Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Blauw?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Tja, dat schrijft ie wel , maar ik heb daar nog nooit van gehoord
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
En het antwoord op de blauwe misterie:
http://www.renard.nl/renard-blauwe-olie-antwoorden-op-faq/
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Heb net een draadje van 19paginas over t spul hier op het forum gelezen. Weet niet of ik er zo blij mee ben. maar mijn eerste ervaringen zijn goed. ze komt heel snel omhoog. veert idd wat zachter zeker niet slecht. De nadelen in de winter van blauw tov van groen maken dat ik bij n volgende wissel/catastrophe wel voor groen ga.
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Zo we zijn nu weer een tijdje en een paar duizend kilometers verder.
Ze rijd heerlijk. Heeft zichzelf zelfs al een keer bewezen met een aanhanger erachter. Kwam er wel achter dat ik dat nog even niet meer kan doen, de verlichting werkte niet. Kan zijn dat het de ikea leenbak was, maar ik vermoed dat het eerder aan de auto ligt. Het stekkerstuk bij de trekhaak was helemaal verbogen.
Bij het overzetten van mijn eigen radio is op een vreemde manier de aarde losgeraakt oid. Ik probeer al een tijdje het dasboard uit elkaar te krijgen zodat ik er een draadje vanaf de aansteker kan aanhangen. Ik haal de schroefjes achter as/centenbak los. Ook achter de knoppen vd ventilatie haal ik er 2. Muurvast zit het dan nog. Gekeken onder klok bakje, nada. Vent. roosters weggehaald in het vermoeden daar nog een schroef te vinden, nada. Wat mis ik hier?
Verder merk ik dat als de motor stationair moet draaien met stroomverbruikers aan (koelfan en ventilator) valt hij vaak uit. Ik denk gelijk aan stappenmotor, maar waar kan ik die precies vinden, hoe ziet die er uit en hoe maak ik dat schoon?
Ook schokt de auto weleens als je net tussen gas geven en gas los inzit. Ik merk wel dat dit minder gebeurd als ik vpower tank, bij bp excellium weer extreem veel schokken en normale 95 zit er een beetje tussenin. Waar moet ik dan aan denken? Bougies/kabels/luchtfilter,rotor plus kap zijn allemaal nieuw.
Gr Wiebe
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Voor het middenpaneeltje: http://www.citroenbx.nl/bx/techniek/Dashboard-3.html
Dank je, zo moet het lukken
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Nu valt ze zelfs uit als ik door of terugschakel. Morgen maar es zien of ik die stappenmotor kan lokalizeren. Prio 1!
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
gister het luchtfilter even losgehaald. Ik kom er niet uit, ergens langs het luchtinlaat traject moet ik toch die stappenmototr tegenkomen? Hoe ziet het er uit? Zou er geen vacuumslang naar toe lopen?
Als ik zoek op stappenmotor op het forum, kom ik terecht in ellenlange discussies waar het woord valt, maar ben nog geen duidelijke uitleg tegengekomen. Zo zie ik door de bomen het bos niet meer.
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De stappenmotor zit (als je voor de auto staat) rechts van het monopoint-huis. Lijkt een beetje op een zwarte halve maan. Wat je kan doen is hem demonteren, goed schoonmaken en de geleidebaantjes insmeren met white grease. Ik denk alleen dat de stappenmotor je probleem niet is.
Deze is niet van een BX, maar het lijkt er wel op.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Deze is van een Xantia, en juist hier zit géén stappenmotor, maar een zwart plaatje Maar de plek en vorm is wel vergelijkbaar.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Hilko, jij bent hard op weg om je vleugeltjes te verdienen
Waar denk jij aan dan?
Moet hier echt snel iets aan doen, want echt rijdbaar is ze niet zo. Moet de hele tijd heel and toe doen, terwijl ik niet eens op circuit rijdt!
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik denk dat je aan een nieuwe bobine toe bent.
Dan zou ik toch ook als ik toeren maak iets moeten merken?
BTW ome hildo is echt geweldig!
dus die stappenmotor zou dan als ik voor het blokje sta aan de rechterkant moeten zitten?
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Niet als de bobine alleen maar haarscheurtjes heeft. Dat kan op vollast, maar ook bij het terugvallen naar stationair toerental, hele rare effecten geven. En eerlijk gezehd zou ik het anders ook niet weten, want de rest heb je al vervangen. Druk voor de zekerheid ook de bougiekabels nog eens goed aan.
De stappenmotor regelt alleen het stationair toerental. Als die niet goed werkt gaat het toerental staan pendelen tussen hoog en laag, maar verder doet ie niets als je rijdt.