Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Het grote voordeel van een ‘auto met karakter” is natuurlijk wel dat je maar weinig brandstof nodig bent…...
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat klopt slechts 3x in de 4maanden de pomp gezien en ze is nu nog vol qua benzine..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed afgelopen zaterdag was het weer een warm, welke auto pak je dan voor naar Brabant te gaan. Juist de niet Airco auto.. De karakterbak dus..
De heen en terug weg naar Den Bosch heeft ze netjes volbracht rustig zweeferig 110km/h op de snelweg..
Wel nieuw is dat Den Bosch een milieu zone heeft… WTF… Nouja gewoon doorijden deze wagen is zo milieu vriendelijk, ze rijdt toch weinig dat de schade gering is aan de natuur..
Maar goed, vandaag even de karakterbak op de brug gezet voor een inspectie. Een leidingwerk van de verdeler zweet een beetje. Deze heb ik aangedraait. Ik hoop dat dit voldoende is? Anders opnieuw monteren met een nieuwe leidingrubber? Voor de rest zag ik dat de veerbollinksachter niet meer zweet. Gelukkig dat zal dan nog wat gemorste LM zijn geweest. Missie geslaagd..
Dan even kijken naar de olielek, de motor blok had ik begin deze week schoongemaakt. Daar zie je nu niks mneer van..
Ik vermoed nu echter dat niet de keerringlek is maar de kleppendeksel!
Ik heb er wat foto’s van gemaakt:
Ik kon nu zien dat aan de rechterkant van de motor boven de uitlaatspruitstuk oliesporen zit die naar beneden toe gaan.
Echt alles aan de rechterkant van het motorblok zit onder olie.
Wat me opviel is dat de onderste polie van de distributieriem niet echt nat is. Daar zit toch de askeering?
Het valt nu echt op dat de pakking van de kleppendeksel glinsterd (olie.)
Ik denk dat de pakking van de kleppendeksel de boosdoener is? Klopt mijn theorie wel?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Voor wat er uit de foto’s kan worden opgemaakt lijkt het mij een lekkende klepdekselpakking. Kost doorgaans amper wat en is vrij vlot te verwisselen. Wel je kleppendekselbouten weer op moment aandraaien op de voorgeschreven volgorde. En die V-snaar en multiriem lijken ook niet erg jong meer, kan dat kloppen?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
japv schreef:Voor wat er uit de foto’s kan worden opgemaakt lijkt het mij een lekkende klepdekselpakking. Kost doorgaans amper wat en is vrij vlot te verwisselen. Wel je kleppendekselbouten weer op moment aandraaien op de voorgeschreven volgorde. En die V-snaar en multiriem lijken ook niet erg jong meer, kan dat kloppen?
Dat ken kloppen? Volgens mij waren die nog goed?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Van de week eens aan 2 van de 4deuren gewerkt.
Ik ben niet geheel ontevreden, echter hoe kan ik de spuitwolk uit het lak halen? Effe commendant gebruiken?
Maarre we hebben de foto’s ervan:
Rechts achterdeur:
Links voordeur:
Tja eentje staat nog in de Fertan en de andere is haast spuitklaar:
En nu hoop ik dat ik binnen een maand verder kan, zodat ze nadat de deuren truc is toegepast in september/oktober naar de spuiter kan? (Om de Gris Renard kleur egaal te krijgen.)
Wat betreft de olie lekkage, naar wat info van de BXclub:
De karterontluchting kan niet goed zijn daar hebben alle 16/1900 last van, waardoor door de druk de kleppendeksel lek is gegaan
komt door een rubber steun waaraan de harde vulpijp(gedeelte net onder de dop) hangt, gaat leuteren, scheuren,pijp hangt door, carterdampen kunnen niet rond en de overdruk drukt het zwakste deel(lees:klepdekselpakking) eruit.
Dit wil ik nadat ze van de spuiter terug komt doen, en de bodem bewerken met RX5/10.. En dan misschien nog effe zweven tot ze de stalling in gaat?
Wordt vervolgt
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ziet er netjes uit!
Maar die deurstijlen glimmen wel hard, heb je er blanke lak overheen gezet?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ja dat vond ik wel mooi Coen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Inderdaad netjes hoor! Alleen die onwijs glimmende deurstijlen is wel even wennen ja..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nou ze moet uit de schaduw komen van de V6.. Dus mag ze wel opvallen.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Leuk werk Gert! Al vind ik de deurstijlen ook erg glimmen, maar als je er zelf tevreden mee bent is het natuurlijk prima!. Opvallen gaat zeker lukken op deze manier
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Glimmende deurstijlen, prima! De mijne zijn vaal en de witte ondergrond komt er door. Dan ziet dit er toch een stuk beter uit!
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Weet iemand toevallig de originele kleurcode van de zwarte deurstijlen?
Volgens mij waren ze oorspronkelijk matzwart of zijdeglans zwart. Of is het toch een soort grijs?
Ik ben ook van plan om ze een keer op te knappen.
By the way,
Het begint er goed op te lijken Gert!
Wat heeft een Digit toch een gaaf dashboard! Zooooo jaren ‘80!
Echt karakter. Als het druk is op de weg moet niet vergeten om af en toe rechtuit te kijken!
Groet,
Hans
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
H@ns schreef:Weet iemand toevallig de originele kleurcode van de zwarte deurstijlen?
Volgens mij waren ze oorspronkelijk matzwart of zijdeglans zwart. Of is het toch een soort grijs?
Ik ben ook van plan om ze een keer op te knappen.
Rallye black is prima. Standaard Motip kleur.