16 van de 35
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s BX 1.9 TRD 1985, Start niet/nauwelijks.
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 09 juli 2012 08:10 PM
  [ # 226 ]

Hoe zou ik dat aan moeten pakken?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 09 juli 2012 10:16 PM
  [ # 228 ]

Dat is nog wel een idee, klinkt niet onmogelijk om te maken.

Het oude stuurhuishoesje…
Voordat jullie denken: “Hoezo zag je dit niet van te voren?”, dit is de status nadat ik er wat kracht op heb gezet. Daarvoor zat er enkel een klein scheurtje in een van de plooien, dat ik over het hoofd had gezien.

Hoe pak ik dit aan?

-Wiel eraf
-Stuurstang loshalen
-Hoes eraf
-Hoes erop
-Stuurstang vast
-Wiel erop

Dit lijkt me een logische route, maar wellicht zie ik iets compleet over het hoofd…

Iemand die even een korte beschrijving met me wil delen?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? (Borgingen die ik niet mag missen, zaken waar ik op moet letten die makkelijk stuk kunnen)

Thanks!


Edit: Ik ben nu overigens bezig 126 euro over te schrijven naar onze vrienden van het CJIB. Bezwaar voor de boete rondom de afwezig APK zoals verwacht ongegrond verklaard. Helaas, dure les Wink.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 09 juli 2012 10:24 PM
  [ # 229 ]

Zoals je beschrijft zou het moeten lukken. En wees blij dat het links is Wink

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 09 juli 2012 10:43 PM
  [ # 230 ]

Dat had ik al meegekregen ja… Rechts schijnt een drama te zijn.

Maar die bout waar de stuurstang mee vast zit, die kan ik dus gewoon losdraaien en weer vastdraaien, zonder dat daar iets mis mee gaat?

Sorry, ben liever voorzichtig als het om de ophanging gaat… Wilde het verliezen van een fusee graag bij een eenmalige actie houden Razz

Bij de aandrijfashoes zat trouwens ook vet, maar nu heb ik slechts een hoes. Oude hoes lijkt ook geen vet te bevatten. Puur uit nieuwsgierigheid, maar als die hoes geen vet vast houdt, wat is dan de functie?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 09 juli 2012 10:48 PM
  [ # 231 ]

Als je telt hoeveel slagen het kost om de stuurstang los te maken, dan kan je ‘m ook weer op die positie vastzetten, zodat de sporing nog klopt.

De hoes zit er waarschijnlijk om vuiligheid uit het stuurhuis te houden.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 09 juli 2012 11:17 PM
  [ # 232 ]

Die begrijp ik niet helemaal Vermond…

Hoeveel keus heb ik met hoeveel slagen ik hem vast zet? Vast is toch gewoon vast?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 juli 2012 11:26 PM
  [ # 233 ]

Nee, niet helemaal, want je houdt altijd een X aantal slagen over, je draait de spoorstang niet volledig in de arm. Daarna ze je ‘m vast met een borgmoer.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 09 juli 2012 11:30 PM
  [ # 234 ]

Ah op die toer!!

Nu heb ik hem, thanks Smile

Ik draai dus eerst de borgmoer los, zorg dat de bout op zijn plek blijft zitten, en tel dan de slagen die ik nodig heb om hem los te krijgen. Enfin, ik kom er wel achter denk ik als ik de boel los gooi morgenavond.

Ik ging er van uit dat die bout er strak in moest, maar de borgmoer houdt de boel dus feitelijk op zijn plek. Kan ik die borgmoer gewoon hergebruiken als het er nog goed uitziet?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 10 juli 2012 12:12 AM
  [ # 235 ]

Ja hoor, zonder problemen. Het kan wel zijn dat de spoorstang behoorlijk vastgeroest zit, dus ruim vantevoren de boel ff lekker in de kruipolie laten soppen kan zeker geen kwaad. En als-ie vast zit er niet aan gaan hangen maar ‘m laten schrikken, met ferme stoten. Gebruik een goed passende steeksleutel, de bout ‘rond’ draaien is niet echt wenselijk.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 juli 2012 12:15 AM
  [ # 236 ]

Ben je lid van de BX Club? Daar zijn ook kant en klare relais-setjes te koop, letterlijk plug en play.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 10 juli 2012 10:33 PM
  [ # 237 ]

Pff… Dat valt nog niet mee, die stuurhuishoes vervangen. Tis ongetwijfeld makkelijk, als je weet wat te doen. Heb het voor nu opgegeven, en de boel goed in de kruipolie gezet, wellicht morgen meer succes.

-Op de spoorstang zitten 2 moeren. Een grote en een kleine. Welke is nou de borgmoer, en welke is nou de moer om de spoorstang los te draaien?

-Moet de kogel van de spoorstang ook niet los?

Bedankt maar weer.

Groeten,
De welwillende kluns. Wink

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 11 juli 2012 12:45 PM
  [ # 238 ]

Wil vanavond nog een poging wagen.. Dan heeft de boel een uurtje of 20 in de kruipolie geweekt, wellicht dat ik er dan beweging in kan krijgen..

Iemand die bovenstaande wil/durft te beantwoorden?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 juli 2012 12:57 PM
  [ # 239 ]

De spoorstang moet inderdaad los van de fusee, dat is wat je bedoelt met kogel denk ik? De spoorstang zit op een stuk schroefdraad wat richting tandheugel gaat. Tegen de spoorstang zit volgens mij 1 borgmoer. En op de schroefdraad kan je (dichter naar de auto) een andere sleutel zetten, zodat dit kogelgewricht niet mee draait. Als je het schroefdraad dus vast hebt, kan je de borgmoer los draaien. Daarna zal de spoorstang waarschijnlijk makkelijk van de schroefdraad af te draaien zijn.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 juli 2012 12:58 PM
  [ # 240 ]

Maar eerst moet de kogel aan de kant van de fusee los.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
16 van de 35
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook