26 van de 49
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 juli 2012 03:02 AM
  [ # 376 ]

‘k Wist niet eens dat er twee verschillende mechanieken bestonden. Weer wat geleerd.
Brek en Geesk hebben in elk geval het systeem met de rollers aan de ruit en die hadden uiteraard losgelaten…
Nu ben ik ineens nieuwsgierig geworden naar wat er achter de panelen van Lies zit. suprise

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 13 juli 2012 12:06 AM
  [ # 377 ]

De oude versie van het mechaniek, zoals die mij erin zit/zat, en zoals die kennelijk ook bij Draak, Brek en Geesk zit, is zwart gelakt. De nieuwere, verbeterde versie met de rollen aan het mechaniek is ongelakt. Als iemand nog een setje (mechaniek + ruit) voor de bijrijdersdeur van het nieuwere type heeft liggen: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217676/

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 13 juli 2012 11:20 PM
  [ # 378 ]

Zozo, dat is flink opgeschoten met die gsa zeg Laughing  Goed werk geleverd!, maar loop de motor nou dus goed inmiddels?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 juli 2012 01:08 AM
  [ # 379 ]

Dankjewel! Helemaal goed loopt-ie nog niet, maar wel beduidend beter dan eerder! De niet gewisselde kop maakt ook wat lawaai (al is dat nu pas hoorbaar nadat de andere kop gewisseld is) en de timing moet nog worden afgesteld.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 15 juli 2012 01:47 AM
  [ # 380 ]

Solex onding eraf en een fijne Weber erop wil ook wel eens helpen!
Natuurlijk wel eerst de rest ff afstellen inderdaad.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 juli 2012 02:04 PM
  [ # 381 ]

idem   very good clap

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 juli 2012 11:21 PM
  [ # 382 ]

Eerder deze week heb ik met behulp van een stroboscooplamp de ontsteking afgesteld. Na behoorlijk wat stelwerk heb ik het mengsel vandaag uiteindelijk heel behoorlijk afgesteld gekregen. Vandaag ook eindelijk de bestuurdersdeur eruit gekregen om de missende deurvanger te kunnen monteren. Niets zo irritant als een deur die of openwaait of die niet open wil blijven staan… Het verwijderden van de deurpins had nogal wat voeten in de aarde, aangezien de onderste pin in het scharnier afbrak, en de bout die we als slagpin gebruikten erin vastliep. Vanmiddag het boeltje met veel gedoe weer losgekregen waarna het spul kon worden gemonteerd en de deur er weer in kon worden gehangen. Gelijk de rechter achterdeur ook maar van een andere deurvanger voorzien, aangezien de oorspronkelijke gebroken was.

Binnenkort maar eens aanvangen met het kleien van de lak met Meguiar’s Clay kit, en hopelijk vind ik één dezer dagen een andere zijruit voor de bijrijdersdeur, nu ik daar een ander mechaniek voor heb gevonden, zodat dat raampje ook weer normaal kan worden bediend. En het dashboard moet er nog een keertje uit om de kachelbediening te vervangen. En de kitrand van de dorpels moet nog worden vernieuwd. En… ach, er is altijd wel iets te doen Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 22 juli 2012 10:41 PM
  [ # 383 ]

En nog even voor Wouter een plaatje van (boven) een nieuw en (onder) een oud type raammechaniek:

De nieuwe is gegalvaniseerd, de oude gelakt, dus gevoeliger voor roest. De nieuwe heeft de rolletjes aan het mechaniek zitten, en niet meer die drukplaat die bij het oude type er voor zorgt dat de plaatjes aan het raam kunnen loskomen. Bij mij zit er nu in de bestuurdersdeur een dergelijk mechaniek, met de bijbehorende ruit, voor de bijrijdersdeur heb ik nu ook zo’n mechaniek, de bijbehorende ruit mis ik nog.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 juli 2012 10:54 PM
  [ # 384 ]

Ik heb juist bewust gekozen om het oude systeem te handhaven.
De rolletjes zijn gemakkelijk weer op de ruit te lijmen met 2 komponenten lijm van
Bison, de Kombikit of kombi-snel.
Ruit goed schoon, alum. plaatje goed schoon en grof schuren en onder druk met een lijmtang op de ruit lijmen.
Groot nadeel van het nieuwe systeem….. de strip onder aan de ruit gaat onherroepelijk onbedaarlijk roesten, met als gevolg dat de ruit onderin de deur valt.
Hier is niets tegen te doen, hier helpt geen dinitrol of tectyl o.i.d. tegen.

Profiel  
 
willingeprins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 27-08-2010

Gepost: 23 juli 2012 06:14 PM
  [ # 385 ]

Daar ben ik het mee eens, het nieuwe systeem is erg roest-gevoelig. Maar als de rolletjes bij het oude systeem eenmaal los zijn, kan het glasoppervlak beschadigd raken en wordt opnieuw lijmen lastig. Zo hebben beide systemen hun voor- en nadelen.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 27 juli 2012 05:31 PM
  [ # 386 ]

Het grootste nadeel van het oude systeem vind ik de drukplaat aan het mechaniek die de plaatjes aan de deur permanent onder spanning zet, waardoor de plaatjes de neiging hebben af te breken. De roestgevoeligheid van het nieuwe systeem is inderdaad een nadeel van het nieuwe systeem, maar so be it. Met het nieuwe systeem in de auto kan ik in alle rust later nog eens gaan proberen de plaatjes op de oude ruit buiten de auto opnieuw te gaan plakken.

Ik ben verder nog op zoek naar een paar andere onderdelen: een linker ruitenwisserarm (van de mijne zijn de gaatjes van het scharnier uitgelubberd, waardoor het ding bij hogere snelheden alle kanten opwappert), een nette zwarte stootstrip voor de linker achterdeur (die is op mijn GSA losgeraakt aan de voordeurzijde en nogal verfrommeld) en een linker duplo-koplamp, bij voorkeur Cibie, aangezien de rechtse ook een Cibie is. M’n huidge linker koplamp heeft een roestende reflector bovenin de lamp. Zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/217676/

Ik hoor het graag!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 juli 2012 09:45 PM
  [ # 387 ]

Ik heb die linker ook nog wel liggen in de schuur geloof ik.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 27 juli 2012 10:03 PM
  [ # 388 ]

Dat zou mooi zijn Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 juli 2012 11:35 PM
  [ # 389 ]

ik ga morgen even voor je in de schuur kijken…

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 juli 2012 12:19 AM
  [ # 390 ]

Top, ik hoor het graag Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
26 van de 49
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook