelling van je ontsteking geweest ben. Neem toch aan dat je de verdeler eraf gehad hebt om je nokkenas eruit te halen?
Ik zou gewoon eens bij het begin beginnen en alles controleren, tijdstip distributie, afstelling ontsteking, misschien even de compressie meten? Heb je de kleppen er ook uit gehad en netjes opnieuw ingeslepen?
Gewoon van voor af aan diagnose stellen…..
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?