9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
   
GS Roquefort
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 23 februari 2012 11:03 PM
  [ # 121 ]

Tja, veel daklozen bij jou in de buurt (Leger des Heils om de hoek enzo)

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 24 februari 2012 04:43 PM
  [ # 122 ]

Ach ja, het hoort erbij I guess. Zolang ze maar niet de sloten slopen, want dat vind ik echt arelaxed.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 augustus 2012 10:44 PM
  [ # 123 ]

Flinke tegenvaller vanmiddag bij het aantreffen van de GS. Heeft vannacht een of andere dwaas over de auto geprobeerd te lopen, maar is niet verder gekomen dan de achterruit. Dwars doorheen gezakt incl 20cm vervorming van de hoedenplank.  Lekker dan…

Gelukkig had een reserve ruit. Vanmiddag er meteen ingebeund, met hulp van Franq.

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 05 augustus 2012 11:21 PM
  [ # 124 ]

lekker dan! aso’s… Sad

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 05 augustus 2012 11:40 PM
  [ # 125 ]

hoop dat ie veel glas in z,n poten heeft gekregen!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 06 augustus 2012 12:03 AM
  [ # 126 ]

Zak hooi… idiot

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 07 augustus 2012 12:52 AM
  [ # 127 ]

Schiet niet op… Eerst je voorruit, dan ingebroken, nu je achterruit…

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 07 augustus 2012 08:12 AM
  [ # 128 ]

Ja, leuk is anders.
Als de cx klaar is ga ik hem even wat bijwerken. De roquefort deuren schermen en achterklep worden nu toch wat schubberig. Dat ziet er eigenlijk niet meer uit.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 04 oktober 2012 12:26 PM
  [ # 129 ]

Tijd voor de APK! Maandag alles globaal nagelopen. De warme lucht fan gaf weer kuren. Wel 12V op de draden, maar verder geen beweging.
Hele fan maar weer uit elkaar gepeuterd, bleek dat een koolborstel weer klem zat. Rondom iets eraf geschuurd en weer terug geplaatst. Werkt weer zoals het hoort!
Vandaag naar de apk, maar helaas afkeur op kentekenverlichting (over het hoofd gezien), losse stuurhoes en lekke uitlaat ergens in de buurt van het blok.

Dit weekend dus de voorkant er maar weer afhalen om het even goed te checken op de aansluitingen. De rest is zo gefixt.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 05 oktober 2012 09:47 PM
  [ # 130 ]

Zijn er trouwens nig tips en trucs om die flenskoppelingen goed dicht te krijgen? Als het goed is heb ik morgen mn nieuw bestelde flensklemmen binnen. Moet er dan nog iets van pasta tussen oid? Of gewoon de klem erop en aandraaien maar? Uitlaat pakking bij de kop heb ik nog in een comete set dus als die eruit zijn geblazen kan die vervangen.

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 05 oktober 2012 10:26 PM
  [ # 131 ]

Mooie Nederlands GS! Wordt behoorlijk zeldzaam, zeker zo’n exemplaar met schuifdak.

Wat die flenskoppelingen betreft, ik gebruik altijd pasta, maar als de raakvlakken goed schoon zijn (eventueel schoonmaken met schuurpapier) wil het zonder ook nog wel eens goed dicht zitten. Bij de voorste pijpen is het veel meer van belang dat je de klemmen voor en achter pas aandraait als alles op zijn plaats zit, zodat er geen spanning op de uitlaatdelen staat.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 08 oktober 2012 12:02 PM
  [ # 132 ]

Het is gelukt. Drie plekjes aangepakt. Toch wel wat ruzie met die klemmen. Heb heb het nu toch wat beunerig gefixt met een nieuwe klem, wat pasta, en wat blik van een spuitbus als “verbandje”. Binnen afzienbare tijd trek ik toch dat hele blok er een keer uit, dus voorlopig voldoet dit. Morgen herkeuren, fingers crossed…

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 08 oktober 2012 10:31 PM
  [ # 133 ]

Er is wel een truc om de voorpijpen goed lekvrij te monteren.
Je maakt onder het subframe de bouten van de motorsteunen los.
Nu kun je de motor zijdelings verschuiven. Door het naar 1 kant verschuiven van de motor kun je nu een voorpijp klem zetten, de klemmen los-vast monteren, uitrichten en definitief vastzetten.
De andere kant op dezelfde manier.
De motor weer op de juiste plek schuiven en de steunen weer vastzetten.
Een beetje pasta is inderdaad aan te bevelen.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 08 oktober 2012 11:57 PM
  [ # 134 ]

Maar dat zou bij het monteren van nieuwe uitlaat zijn? Ik had alleen een puffende aansluiting van spruitstuk naar pijp. Die pijpen lagen mooi in elkaars verlengde, maar toch niet sluitende te krijgen. Ik kon mn Bosal cement ook niet vinden, anders had ik dat ertussen gefrut.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 10 oktober 2012 12:17 PM
  [ # 135 ]

Herkeuring was succesvol! apk tot 10-2014! points

Profiel  
 
 
9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook