Ik zal me eest even voorstellen
Jacco uit Friesland *(de buurt van Franeker) enorme petrolhead veeeel auto’s gehad en sinds een half jaar een BX 1.6 uit 1992 erg blij mee want gezien mn hedendaagse budget toch een bijzondere auto kunnen kopen.
Rijden sturen motorisch helemaal geweldig MAAR!
Starten altijd geen probleem…nooit inhouden…stotteren etc maar soms slaat hij af tijdens het rijden..plop ineens uit…de enige logica/regelmaat die erin zit is dat het vaak gebeurt 5min na de start. Als ik dan een 15min wacht doet hij het weer en verder die dag geen last meer. Soms start hij gelijk weer maar na een paar meter plop en weer uit. Het lijkt wel of hij afslaat nadat ik een “klik” onder het dashboard hoor….
Wie o wie kan me helpen….ik ben erg blij met de auto zeker omdat hij verder perfect is en de motor loopt ook verder super! alleen dit….zucht…de plekken waar het gebeurt is vaak niet handig ook…
Jacco
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Welkom, kom je toevallig oorspronkelijk uit Kortenhoef?
Eveneens ben ik tevens ook.
Nope….uit Ried
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dan zijn we geen bekenden van elkaar
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Check bobine, en / of de BDP sensor.
Morgen ga ik een andere bobine ophalen…dat eerst maar eens proberen…maatr thnx voor de tip!
Hilko16TZI schreef:Check bobine, en / of de BDP sensor.
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hm. Klik onder het dashboard. Misschien dat het brandstofrelais niet helemaal fris meer is, maar het is lastig te zeggen op afstand. het kan theoretisch gesproken ook nog het contactslot zijn. Oftewel: eerst meten…
Hilko16TZI schreef:Hm. Klik onder het dashboard. Misschien dat het brandstofrelais niet helemaal fris meer is, maar het is lastig te zeggen op afstand. het kan theoretisch gesproken ook nog het contactslot zijn. Oftewel: eerst meten…
Zit het brandstofrelais van een 1.6 progress onder het dashboard? idd ja meten is weten…contactslot hebben we al naar gekeken…*(in de vorm van met sleutel heen en weer bewegen)
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
neem rustig de tijd met het zekeringen bakje open haha het mijne blijft achtere altijd haken
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Heeft iemand een plaatje waar exact de bobine zit van de 1.6i *(voor mij al technisch nitwit)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het zwarte blok waar de vier bougiekabels op gedrukt zitten. Volg de kabels
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ha thnx…maaaaar….mijn gevoel vertelde mij het is niet de bobine…monteur langs geweest
en! als hij afslaat krijgt hij geen benzine meer…door op contact te zetten en weer en weer dan wel dus -> benzinepomp of het relais wat niet meer helemaal fris is….vd week dat goed bekeken en desnoods vervangen.
Heeft iemand nog een benzinepomp van een 1.6i uit 1992 en heeft iemand een goede omschrijving waar deze exact zit? onder de kofferbak zit alleen de vlotter en filter…zit ie onder de auto of ???
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik heb het spul net open liggen, ik zal er zo ff een fotootje van maken pomp + filter zitten onder de auto. Links naast je rechter veercilinder
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en