Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Volgensmij heb ik jou 2 weken terug bij GAOS gespot! Ik was met de Dyane (zul je ook wel hebben gezien)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Klopt, dat was ik! Ik had je blauwe Dyane ook zien staan
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
ik heb hem gevonden hoor, stuur je wel ff een pm.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Even een paar vraagjes. Mijn GSA heeft in het verleden eens een Dinitrol-behandeling gehad, alleen missen er nu enkele dopjes, o.a. in de dorpel. Heeft iemand enig idee of, en zo ja, waar die dopjes los te krijgen zijn?
En ik wil binnenkort de kitrand van de dorpels vernieuwen. Wat voor kit o.i.d. kan ik daar het beste voor gebruiken?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Bij een Dinitrol centrum.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Hmm, waarom bedenk ik dat zelf niet?
Anyway, vanavond was het een prima avondje om een begin te gaan maken met het kleien van de GSA. Na een Dreft-wasbeurt heb ik één helft van de motorkap gedaan, aangezien die er het ergst aan toe is. En het verschil is niet alleen zichtbaar…
...als voelbaar! Na twee kleibeurten is de lak weer geweldig glad. Er zal waarschijnlijk nog wel licht gepolijst moeten worden, maar de resultaten tot nu toe zijn veelbelovend!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dat ziet er mooi uit!!! nou de rest nog ff doen
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Tjee wat een verschil; van mat naar hoogglans!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Vanmiddag heb ik de achterbumper eens gedemonteerd om een afgebroken bout van de bevestiging bij het achterwiel te verhelpen, en toen bleek ook direct waarom mijn achterbumper zo naar binnen kromgetrokken was:
Kennelijk heeft die balk ooit een tikkie gehad. Om dit toch maar te verhelpen stelde m’n pa voor om de balk met behulp van zijn Vel Satis een stukkie terug te trekken.
Nee, niet met behulp van de 3.5 V6 met 245 pk, maar met behulp van een handlier dus En zodoende is de balk nu weer behoorlijk recht en daarmee de bumper zelf ook. Gelijk de boel maar even een laagje roeststop gegeven. Ondertussen, als het zonnetje eventjes weg was, verder gegaan met het kleien van de rest van de auto. Zo zag de klei eruit na een eerste kwart van het dak:
Ránzig! Maar goed, uiteindelijk heb ik de hele auto kunnen kleien, waarna ik in de schaduw verder ben gegaan met het cleaneren van de lak met Meguiar’s Deep Crystal Paint Cleaner. Handmatig inpoetsen, machinaal uitpoetsen, en ook dat gaf weer meer glans:
Links gekleid en gecleaners, rechts alleen gekleid.
En ach, we zijn toch al bezig, dan schroeven we gelijk een setje authentieke windgeleiders op de voorportieren:
Dit setje werd twee jaar geleden op dit forum aangeboden voor een klein prijsje, echter kwam er geen enkele reactie. Dus nam ik de gok en mailde ik de aanbieder of hij ze nog steeds had. Dat was het geval, dus een paar dagen later lagen ze bij mij in huis. En nu dus op m’n GSA!
Vorige week had ik de kunststofdelen aan de buitenkant weer voorzien van een nieuw laagje Riwax PVC-coating. Van Art kon ik een frisse linker koplamp overnemen, van de oude was de reflector bovenin de lamp ernstig verweerd. En de oude kentekenplaat was nogal gebutst en gedeukt, dus tijd voor een nieuwe. En alles bij elkaar ziet het er nu zo uit:
En dan ter vergelijking een plaatje van nu en eentje van net nadat ik ‘m had gekocht:
Het beestje komt echt weer tot leven! Qua poetswerk ben ik er nog niet, ik ga de lak nog polijsten om ook de laatste dofheid eruit te krijgen, en vervolgens een fijne laag wax eroverheen. Wauw, m’n motorkap spiegelt gewoon weer vanachter het stuur!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Gaaf!
Poetswerk loont. Mensen willen zelfs wel eens vragen als een heel doffe auto ineens glimt: ‘heb je hem gespoten?’
eh, nee dus
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Zow moatie, jij bent ernstig goed bezig. Vind het een erg mooie gsa!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Mooi resultaat.
Die windgeleiders zijn helemaal te gek man!!
Strak zeg!
Wanneer kom je de mijne doen?
Echt heeel gaaf! goed werk geleverd. die gsa heeft maar geluk gehad dat jij hem gekocht hebt.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring