Totaal aantal Berichten: 194
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Hallo,
Vraag; bij mijn boordcomputer display zie ik donkere vlekken ontstaan langs de boven- en zijkanten van het scherm. Letters zijn wel gewoon leesbaar maar de vlekken zijn vrij irritant.
Nu heb ik geïnformeerd bij mijn dealer en deze geeft aan dat het scherm vervangen kan worden maar opnieuw ingelezen MOET worden…
Heeft iemand hier verstand van? Is het daadwerkelijk zo? Het lijkt me eerder op een plug en play scherm en zolang ik de ‘A-type’ van het scherm er zelf in zou zetten moet het toch gewoon werken? De data komt toch van de BSI en staat toch niet in het scherm verder…?
Hoor graag, want het bij de dealer installeren is weer vrij prijzig rond de 200…terwijl het onderdeel zelf heel makkelijk door mijzelf erin te zetten is, maar wil zeker zijn dat het gaat werken en niet dat je inderdaad alsnog langs de dealer zou moeten…
het gaat om dit scherm:
Zojuist opgelost
Na telefonisch contact met Citroen A’dam (Stadioplein) even langs gereden en samen met magazijn de display op VIN nummer getracked.
Bestelling is geplaatst richting Frankrijk om de display conform VIN nummer te voorzien van programmatuur en deze ready to go afgeleverd te krijgen. Zodoende kan ik hem zelf inbouwen en gelijk op de juiste instellingen.
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn, onderdeel nummer voor een C4 (a-type display) is 6155GY - let wel, GY houdt in dat je dus een voorgeprogrammeerd display krijgt. Als je GX kiest krijg je een “blanco” display welke nog ingelezen zou moeten.
groet
Onderdelen komen van de week binnen, waarschijnlijk, vrijdag al halen.
Ik heb naast de nieuwe boordcomputer display, die vervangen moet worden ook gelijk een nieuwe midden console besteld. Dus i.p.v. de standaard carbon grijze de aluminium gepolijst staal zoals die ook in de VTS model standaard te vinden is.
Zo een dus (voorbeeld foto):
Ik dacht ik moet toch de boel openen voor de nieuwe display, dan gelijk ook maar upgraden , vind het namelijk ook al een stuk netter staan.
hallo,
die midden console ziet er inderdaad erg mooi uit! Ik krijg over een dag of 3 mijn c4 berline, 1.6 hdi. Ik kan bijna niet wachten. Inmiddels is er een nieuwe display (een “a display”) ingezet, aangezien de oude kapot was. Ik vraag me echter af of je ook een “c display” (voorgeprogrammeerd) er in kan zetten. Heb jij enig idee? Ik ben wel erg benieuwd naar de kosten en de bestelmogelijkheid van de middenconsole. Zou je me die kunnen laten weten?
alvast bedankt!
Hoi,
Wat ik weet is dat de A-display die bij mij vervangen is dus niet voorgeprogrammeerd was. Althans hij zou het zijn toen het uit Frankrijk overkwam, maar helaas niet.
Ik heb toen de display en dashboard middenconsole zelf vervangen, aangezien de dealer hier om en nabij de €180 voor installatiekosten voor wilde hebben.
Display is normaal €150.
Er is op het forum wel eerder over display type C gesproken, maar naar mijn idee is dit niet een op een in te zetten aangezien er dan in de BSI (boardcomputer) dit geprogrammeerd zou moeten worden.
Ik kreeg van de monteur te horen bij het inlezen van mijn A display (gratis gedaan voor me bij Citroën Amsterdam) dat dit niet een twee te doen was.
Het zou beteken dat er een compleet andere BSI software geïnstalleerd moet worden en dat was vrij prijzig.
Je kunt dus het best even navragen bij jou dealer.
Groet,
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Je kunt een A-display gewoon omruilen voor een C-display. Het is plug & play, daar hoeft de BSI niet voor omgeprogammeerd te worden. Ik heb het A-display in de C3 van mijn vrouw gewoon vervangen voor een C-display van een C4. zie ook dit draadje en later nog eens gewisseld voor een oranje C display, zodat het beter bij de andere klokken past.
Ik heb dus nog een C-display van een C4 liggen. Het is te koop.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **