11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Mijn nieuwe Xantia HDI + -> Foto’s D-Riem wissel, pagina 8
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 juli 2012 01:20 AM
  [ # 151 ]

De vorige lange rit 3 weken geleden van 500km was voldoende om het gejank weer tot leven te brengen. Nu had ik er al last van, maar is het niet erger geworden, gisteren ruim 2 uur in de file en het is niet erger geworden, het lijkt zich wel te stabiliseren smirk

Er is geen LHM lekkage, dat had ik dan wel snel gezien en gemerkt, want ik heb de auto inmiddels vaak genoeg op de brug gehad. De ontluchtingswartels sluiten goed af, dat zou anders vreselijk gaan lekken.

Morgen een nieuwe aanzuigbuis in het vat, en kijken wat de retourstroom uit de remservo doet.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 05 juli 2012 08:31 AM
  [ # 152 ]

Ik ben heel nieuwsgierig of je met de nieuwe buis van het gezeur af bent. De enige logische plaats om zonder LHM lekkage lucht in het systeem te krijgen vind ik inderdaad de aanzuigende kant.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 juli 2012 11:54 PM
  [ # 153 ]

Nieuwe aanzuigbuis zit er op, vreemd genoeg zat er geen dopje op de aansluiting van de aanzuigslang van de pomp.
Dus van de oude eraf gehaald, zit daar een O-Ring tussen, waar wat barstjes in zitten Shocked
Met wat teflontape in de nieuwe aanzuigbuis gepropt, aangezien ik geen geschikte O-Ring bij me had.
Daarna weer de remmen goed ontlucht, hopelijk is dat zeehondje nu morsdood.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 06 juli 2012 12:35 AM
  [ # 154 ]

Ik zie De Telegraafkop al voor me: “Teflon elimineert zeehond.” Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 juli 2012 12:37 AM
  [ # 155 ]

Nieuwe tips vandaag, ik kreeg een aanbod van een nieuwe remservo voor een BX.
Blijken die dingen bijna identiek te zijn met die van de Xantia, met een kleine aanpassing, zou het moeten passen.

Echter de tekening van de BX-remservo op SC, geeft meer details, zo is die rare bout aan de onderkant, dus een ontluchtingsbout. Op de BX zoals een rem ontluchtingsnippel, bij de Xantia (en XM) is het alleen een bout zoals op de HD-Regelaar. Binnenkort maar een proberen dat zaakje te ontluchten door een nippel van een BX-remservo er op te zetten.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 12 juli 2012 11:02 PM
  [ # 156 ]

Mooie Xantia Sohail,  leuk je weer eens even gesproken te hebben ....  very good


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 juli 2012 12:19 AM
  [ # 157 ]

Dank je, het was weer een hele tijd geleden Smile

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 augustus 2012 01:17 PM
  [ # 158 ]

Sinds ik deze auto heb, fluit de turbo nogal bij 120 a 130 Km/h.
Nu de originele kat. er weer onder zit, lijkt het erger te zijn geworden, fluiten is wat harder en gaat na de 130 nog door.
Vreemde is dat het er niet altijd is, afgelopen zondag op de heenweg naar Lommel fluiten, op de terugweg was het een stuk minder.

Iemand hier ervaring mee, ik zit zelf aan de turboslang/buis te denken, het gedeelte na de turbo, wat de motor in gaat.
Het is een 90PK HDI, zonder intercooler dus.
Bij andere merken heb ik weleens gehoord van een poreuze of losgeschoten slang, maar dat merk je dan ook in het vermogen, motor loopt minder mooi en roet flink, hier heb ik geen last van.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 september 2012 08:16 PM
  [ # 159 ]

mbt turbo geluid:

je zou de inlaat slang eens los kunnen pakken van de turbo en dan met je vingers voelen of de as van de turbo in de lengterichting speling heeft, dat zou niet mogen. Dit geeft na een zeer zware belasting van de motor soms een lichte vervorming van de uiteinden van de waaier met een veel sterkere fluit tot gevolg (Als gevolg van de druk in uitlaat deel/onderdruk in aanzuigdeel van de turbo en de speling op de axiaaltjes kan de waaier dan net de alu behuizing raken.
Dit is mij ooit overkomen bij ~300.000km en heb toen de turbo preventief vervangen.
Doordat de intercooler op de 90pk-er ontbreekt als metaal-snipper-filter leek dat mij het verstandigst.

De as moet wel speling hebben in radiale richting (haaks op de as)

Gewoon effen checken voor de zekerheid!

Verder nog steeds een goed verhaal!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 september 2012 12:31 AM
  [ # 160 ]

Het fluiten is inmiddels weer zoals het was toen ik de auto kocht, er staat c.a. 165K op de teller.
Wat ik niet vermeld heb is dat ik de oude orignele kat. voor montage, goed uitgespoeld, daar kwam een hoop zooi uit, mogelijk heeft dit er iets mee te maken.

Turbo slang even losmaken, zie ik niet zitten, het is nogal vol aan de achterkant bij een HDI confused
Het vermogen en verbruik is normaal, ik ga er van uit dat de turbo nog in goede conditie is.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 19 september 2012 10:47 AM
  [ # 161 ]

Oh maar 165.000… dan heb je nog even te gaan, mijn 90pk xantia hdi heb ik uiteindelijk pas opgegeven bij 520.000 (heel veel olie in het koelsysteem) Met alle lopende onderhoud wat er ook nog aan zat te komen leek het mij toen verstandiger afscheid te nemen.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 oktober 2012 01:53 AM
  [ # 162 ]

Na 2000km probleemloos dieselen tijdens een weekje vakantie, heeft het kachelradiateur-virus mijn auto te pakken gekregen Sad

Je ruikt het nu soms, maar niet continue.
Ik ga er niet op zitten wachten tot het interrieur volloopt en eventueel de motor overhit raakt.
A.s. zaterdag ga ik de kachelradiateur vervangen, ik ben me al geestelijk aan het voorbereiden Smile
Mijn 1.9D en TD waren pas na ruim 300K aan de beurt, de HDI staat nu op slechts 170K, maar goed het moest vroeg of laat een keer gebeuren.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 oktober 2012 10:24 AM
  [ # 163 ]

Succes… Sad

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 oktober 2012 10:00 PM
  [ # 164 ]

Gelukkig is het een hobby voor je.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 oktober 2012 01:16 AM
  [ # 165 ]

Word de 3e keer, mijn vorige 2 Xantia’s vielen ook ten prooi aan dit probleem.

Vandaag al een hoop losgehaald, a.s. zaterdag weer verder.

Profiel  
 
 
11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook