Ik heb geen rij of startproblemen meer! Het lost zichzelf op..
Wel brand sinds kort het remvoeringslampje. Tijd om blokjes te vervangen dus.
Ik kan op Winparts.nl 2 types vinden;
http://www.winparts.nl/633/remsysteem/remblokken/0195118/remblokkenset—schijfrem
http://www.winparts.nl/633/remsysteem/remblokken/0182501/remblokkenset—schijfrem
Weet iemand welke ik moet hebben?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
die van de bovenste link
Dan ga ik die bestellen!
Net even wat plaatjes geschoten.
Eindelijk weer eens wat met een camera gedaan ;D.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Leuke foto’s, Maurice!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Zekers! Heel fraaie standpunten en belichting.
Steeds stel je de meest simpele dingen uit, tot er ineens één auto wegvalt en je dan van de GSA afhankelijk ben. Dan sla je je voor je hoofd waarom je de remblokken niet eerder vervangen hebt…
Nu net besteld dus, en vanaf volgende week weer lekker karren
Wat is er voor een wagen uit/weggevallen?
In ieder geval is een GSA voor dagelijks geen straf!!
De Astra van m’n ouders komt niet door de CO meting bij de APK, en dat is allemaal computergestuurd dus niet even een stelschroef aandraaien helaas… Inmiddels is er een nieuwe Lambdasonde ingezet, Sonde van het geld want dat kost een luttele 88 euro en bleek het probleem niet te zijn. Vorig jaar is de katalysator vervangen en dat is nu de verdachte… Maarja, na een krap jaar al?
Zit er niet ergens een tiny little lekje in het inlaatspruitstuk? Of blaast ie zachtjes wat belletjes uitlaatgas in de kvs?
Er zijn nog veel meer mogelijke oorzaken voor foutieve CO-waarde, deze schoten mij in ‘t hoofd.
Computer eens uitlezen kan ook dingen aan het licht brengen.
Computer-reset wil ook wel eens helpen i.c.m. injectiereiniger (voor singlepoint carburateurreiniger) om de CO beneden de 0.5% te krijgen.
Succes!
Het spruitstuk bleek slecht, die is vervangen. Ook is de kat vervangen, Morgen weten we meer…
Dank voor je tips
Weet iemand trouwens waar ik achterremschijven kan vinden voor de GSA? Heeft de club die?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ja, die heeft ze.
Ik bleek ze ook via Slager automaterialen te kunnen bestellen, voor 31 euro ex btw. Spaart mij een lange rit naar de club die eigenlijk onmogelijk was omdat ik op de aankomende magazijndag moet werken..
En ik heb vandaag de remblokjes vervangen.
Ik heb nog iets om me zorgen over te maken..;
De hydrauliek is z’n druk zo snel kwijt! Soms, na nog geen half uur stilstaan, brand het lampje STOP terwijl de motor al draait. Na een aantal seconden is het over.
Ook zakt de auto nogal snel, na enkele uren ligt ie volledig op de grond en na nog geen dag heb ik 0 remdruk. Dit was ooit ruim een dag op druk. De veerbollen zijn eind vorig jaar of begin dit jaar vervangen. Weet ik niet precies meer.
Iemand een idee?
Ik wil nog wel de olie verversen. Heb ik ooit bijgevuld na een lekkage, met LHM van de pomp, niet van Total. Zou dit uitmaken?