Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Kruipolie kan wonderen verrichten maar goed werkende remklauwen van een donorauto monteren, is volgens mij de kortste klap.
De achterremmen van jou GS zijn volgens mij identiek aan die van de GSA
Nou, de leidingen zijn niet los te krijgen van de remklauwen. Ze zijn nog niet dolgedraaid, dat wilde ik voorkomen. Terwijl ik daarmee bezig was, geconstateerd: Subframe niet zo best, en wie weet hoe de achterremleidingen het loshalen wel/niet overleven.
Als ik toch met de remklauwen van de donor GSA aan de slag ga, ik heb begrepen dat er wel vaker subframes van GSA op GS werden gemonteerd. Wie weet hier meer van of heeft dit zelf in het verleden gedaan. Moet er veel worden aangepastom te kunnen laten passen? Wil hier wel een goed plan voor hebben voor ik twee wagens heb staan zonder achterwielen….
Wil gaan bedenken en overwegen of het een zinvolle actie is.
Draagarmen van de GS
Subframe van de GSA
Remklauwen van de GSA
Leidingen, wellicht vervangen.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Achtersubframe van GS en GSA zijn hetzelfde
Even een update met wat foto’s.
De voorkant is klaar, op misschien nog wat APK werk na.
De achterkant gaat eraan komen. Het subframe is bijna onder de donorauto vandaan. Dan gaat ook dat (waarschijnlijk na laswerk) eronder en mag hij voor een eerste APK keuring.
Al stiekem even getest en het rijdt zowaar ook nog.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
goed bezig
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Lekker dingetje is het!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Het subframe van de donor, deze gaat er waarschijnlijk onder als ie klaar is gemaakt, en de losse delen zijn overgezet.
De remdrukregelklep is lek, deze ga ik vervangen door een goed exemplaar. Ik lees in het blauwe kluwer boek dat met ontuchten van de voorremmen de rechter kant voldoende is? Is dit inderdaad zo? Iemand dit vaker gedaan?
Dit zou het laatste ding zijn voor de APK
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het kan inderdaad zo zijn dat de leiding van links oversteekt naar de rechter klauw. Dan is het zo.
Even kijken bovenop je bak dus.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Klopt, de 2 remklauwen staan in verbinding met elkaar.
Inderdaad, er zit een oversteekleiding op. Scheelt onnodig werk. Hoop dat het een beetje gata lukken met die remmen. Ontluchten achter heeft ook nogal wat voeten in de aarde volgens het boek, kom ik vast wel uit.
Zeer plooibaar en breekbaar leidingkje. Opletten !
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Voor is nooit een probleem omdat de boel daar niet roest/corrodeert. Nippel lossen met een 6kant dopje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vanavond had ik willen beginnen met het vervangen van de remdrukregelaar. Had een goede liggen van mijn sloper, en wat blijkt, ze zijn anders.
De break is van 75 en heeft twee slang aansluitingen, retourleiding en lekleiding. De reserve is van een GSA van 1981 en heeft enkel de retourleiding aansluiting.
Wat is wijsheid, een exemplaar op de kop tikken met beide aansluitingen, of kan ik de lekleiding laten vervangen, ik kom er ook niet zo snel achter waar die lekleiding heen loopt.
Iemand met kennis van zaken?
Inmiddels is de voorraadbol vervangen door een goed exemplaar en zijn de voorste bollen netjes op 55 bar. Achter is het ook nog prima.
En ook de ruitensproeier pomp weigert dienst na 13 jaar rusten. Helaas geen reserve liggen, ook nog even op de kop tikken.
Maar, het vordert.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Paul,
Ik zou deze gewoon inbouwen en de lekleiding afdoppen. Deze zal wel lopen naar het voorraadvat. Hij moet wel inwendig hetzelfde zijn als de orginele omdat je anders misschien andere remdrukken krijgt, maar dat weet iemand anders op het forum denk ik wel, Frank?
Succes!!