7 van de 16
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Lies, de Yeti
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 25 juni 2012 08:41 PM
  [ # 91 ]

Ze wil wel vooruit hoor. Ze is niet altijd de snelste bij de stoplichten maar voor haar leeftijd is het prima zat. En met de gewijzigde sproeierbezetting is het optrekken op een of andere manier wat egaler geworden en volgens mij en fractie sneller. Bevalt me wel. Benieuwd naar het uiteindelijke verbruik. Ik zal proberen niet te vaak de tweede trap open te stampen. Is toch wel een fijne sound, zo’n brullende boxer + knetterende uitlaat. music

Het benzinelampje waarschuwt sinds kort bij een volle tank alvast dat ie sneller dan je lief is weer leeg zal zijn. Laughing Zal wel iets met de tankvlotter zijn. Hij licht op in bochten en bij remmen. Zodra de eerste liters eruit zijn houdt ie weer op.

Zojuist de motorolie ververst. Blijkbaar had ik dat bij Lies nog niet eerder gedaan want het was lekker zwart. Binnenkort de bakolie ook nog even, zal wel van hetzelfde laken een pak zijn.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 juli 2012 09:47 PM
  [ # 92 ]

Hmpf! Ze zuipt nog steeds 1.10,5. Zelfs met twee redelijk lange snelwegritten. hmz

Vanmiddag heb ik de carb. die op brek zit (die daar erg mooi mee loopt en 1:14 doet bij dit weer) uit elkaar gehad en gekeken naar die sproeierbezetting. Uit wat slopers heb ik vervolgens de sproeiers gehaald die daar het dichtste bij in de buurt kwamen. Helaas kon ik niet precies dezelfde bezetting maken maar het scheelt niet veel.

Ik heb er ook nog een andere mengselschroef in gedraaid. Die er uit kwam had een kortere punt en daarmee was het nogal pielerig afstellen.

Hopelijk maakt ‘t wat uit. Behalve het hoge verbruik doet ze’t prima.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 05 juli 2012 12:40 AM
  [ # 93 ]

Ik ben benieuwd of het resultaat zal opleveren Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 juli 2012 03:34 AM
  [ # 94 ]

Kijk nou, een mooie spot op flickr!

http://flic.kr/p/cttKmq

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 juli 2012 10:12 AM
  [ # 95 ]

Mooie foto!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 juli 2012 04:13 AM
  [ # 96 ]

Ze bleef stug 1:10 verbruiken, dus die sproeierbezetting heeft weinig effect gehad.

Echter, sinds het kleppenstellen heb ik zowaar 190 kilometer op de dagteller staan bij halve tank-aanduiding. Het hoogste aantal km’s was op dat punt tot nu toe 150, dus dat scheelt nogal. Ik ben wederom erg benieuwd naar de eindstand.

Verder doet ze het prima, al zijn er zo nu en dan wel verrassingen. Zo vloog er laatst bijvoorbeeld een ruitenwisser de berm in, uiteraard de bestuurderskant en tijdens een stortregen. hmz Provisorisch er weer opgefrut. Gelukkig geen ruitbeschadiging. Binnenkort even een vervangend kopje zoeken in mijn Ludolfs-bult. 

Lies is trouwens een van de weinige GSA’s op de wereld die niet naar benzine gaat stinken als je een raampje open draait! gooi

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 24 juli 2012 01:52 AM
  [ # 97 ]

Dat met die ruitenwisser is mij ook een keer gebeurt maar dan in de sneeuw ergens op een druk knooppunt bij Eindhoven…

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 06 september 2012 03:20 AM
  [ # 98 ]

Vanmiddag heb ik de vonkkaarsjes vervangen. De oude waren Bosch super 4 maar met de standaard ngk’tjes met enkele elektrode loopt ze, om wat voor reden dan ook, een stuk mooier. Heeft iemand anders vergelijkbare ervaringen met luxe bougies in een GS/A? De oude kaarsjes zagen er trouwens nog prachtig uit. Droog, onbeschadigd en lichtbruin.

En Lies d’r accu is definitief terminaal. Dat is niet geheel onverwacht want deze is een keer helemaal leeg gelopen omdat iemand d’r op contact had laten staan na een verplaatsing in de stalling. Daarna heeft ze het er nog wel een tijdje goed mee gedaan maar toen ik d’r vorige week uit de stalling haalde was de accu, ondanks het niet heel lange stilstaan, het warme weer en het losgekoppeld staan, zo goed als leeg. Na een paar redelijk lange ritten (laadspanning is prima) en een middagje aan de lader ging het niet veel beter. Heel onvoorspelbaar gedrag. Het ene moment vlot rond en het andere moment te langzaam om te starten. Daardoor intussen al twee keer moeten slingeren en twee keer door aardige omstanders aangedrukt. Morgen prop ik er een reserve-accu’tje in. Hopelijk start ze daarmee wel weer vlot en is ‘t niet een overleden startmotor die kortsluit…
In het laatste geval hoop ik dat de starter op het 1220-blokje dat ik van Patje overneem nog goed is. tongue rolleye

Verder rijdt ze prima. Alleen de bolletjes zijn een beetje plat maar die komen nog aan de beurt. Het is nog lang geen plank.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 06 september 2012 10:43 PM
  [ # 99 ]

Met de reserve-accu start ze weer als nieuw…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 06 september 2012 10:44 PM
  [ # 100 ]

Mooi!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 06 september 2012 10:50 PM
  [ # 101 ]

Ook weer opgelost Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 06 september 2012 10:57 PM
  [ # 102 ]

Gelukkig wel.
En met de nieuwe bougies loopt ze echt opvallend veel beter, terwijl de oude helemaal niet slecht waren. Die luxe bosch-gevallen met vier elektroden vindt de GSA blijkbaar maar niks…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 oktober 2012 02:35 AM
  [ # 103 ]

De laatste update is alweer ruim een maand geleden. Dat is een goed teken.

Vanmiddag heb ik Lies weer even wit gemaakt met spons en doek. Vorige week heb ik een puffende uitlaatkoppeling even dichtgemaakt omdat ik het binnen begon te ruiken.

Als beloning voor goed gedrag ga’k binnenkort d’r fusees en bolletjes vervangen en ze moet ook nog even wat scherper worden uitgelijnd. Kortom: niks spannends.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 11 oktober 2012 10:37 AM
  [ # 104 ]
Midfriesland schreef:

... het binnen begon te ruiken.

wat ruik je precies? Ik denk dat ik ook een dergelijke actie moet gaan ondernemen, na een goeie poot gas komt er ook bij mij een walmpje het interieur in…

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 11 oktober 2012 12:11 PM
  [ # 105 ]

Bij mij was het onmiskenbaar uitlaatgas. De oplettende luisteraar kon het al horen en nu het kouder wordt kwam het met de warmte van de kachel naar binnen en dat is irritant. Het was vooral te ruiken vlak na de start, bij het wachten voor stoplichten en bij flink gas indrukken bij lage snelheid.
De koppeling van de linker voorpijp op het Y-stuk bleek een beetje te puffen. Even die pijp losgehaald en weer vastgezet met wat uitlaatpasta ertussen en klaar is’t weer.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
7 van de 16
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook