Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
En kijken of de kabel geen scherpe bochten maakt kan ook schelen! In mijn BX is de snelheidsmeter trillingsvrij, het kán dus wel. En bij mijn XM (zelfde systeem) was die trillingsvrij na de kabel wat anders gelegd te hebben.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Trilde ie eerst wel Timo?
Ik zoek pakkingpapier voor tussen m’n carb en spruitstuk. Bij de Brezan verkopen ze dat alleen op de rol, dus da’s veel te veel. Heeft er hier iemand een stuk wat ik kan overnemen?
Gisteren eindelijk m’n carb omgebouwd naar handchoke. Dit omdat de automatische choke al sinds de winter niet meer goed werkt. Sindsdien slaat ie pas na 3 keer starten aan, moet ik altijd met gas erbij starten, loopt ie de eerste minuut niet lekker en soms blijft ie zelf de hele rit lang stilvallen als ik geen gas bij geef.
Waarschijnlijk is het met een of nieuw onderdeel van de autochoke en wat afstelling wel verholpen, maar ik had liever een handchoke, gezien de resultaten die XBXG daarmee behaald heeft en het feit dat je de choke er zelf sneller mee kunt deactiveren.
Van een medeforummer een oude carb gekocht, identiek aan de mijne, maar met als verschil dat deze ooit is omgebouwd naar handchoke met een voor deze carb specifieke kit. Omdat mijn eigen carb nog maar 105.000 heeft gelopen en verder nog goed werkt besloten om het handchoke-gedeelte over te zetten naar mijn carb. De carburateur moet daarvoor gedemonteerd worden, omdat het meer was dan alleen een paar schroefjes lossen en ik er anders niet goed bij kon.
Mijn carb met autochoke. Rechtsonder zie je twee koelvloeistofaansluitingen die de autochoke bedienen. De slangen die hier naartoe gaan heb ik nu met een pijpje met elkaar verbonden.
Andere carb met handchoke
Carb verwijderd van inlaatspruitstuk. Enorm veel aansluitingen, o.a. van pulsair-systeem.
Stuk pakkingpapier gekregen van Ton van Soest voor tussen spruitstuk en carb. Extra vloeibare pakking erbij op gedaan.
Handchoke op mijn carb gemonteerd en carb teruggeplaatst. Kabelbevestiging moest een stukje gebogen worden.
Totaalplaatje:
Originele BX-chokekabel gevonden bij Vermond. Deze was echter te kort, dus zelf een nieuwe binnenkabel van een fiets aan de hendel gebeund.
Nu alleen de hendel nog aansluiten op het choke-dashboardlampje, zodat je daar kunt zien of de choke uitgetrokken is. Gisteren geen tijd meer voor.
Kan nu zonder gas starten en de choke kan er heel snel af. Ben benieuwd wat het verbruik gaat doen.
Goed bezig!
Je zult zien dat het verbruik aanzienlijk zal verbeteren.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
heel mooi weg gewerkt hoor je zou bijna zeggen dat het orgineel is!
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Goed bezig! Maar volgens mij mist de oranje verf op die knop, of heb ik dat mis.. Mijne is oranje namelijk.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Ja, oranje, of wit, is er misschien door het vele gebruik afgegaan. Is niet zo’n ramp. Zit er bij jouw een soort van stickertje op?
Ik heb via MP een elektrische bedienbare rechter buitenspiegel gekocht. Aan de kabelboom die ik heb gekocht voor de cv en elektrische ramen zitten namelijk ook stekkers voor de spiegels. Nu is alleen de spiegelkap licht beschadigd, terwijl de spiegelkap van mijn handmatig verstelbare spiegel onbeschadigd is. Kan ik deze overzetten? Of sloop ik de spiegel als ik deze demonteer?
Ben nu bezig met het inbouwen van centrale vergrendeling + elektrische ramen voor + elektrische spiegel rechts + interieurverlichting rechts. Nu had ik het paneel van de b-stijl er af gehaald en daarbij heb ik ook de bevestigingsbouten van de gordel losgedraaid. Nu krijg ik die verdraaide gordel niet meer uit de oprolautomaat getrokken. Hij zit nu zo ver opgerold dat er geen plaats is voor nog meer gordel op de rol. Op geen enkele manier krijg ik de gordel er nog uitgetrokken.
Heeft iemand dit weleens gehad? Ik durf nu ook niet al te veel met de auto te rijden.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Heb dit ook 1 keer eerder gehad met een achterrol van een AX.
Was in gedemonteerde toestand geen beweging in te krijgen.
Heb toen de rol op de oorsponkelijke plek teruggeschroefd (rol staat onder een bepaalde hoek)
en het probleem was opgelost.
Voor demontage kun je het beste de gordel een eind uittrekken en er dan een knoop in leggen.
Dan gebeurt je dit niet.
Iets dergelijks lees ik nu ook op andere fora. Kan alle auto’s gebeuren blijkbaar. Ik zou zeggen dat ik de stand van de rolautomaat in de auto wel kan nabootsen in m’n handen, maar krijg het niet voor mekaar. Dan maar terug proberen te monteren morgen en kijken of ‘t lukt.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dat dacht ik ook, maar niets is minder waar!!!
Krijg het echt niet voor elkaar. Zelfs in gemonteerde positie wil ie niet uitgetrokken worden.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Als zo’n gordel eenmaal te ver is ingerold dan krijg je ‘m doorgaans met geen mogelijkheid meer uitgerold, ben ik zelf ook achtergekomen. Voor een volgende keer: laat altijd minimaal een meter o.i.d. uitgerold, leg er desnoods een knoop ofzo in. Voor nu mag je denk ik op zoek naar een andere gordel.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Felice schreef:Nu krijg ik die verdraaide gordel niet meer uit de oprolautomaat getrokken. Hij zit nu zo ver opgerold dat er geen plaats is voor nog meer gordel op de rol. Op geen enkele manier krijg ik de gordel er nog uitgetrokken.
Heeft iemand dit weleens gehad? Ik durf nu ook niet al te veel met de auto te rijden.
In onze Xantia is het standard een knoop leggen in de achterbank gordels als ie plat gaat, want als je de bank daarna weer omhoog wil doen dan zit die middelste gordel standard vast, en dus je hele bank.
moet je met onwijs gepriegel en een grote steeksleutel die gordel losdraaien van de carrosserie, terwijl je die bank omhoog drukt met je hoofd zodat je er precies tussen kan..
Dus ik leg nu standard knopen in gordels als de banken plat gaan, of de gordels eruit!