Heb de draagarm l.v. onder stuk, de rubbers liggen eruit. Het rijdt zwaar belabberd dus.
Demontage voor vervangen lijkt simpel, kogel los en de lange bout los.
Moet ik op nog meer dingen letten?
En een simpele vraag, wat voor maat is die bout door de rubbers heen? Ik heb sleutels t/m 19. Geen schuifmaat dus zo kom ik er niet achter, dop krijg ik er niet op.
Is deze bout ook maar enkel met sleutels los te krijgen?
Ik heb alles losgekregen met normaal gereedschap, de maat weet ik niet maar als je met een duimstok meet weet je het ook denk ik.
Het zit vast, maar komt wel los.
Wat bij mij slecht ging: De nieuwe lagers in de nieuwe draagarm zaten niet volledig in de arm geperst maar staken 1 a 2mm uit. Dan pas ie dus met geen mogelijkheid…
Toevallig dat het bij mij ook linksvoor onder was..
Het waseen simpele klus, losdraaien en vastdraaien is alles.
Eigen gereedschap aanvullen is telkens goedkoper dan een reparatie laten doen.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hoefde je geen deuk in het binnenscherm te rammen?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
nee, was niet nodig. zal dat vast al vaker los zijn geweest. Wel de kit enzo beschadigd, dat was snel op te lossen.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Mooi om te lezen dat ‘t geen ingewikkelde klus is. Geesk vertoont ook verdacht weggedrag waarbij ik in de richting van de draagarmen denk; schokje naar links bij gas los, schokje naar rechts bij gas bijgeven. Vermoedelijk dus ook de linker kant.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De bout wil maar al te graag vast roesten in de draagarm. Dan wil het niet makkelijk.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
citro-power schreef:De bout wil maar al te graag vast roesten in de draagarm. Dan wil het niet makkelijk.
dat kan ik onderschrijven!
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Mooi dat het gelukt is, de rechterkant zal je voorlopig nog wel niet hoeven doen…. Die heb ik al vervangen een jaar voordat je de gsa van mij overnam. De linker had ik toen ook nog los gehad om te controleren maar was nog goed toen der tijd.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
De draagarmen zijn dus links en rechts weer helemaal okee.
Het volgend ding zijn de aandrijfassen.
Links heb ik nu een andere gebruikte as gemonteerd. Rechts zit er nu ook aan te komen.
Zijn er nog ergens assen te krijgen?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
De club heeft nog nieuwe assen liggen. Wanneer die op zijn dan gaan ze over op gereviseerde, vandaar dat ze de oude graag terugwillen. Ik kocht er dit voorjaar eentje voor €130,- uit m’n hoofd.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
150 toch?
En je krijgt wat terug voor de oude.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Als je de oude niet direct terug inlevert dan betaal je 30E borg, die je terugkrijgt wanneer je de as alsnog weer inlevert. Wij hebben toen allebei 150E betaalt, omdat we beiden geen oude as in te leveren hadden. Maar de nieuwe as an sich kost dus 120E geloof ik.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Eerdaags komt er een goede as binnen met de post, dan is het weer dik voor elkaar allemaal.
Inmiddels is de auto ook naar de markt gereden op dit forum.
Waarom doe je hem weg als ik vragen mag?
Het wordt weer es tijd voor wat anders. Eerdaags is de GS Break af en dan is dat veel te leuk.
Wil wel een a-type ofzo. Of een R4.