Dan maar hopen dat Gies dit keer met de GSA de presse route gaat uitzetten. Hoeven we niet als gekken rond te rijden:), of mogen we eens een foutje maken. Zit er toch nog een goed einde aan dit bericht.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Op marktplaats, witte gs 1015.
Zal een motorrevisie nodig hebben als ik het zo lees.
http://link.marktplaats.nl/577355577
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Is vaak een probleen van afstelling van carburateur en ontsteking.
En je moet de 1e type 1015 goed warm rijden voor ze mooi beginnen te lopen. Dit heeft te maken met
de olie verwarmde hotspot i.pv. de uitlaat verwarmd hotspot. Met olei duurt het veel langer voor die
op temperatuur is.
Ik ben een paar maanden geleden bij die gs wezen kijken…....
Geloof me, die motor is er echt helemaal klaar mee.Hij startte dat ding.., nou als je dacht dat de blauwe gsa van Jochem tikte heb je deze nog niet gehoord.Hij liep ook niet meer op alle 4 de cilinders. Ik had zoiets van zet maar gauw weer uit. Een herrie niet normaal.Leek wel of er iemand in het blok met een hamer alles aan puin aan het slaan was. Stationair lopen deed ie toen ook al niet meer. En de staat van de rest van de auto viel me ook flink tegen.Portieren zijn rot en geplamuurd onderaan,lak is dof en lelijk, voetenbakken waren nat, dorpels zijn dun en kraken her en der als je erop drukt. Interieur bekleding is heel, maar het is wel rommelig en er is 1 armsteun afgebroken aan de bestuurders kant. Voor de rest wat ik heb gezien gaat het wel. Bodem had geloof ik 1 slecht plekje, maar is onbehandeld en wel bruin van de vliegroest zoals ook de wielkasten. Ohja de binnenschermen voor waren ook matig.
dusss. In de advert. tekst en op de foto,s lijkt het nog heel wat maar in het echt viel ie mij vies tegen. Moest toen der tijd nog 2000 euro kosten ook.Denk zelf dat ie rond de 850 waard is. (persoonlijke mening!)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Pfff, dus afblijven dat ding boven de 250,- ?
Gr. Wim.
Ligt eraan, als je hem voor weinig kan krijgen, handig bent, veeeeeel tijd hebt en de nodige poen om het ea op te knappen. En je moet het natuurlijk ook leuk vinden. Dan is er heus wel weer wat van te maken, maar ik heb hem lekker laten staan.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Pekeltje staat weer te koop in Assen voor €850,- (bieden vanaf €500,-) maar er moet wel “één en ander aan gebeuren”.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Een goeie basis om weer iets moois van te maken. Koets en bodem waren netjes. Plaatwerk redelijk en interieur vergaan. Goof heeft er een 1299 blok in gelepeld.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
had al gemaild, ben benieuwd wat er aan gedaan moet worden.
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
kan m’n bericht niet meer aanpassen, maar dit werd mij gemeld per emaille:
Hallo,
Je vroeg wat er zoal aan de GSA moest gebeuren;
- het schuifdak lekt
- er moet een andere achterliep op
- de linkervoordeur moet behandeltAllemaal geen onoverkomelijke zaken. Ik heb er alleen geen tijd voor. In de toekomst moet natuurlijk de bodem behandeld worden. De auto is wel 32 jaar oud en met al die pekel in de winterperiode is een behandeling wel nodig.
Verder is de de auto zwart gespotenndoor de vorige eigenaar. Origineel moet hij eigenlijk groen zijn. Maar dat is natuurlijk niet echt nodig.
Het is en blijft een Citroën van 32 jaar oud die de nodige roestvlekken heeft. Hij heeft een APK tot augustus 2013.Hopelijk ben je zo voldoende geïnformeerd.
He, het kriebelt wel, god wat reed die GSA lekker met die 1300 motor en halfautomaat.
Ik vind hem geen 850 euro waard, de bodem is op verschillende plekken begonnen met roesten, ook de dorpels zijn niet super. Een lekkend dakje helpt ook niet echt mee.
Het is echter wel een goede basis, voor een originele nederlandse GSA!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Kijk aan, weinig nieuws onder de zon sinds ik d’r had.
Ik denk dat het schuifdak lekt omdat het niet goed sluit. Toen ik ‘m had schoot het dakje al geregeld spontaan los. Uiteraard kon er dan water naar binnen lopen. Ik had het dak daarom ‘tijdelijk’ vastgetrokken met een tie-wrap aan de houder van een van de zonneschermpjes.
De linker voordeur had destijds al een gaatje onderin de hoek, de voorste spatschermen hadden roestblazen en de achterklep viel bijna uit elkaar. Deuren en een kofferklep zijn nog wel te vinden. Alleen jammer van de sierstrip op de kofferbak.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Toen ik hem net had heb ik nog een filmpje gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=pOoVoEadWHE
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Midfriesland schreef:
Ik denk dat het schuifdak lekt omdat het niet goed sluit. Toen ik ‘m had schoot het dakje al geregeld spontaan los. Uiteraard kon er dan water naar binnen lopen. Ik had het dak daarom ‘tijdelijk’ vastgetrokken met een tie-wrap aan de houder van een van de zonneschermpjes.
.
Dat heb ik later nog gefixt met een nieuw sluitmechaniekje uit een rode GSA x3 Ik hoop dat het verstopte slangetjes zijn, want als de lekbak rot is zorgt dat voor erg veel werk…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Mooie bruine GSA in Bears (Friesland) te koop voor 1850 euro, schijnbaar met nieuw interieur: http://link.marktplaats.nl/589840496
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91