Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Hoe is het met de New C4 rijders na 1 jaar gereden te hebben in deze voiture???
Op 7 juli 2012 is mijn C4 juist 1 jaar en ongeveer +/- 10.000km op de teller staan.
Mijn planning was van +/- 20.000km maar wegens omstandigheden is mij dit niet gelukt, als ook geen grote ritten van meer dan 200/300km enkel.
Tot op heden niks negatief over deze auto,rijdt zalig een echte citroen. En die EGS6 bak een waar genot zelfs mijn zoon is er weg van.
U zal denken is er dan echt geen minpuntje??? Jawel mijn vrouw wil er niet in rijden.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 09-01-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive robotbak
Heel tevreden na 1 1/2 jaar en 22.000 km. Net het eerste onderhoud laten uitvoeren tegen de prijs van €230, wat ik heel aanvaardbaar vind. De EGS6 zou voor mij ook bijna onmisbaar zijn.
Verder… 1 nadeel, moet te dikwijls bijtanken dit omdat ik regelmatig omwegen rijd vanwege het rijplezier!!
C4 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive, sinds 15/1/2011 - robotbak - eMyWay - Perla Nera Zwart.
EX: Diane - GS - Visa - BX Sport - XM - Audi A4 - Bmw 320d.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik heb dan wel nog een oude Citroën C4 (bouwjaar 2007), maar toch denk ik er ook wel hetzelfde over.
Ik heb nu op bijna 2 jaar een goede 16.000 km d’r op zitten.
Ben ook super tevreden van de gerobotiseerde versnellingsbak, zou d’r niet meer zonder kunnen
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Wij hebben onze C4 II sinds januari 2011, de gewone Hdi 90 met als enige optie een echt reservewiel. We hebben hem vooral gekocht voor de ruimte achteraan, en in dat opzicht heeft hij ons (of beter onze dochter) niet ontgoocheld. Ook de kofferruimte voldoen ruim voor kinderkoets + bagage.
nu 20000km verder zijn we nog altijd tevreden, al hebben we 3 onverwachte bezoekjes aan de garage(citroën yzer) gebracht;
- rammelgeluid in het stuur (opgelost door mousse te plaatsen, binnen de garantie)
- storing van emissie, bij starten van motor na de koudste dag van het jaar => ging vanzelf over, garage kon niets vinden, ik vermoed melding door de condens die vastvriest aan sensor of zo.
- achterbumper bijgewerkt door andere chauffeur, gelukkig geregeld via de verzekering.
voor de rest kan ik niets bedenken wat me niet aanstaat, voor die prijs zouden we hem zeker opnieuw kopen.
C4II Hdi 90
ex Xsara 1.9D reflex, ex Zx 1.4
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Ik heb mijn C4-2 exclusive gekocht in mei 2011 als opvolger van mijn oude C4 exclusive. Na een jaar en 30.000km ben ik nog steeds zeer tevreden met de auto. Ik heb 1 probleem gehad: het willekeurig uitvallen van het display van de e-myway. Na het vervangen van de RT-6 radiounit geen problemen meer gehad.
Vergelijking nieuwe vs ‘oude’C4:
* nog beter afgewerkt
* nog comfortabeler
* veel krachtiger (vooral onderin dankzij de turbo) en toch zuiniger
* heeft meer ruimte in het koffer (ondanks de subwoofer)
* egs heeft even gewenning nodig, maar ik wil niet meer zonder (ook al verslikt het systeem zich zo af en toe nog wel eens)
* meedraaiende Xenon verlichting draait vloeiender tov de vorige uitvoering en bi-xenon geeft bij groot nog meer licht in het pikkedonker hier op de b-weggetjes in het zuiden.
Al met al zou ik deze auto wel eens langer in bezit kunnen houden dan de vorige die ik na 4 jaar weggedaan heb omdat dit nieuwe model eraan kwam. Ik ben zeer tevreden.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 30-05-2011
- C4 (2004-heden) e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business
De mijne heb ik nu een maand of 8 en heb er 33.000 opzitten. En buiten een paar onhebbelijkheden van het navi-telefoonsysteem kan ik niets vinden waar ik niet tevreden over ben. De EGS vind ik, ondanks die paar keer in de week dat hij niet doet wat ik verwacht, heerlijk. Poosje geleden een week geruild met een collega die een avensis handbak had. Die vond de c4 maar niks. Nu is het wel zo dat als je je al ergert aan de mogelijkheid geluiden en verlichting te wijzigen (zelfs als je er geen gebruik van maakt) ook een c4 nooit goed genoeg kan zijn. Die egs was dus niks, maar daar is hij niet de enige mee, maar toen hij ook nog de mistlampen die gaan branden bij het maken van een bocht als ergerlijk ervaarde was dat voor mij genoeg reden om hem niet meer serieus te namen als het over auto’s gaat. Totdat zijn volgende Toyota ook met bochtverlichting komt natuurlijk, maar dan is het anders:).
Tsja, met zo’n instelling wordt het nooit wat natuurlijk.
Kan me er niet druk om maken.
Over druk maken gesproken. Jeremy Clarkson van Top Gear vind die egs net zo sloom schakelend alsof je enkel in het gips zit, en ik heb dat ook van anderen gelezen. Maar zelf heb ik die indruk helemaal niet. Het gaat volgens mij net zo snel of langzaam als een handbak waar je relaxt mee rijdt. Of draaf ik nou door in mijn enthousiasme?
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Neen,gewoon blijven genieten van je auto. Ik geniet ook van mijn C4 en die EGS bak, rijdt gewoon heerlijk al naargelang je manier van rijden en dosering gaspedaal.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Vandaag z’n eerste beurt gehad, en prijs opgave trekhaak, (‘t zal een afneembare worden)
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 09-01-2012
- (Grand) C4 Picasso Business Lounge
Wel, mijn C4’ke is eind november 2011 ingeschreven (België) en vandaag heb ik de kaap van 30.000km gehaald…
Vind het een klasse auto en zalig om in te rijden.
Had enkel gedacht dat het onderhoud interval wat hoger zou zijn.
Maar over het algemeen ben ik er heel tevreden over.
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 29-02-2012
- C4 (2004-heden) Collection
Ik heb mijn C4 nu sinds 19 januari 2012 en ik ben er nog altijd even blij als de 1ste dag dat ik hem had, maak er vaak ritten mee van 200 km door lange afstand relatie heb er nu 18 124 Km opzitten met hem. Had eerst een ford Fiesta en dat verschil is echt van dag en nacht !! Heb er ondertussen al verschillende dingen voor gekocht zoals nieuwe velgen enz.
voor mij is het echt gewoon een SUPER auto lekker veel luxe en sporitef
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
vtske schreef:Vandaag z’n eerste beurt gehad, en prijs opgave trekhaak, (‘t zal een afneembare worden)
Zo ben terug thuis van een korte vakantie trip aan de moezel, in de regio Bernkastel met de C4 totaal aantal km 525 genoten lekker op cruise en automatisch met een gemiddelde verbruik van 5,5l.
Er was op mijn verblijfplaats nog een C4 Rouge Babylon, model lager en met man. 5 bak met een belgische nr plaat.Blijjkbaar ook in ‘t zelfde hotel,van toeval gesproken.
Nr plaat houder achter met dealer naam, regio Oost-Vlaanderen.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Ik heb een 90HDI ligne business en er afgelopen jaarbeurs 60.000 km mee gereden en geheel probleemloos. Verbruik gemiddeld 1:20 met een normale rijstijl. Geen spijt maar mis alleen een beetje het ruimtegevoel van mijn vorige Picasso’s. De 5 bak schakelt prima en het glazen dak was een goede keuze. Reden om de C4 te kiezen was dat je voor relatief weinig geld een erg complete en comfortabele auto krijgt en maar 20% bijtelling.
C4 eHDI110 EGS Exclusive sinds 10 januari 2012 met 30500 km.
Ik ben zeer tevreden, elke keer is dat genoot om in te mogen cruisen. De EGS na 2-3 weken heb ik volledig onder controle. De afwerking, ruimte, glazen dak, Denon audio, EGS en alle hulp systemen maken een geweldige auto voor lange afstanden. In juli heb ik in een dag zeer relax van Toscane naar NL gereden (1400 km), bij aankomst thuis was ik helemaal ontspannen. Gemiddelde verbruik 5.6, met snelheden tot 150km/h. In Italie regelmatig steile berg wegen gereden zonder enkel probleem.
Problemen of nadelen nog niet tegen gekomen. Wel kleine onvolkomenheden zo als de “massage stoelen” zijn niets bijzonder, enkele navigatie scherm vind ik ook niet optimaal, als je passagier met audio bezig is dan kan je nergens meer zien waar je naar toe moet.
Bijgevoegd afdruk van MyCitroen web-site met gemiddelde warden van mijn auto, zo te zien ben ik een zuinige rijder met gemiddeld 5.5 l/100km
Groet,
Darek
C4 II Tentation - 1.6 ehdi EGMV6
Na een dik jaar en 15000km nog steeds tevreden. Enkele kleine dingen, zoals de sierstrip onderkant passagiersraam die steeds loskwam, en nu de rw rechts die net tegen de onderkant van de motorkap wrijft. Alles netjes opgelost onder waarborg. Verder gewoon een onderhoudje (€ 160 ) en de terugroepactie op de hulpaandrijfriem + update software van de bak.
De meningen verschillen nogal wb. de EGMV6 maar voor mij voldoet die prima.
Gemiddeld verbruik ligt op 5.6 l/km, wat ik best ok vind, dik een liter minder dan mijn vorige auto. Iedereen vind m ook mooi vanbinnen, goed afgewerkt en mooie zachte materialen. Behalve dan het stuk plastic net achter de voorruit… bij straffe zon weerspiegelt t nogal in de voorruit.
Ik zou m zo opnieuw kopen, deze keer echter wel met de velgen, spijt dat ik die niet direct meebesteld heb.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Jullie vinden dat een goed verbruik?
Ik haal dat verbruik met mijn “oude” C4 diesel, en dat is geen e-hdi.
Dus zou zeker verwachten dat zo een e-hdi het nog een stukje zuiniger mag doen.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ik heb een gemiddeld verbruik van 5,5l à 5,6l met de peugeot 307 14HDI zit ik op 5,3l met manuele 5 bak dus ben dik tevreden hierover.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.