5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Aanschaf BX16RS automatic   einde oeffening
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 juli 2012 01:00 AM
  [ # 61 ]

Ding wat vaak vergeten wordt (in ieder geval door mij) is de bediening van de hoogteregelaar. Een stang gaat vanaf de hoogtebediening binnen naar de voorste en achterste hoogteregelaar. Die moet ook los.

Het subframe zit vast met 4 bouten, waarvan er 2 bereikbaar zijn in de auto, onder de vloerbekleding. De andere 2 zitten bij de stabilisatorstang. Het lijkt in eerste instantie dat er daar 4 bouten zitten, maar de andere 2 zijn alleen om de stabilisatorstang vast te houden.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 27 juli 2012 09:46 PM
  [ # 62 ]

Deze week lekker bezig geweest om subframe van onder de auto te halen, frame ligt nu naast de BX.Al met al is het me niet tegen gevallen, misschien komt het doordat er gezegd wordt dat het een pittige klus.De kennis van het forum maakt et wel makkelijker. Vandaag een ander frame opgehaald bij een forumlid en heel leuk om eens iemand van ‘t forum te ontmoeten, lekker bakje koffie gedronken wat over en weer gepraat en weer terug naar huis gereden.Dus gaan we morgen weer lekker aan de slag en een poging wagen dit frame weer onder de BX te sleutelen en dat gaat wel lukken.

Zo als je ziet is het frame op de derde foto ondanks de schade niet echt geweldig meer en is vervangen geen verkeerde optie en kunnen we er weer een hele poos tegen.Het kapotte frame is bruin van kleur is dat nog de originele.Het frame wat er nu ondergaat is zwart en lekker vettig dus dat wil maar zo laten.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 27 juli 2012 10:26 PM
  [ # 63 ]

Goed bezig!!!

Gezien de staat van het oude subframe kon het sowieso geen kwaad om dat te vervangen…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juli 2012 10:31 PM
  [ # 64 ]

En die staat is zo slecht dat ik mij best wel een beetje afvraag hoe dat in ‘s hemelsnaam door de apk is gekomen. Je ziet trouwens ook hoe erg roest een subframe kan verzwakken Wink

Heel erg goed dat je het nu vervangt!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 27 juli 2012 10:52 PM
  [ # 65 ]

Vervangen is inderdaad geen verkeerde investering en voor de APK hoef je je dan geen zorgen meer te maken.Trouwens ik vindt het ook best wel leuk om te doen, is voor mij een soort van ontdekkingsreis.Ik heb niet veel sleutel ervaring en heb wel geluk dat ik de BX tijdelijk hier kan stallen.Als je het buiten moet doen is niet altijd makkelijk en met de BX voor de deur op een plein, de omgeving zal daar niet blij mee zijn.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6123
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 juli 2012 10:55 PM
  [ # 66 ]
Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 juli 2012 01:39 AM
  [ # 67 ]

Mooi werk man, petje af! En idd was de oude wel aan vervanging toe. Mooi dat je je niet uit het veld laat slaan!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 28 juli 2012 12:29 PM
  [ # 68 ]

Dat gaat behoorlijk snel! Die zit er zo weer onder zo te zien Smile.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 28 juli 2012 10:19 PM
  [ # 69 ]

Vandaag weer lekker bezig geweest, subframe hangt weer onder de BX. Als je zoiets alleen moet doen is het best wel een zware klus.Ik heb het frame op een garage krik gelegd en dan het frame voorzichtig opkrikken aan de linkerkant vast gezet, niet helemaal vast. Toen de stang van de hoogtregelaar door de geleiding van het frame gewurmt. De hoogte regelaar, stuurhuis en stabilisator vastgezet.Weet alleen niet meer hoe de lip die aan de stang van de hoogteregelaar vast gezet moet worden,de volgende keer eerst alles even nalopen en dan de bouten vast draaien.Nog wel een klein probleempje bij het slopen van het frame zijn de retourleidingen van de linkerveerpoot afgescheurd moet even kijken of er nog genoeg lengte over is.Trouwens jullie nog bedankt voor het advies en lovende woorden. Nu even een breake. sleep

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 juli 2012 08:09 PM
  [ # 70 ]

Goed werk man!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 31 juli 2012 07:53 PM
  [ # 71 ]

Vandaag de laatste dingen aan het subframe gedaan,alles zit weer vast.Volgorde van enkele dingen was makkelijker geweest om dat anders te doen,zitten prutsen om b.v. de hoogteregelaar vast te zetten.Maar goed eindelijk gelukt.Bokken van onder de BX gehaald,daarvoor de motor al gestart en systeem op druk laten komen.Nu is er het volgende probleem de BX staat in z’n hoogste stand en wil voor niet meer zakken, terwijl er aan de achterkant niets aan de hand is. Kan het zijn dat er nog lucht in het systeem zit,misschien de twee retourleidingen aan de linkerkant verwissel.De BX kwam wel normaal
omhoog.Had op dat moment geen tijd om er verder naar te kijken.Heeft iemand een idee.
Groet Cor

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 juli 2012 08:13 PM
  [ # 72 ]

Het kan zijn dat je leidingen hebt verwisseld op de hoogteregelaar. Maar het kan ook zijn dat de bediening niet goed zit. Wees voorzichtig, NIET onder de auto gaan liggen als je daar mee gaat prutsen maar een brug regelen!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 31 juli 2012 08:25 PM
  [ # 73 ]

De Leidingen aan de hoogteregelaar zijn niet los geweest,wel de retourleidingen van de veerpoot.Ik ga niet onder de auto zonder steunen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 juli 2012 08:28 PM
  [ # 74 ]

De retourleidingen verwisselen maakt niet uit. Ik verdenk de bediening die fout zit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6123
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 31 juli 2012 08:30 PM
  [ # 75 ]

Even de Olving erbij. Daar staat de afstelling in beschreven.

Enne, nog steeds: goed bezig!

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook