Tja, veel daklozen bij jou in de buurt (Leger des Heils om de hoek enzo)
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ach ja, het hoort erbij I guess. Zolang ze maar niet de sloten slopen, want dat vind ik echt arelaxed.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Flinke tegenvaller vanmiddag bij het aantreffen van de GS. Heeft vannacht een of andere dwaas over de auto geprobeerd te lopen, maar is niet verder gekomen dan de achterruit. Dwars doorheen gezakt incl 20cm vervorming van de hoedenplank. Lekker dan…
Gelukkig had een reserve ruit. Vanmiddag er meteen ingebeund, met hulp van Franq.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
lekker dan! aso’s…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
hoop dat ie veel glas in z,n poten heeft gekregen!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zak hooi…
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Schiet niet op… Eerst je voorruit, dan ingebroken, nu je achterruit…
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ja, leuk is anders.
Als de cx klaar is ga ik hem even wat bijwerken. De roquefort deuren schermen en achterklep worden nu toch wat schubberig. Dat ziet er eigenlijk niet meer uit.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Tijd voor de APK! Maandag alles globaal nagelopen. De warme lucht fan gaf weer kuren. Wel 12V op de draden, maar verder geen beweging.
Hele fan maar weer uit elkaar gepeuterd, bleek dat een koolborstel weer klem zat. Rondom iets eraf geschuurd en weer terug geplaatst. Werkt weer zoals het hoort!
Vandaag naar de apk, maar helaas afkeur op kentekenverlichting (over het hoofd gezien), losse stuurhoes en lekke uitlaat ergens in de buurt van het blok.
Dit weekend dus de voorkant er maar weer afhalen om het even goed te checken op de aansluitingen. De rest is zo gefixt.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Zijn er trouwens nig tips en trucs om die flenskoppelingen goed dicht te krijgen? Als het goed is heb ik morgen mn nieuw bestelde flensklemmen binnen. Moet er dan nog iets van pasta tussen oid? Of gewoon de klem erop en aandraaien maar? Uitlaat pakking bij de kop heb ik nog in een comete set dus als die eruit zijn geblazen kan die vervangen.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Mooie Nederlands GS! Wordt behoorlijk zeldzaam, zeker zo’n exemplaar met schuifdak.
Wat die flenskoppelingen betreft, ik gebruik altijd pasta, maar als de raakvlakken goed schoon zijn (eventueel schoonmaken met schuurpapier) wil het zonder ook nog wel eens goed dicht zitten. Bij de voorste pijpen is het veel meer van belang dat je de klemmen voor en achter pas aandraait als alles op zijn plaats zit, zodat er geen spanning op de uitlaatdelen staat.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Het is gelukt. Drie plekjes aangepakt. Toch wel wat ruzie met die klemmen. Heb heb het nu toch wat beunerig gefixt met een nieuwe klem, wat pasta, en wat blik van een spuitbus als “verbandje”. Binnen afzienbare tijd trek ik toch dat hele blok er een keer uit, dus voorlopig voldoet dit. Morgen herkeuren, fingers crossed…
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Er is wel een truc om de voorpijpen goed lekvrij te monteren.
Je maakt onder het subframe de bouten van de motorsteunen los.
Nu kun je de motor zijdelings verschuiven. Door het naar 1 kant verschuiven van de motor kun je nu een voorpijp klem zetten, de klemmen los-vast monteren, uitrichten en definitief vastzetten.
De andere kant op dezelfde manier.
De motor weer op de juiste plek schuiven en de steunen weer vastzetten.
Een beetje pasta is inderdaad aan te bevelen.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Maar dat zou bij het monteren van nieuwe uitlaat zijn? Ik had alleen een puffende aansluiting van spruitstuk naar pijp. Die pijpen lagen mooi in elkaars verlengde, maar toch niet sluitende te krijgen. Ik kon mn Bosal cement ook niet vinden, anders had ik dat ertussen gefrut.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Herkeuring was succesvol! apk tot 10-2014!